Se indlæg|
Det bliver en varm Marts måned i Thailand !
|
|
|
Lagt på d. 08/03-2010 11:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Mens der her på DTW debatteres vigtige emner såsom " kærlighed uden sprogfællesskab " tyder meget på, at det bliver rigtig varmt her i Thailand i denne måned. Varmt på mere end en måde ! Temperaturen er højere end sædvanligt, synes jeg, men den politiske temperatur vil måske stige til rekordhøjder, læs selv på thaivisa om regeringens overvejelser om at indføre ISA - Internal Security Act, en slags undtagelsestilstand. http://www.thaivi...45453.html Redigeret af d. 08/03-2010 11:14 |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 08/03-2010 11:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Nu er der blevet sagt meget på Thaivisa, nogle gange mistænker jeg dem for at betale politikkere og andet høje profiler i det Thailandske samfund for at komme med udtalelser som ikke rigtigt holder vande, jeg ved ikke hvor mange gange de har reklameret med at, nu kan udlænginge købe land i THailand, men det er jo sludder alt sammem, så jeg tager det med sindsro hvad de skriver på Thaivisa, de skal jo tjene penge på siden. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 08/03-2010 12:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
April er normalt den varmeste måned og de lover 43 grader i skyggen. Det bliver squ ikke sjovt her i Bangkok! Gennemsnitstemperaturen er 5 grader højere end normalt, så der er ikke noget at sige til at mange har problemer. Oveni kommer så Thailands evindelige interne politiske problemer. som efter mit bedste skøn kun bliver løst ved en regulært revolution...kald det bare borgerkrig. Det er ikke for at være pessimistisk, men et forsøg på at spå om fremtiden. Overdrevet? Det håber jeg! |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/03-2010 12:56
|
|
Payanak skrev: April er normalt den varmeste måned og de lover 43 grader i skyggen. Det bliver squ ikke sjovt her i Bangkok! Gennemsnitstemperaturen er 5 grader højere end normalt, så der er ikke noget at sige til at mange har problemer. Oveni kommer så Thailands evindelige interne politiske problemer. som efter mit bedste skøn kun bliver løst ved en regulært revolution...kald det bare borgerkrig. Det er ikke for at være pessimistisk, men et forsøg på at spå om fremtiden. Overdrevet? Det håber jeg! For at tage det sidste først, så er jeg bange for, at du har ret, men jeg håber, jeg tager fejl. Men selv om det ikke udarter sig til en borgerkrig, så bliver der heller ikke fred og fordragelighed i den nærmeste fremtid, dertil er parterne for uenige. Men det er maner jo til eftertanke, at den thailandske regering frivilligt vil overgive magten til hærens øverstbefalende og nærmest give ham fuldmagt til at gøre lige hvad der passer ham, for har en regering i et demokratisk land ikke allerede magten over hæren og kan befale den til at hjælpe i krisesituationer ? Hvad angår den naturlige varme i Thailand så har der flere steder været 38 grader i dag, bl.a. her i Khon Kaen, men iflg. thailandske meteorologer skulle der være risiko/chance for " thunderstorms " i de næste dage, men nok af en anden karakter end dem i risikerer i Bangkok i de kommende dage! |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 08/03-2010 15:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
det bliver nok ikke koldere af at der lige er blevet stjålet 6000 våben fra en militærbase i Sydthailand.. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 08/03-2010 16:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Jeg var ved river kwai for en uge siden 38graden heldigvis kunne jeg ligge mig ind i bungalowen og køle ned. Jeg syntes sgu de er seje de Thaier, men ok de har heller ikke prøvet så meget andet. |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 08/03-2010 16:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
38 grader, det har vi haft de sidste mange dage her i Udon, og ja det er daeleme varmt, men naegter at have Air/Con i Stuen, jeg tror man bliver for sart....... ps. Naegter indtil videre........
|
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 08/03-2010 16:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Suk du er også sej og ikke fed som mig, også har du nok også ved at være vandt til varmen. Men men lige nu sidder jeg i Xiamen Kina den er 12 grader som dansk forår tempaturen har dalet med 2-3grader om dagen fra 25 til 11 idag.Imorgen er det tilbage til Bangkok. |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 08/03-2010 19:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Payanak skrev: April er normalt den varmeste måned og de lover 43 grader i skyggen. Det bliver squ ikke sjovt her i Bangkok! Gennemsnitstemperaturen er 5 grader højere end normalt, så der er ikke noget at sige til at mange har problemer. Oveni kommer så Thailands evindelige interne politiske problemer. som efter mit bedste skøn kun bliver løst ved en regulært revolution...kald det bare borgerkrig. Det er ikke for at være pessimistisk, men et forsøg på at spå om fremtiden. Overdrevet? Det håber jeg! Her i DK har vi -2t51; men jeg vil da gæren kunne pakke lidt kule ned i kufrene og tage det med til april og slippe den løs, men der er ikke opfundet nåde til det er mulige
Come As You Are
|
|
|
|
|
Lagt på d. 11/03-2010 11:36
|
|
Endnu før UDD folkene er begyndt at ankomme til Bangkok til de ventede demonstrationer i weekenden optrapper regeringen "krigen", fra i morgen stoppes al salg af brændstof i Bangkok og omliggende provinser. Endvidere vil regeringen lukke alle radio-og TV stationer, der har forbindelse til UDD. En ganske voldsom optrapning efter min mening, og det vil jo betyde, at alle i Bangkok og omegn bliver berørt efter kort tid, når privat og offentlig transport mere eller mindre går i stå. Hvor klogt er det mon ? http://www.thaivi...46435.html |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 11/03-2010 15:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Jeg skal en lille tur til Surin i April så det går nok hen og bliver en varm fornøjelse, godt de har iskolde Singha. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 11/03-2010 16:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Kære hn! - Lad nu være med at forværre situationen med oplysninger der intet grundlag er for! Allerede nu er det klart, at demonstrationsmængden vil blive meget mindre end først antaget - først mente man ca. 1 million for dernæst at korrigere tallet til omkring ca. tohundredetusinde..! Til gengæld ved man også , at en stor part af disse er professionelle ballademagere, der er akkurat ligeglade om de "kæmper" for de røde eller de gule, blot lønnen er i orden... Sjovt nok har os, der for øjeblikket, opholder os i LatPrhao-studierne ikke hørt om de restriktioner du henviser til - så mon ikke det er en and... |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 14/03-2010 19:26
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
1 mio. bliver det nok ikke, vel nærmere omkring de 100.000. Her er den hidtil bedste kommentar om Ab i sit "The Remote Controlled Puppet" - som jeg har læst i lang tid: "Only soft words. He can step down but government will still stand. Him only proxy figure. Phu Yais hold his puppet strings. Country needs discipline. Too much sanuk sanan and mai pen rai. Better go back to military rule. Children will behave then. Children too silly and no self control. So sad." ![]() Lyder som noget fra en "Jackie Chan" film! http://www.bangko...protesters PL Redigeret af PL d. 14/03-2010 19:30 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.