Se indlæg|
Omkostninger ved bolig
|
|
| Rambo IX |
Lagt på d. 31/07-2005 18:52
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Som regel kan Farang ikke eje hus/jord i thailand hvorved de er henvist til at leje. Anderledes forholder det sig med lejligheder. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke evt. omkostninger der følger med køb af lejlighed. Hvis en lejlighed købes kontant, skal der så betales ejendomsskat, eller skjult leje udover vedligehold? Hvis der kræves ejendomsskat el. lign, hvad andrager denne post ca. (evt. eksempel ønskes) Bliver der krævet keymoney, og hvad er keymoney pr. definition? Nogen der ved noget? Rama IX |
|
|
|
| Healer |
Lagt på d. 31/07-2005 21:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
Rama IX skrev: Som regel kan Farang ikke eje hus/jord i thailand hvorved de er henvist til at leje. Anderledes forholder det sig med lejligheder. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke evt. omkostninger der følger med køb af lejlighed. Hvis en lejlighed købes kontant, skal der så betales ejendomsskat, eller skjult leje udover vedligehold? Hvis der kræves ejendomsskat el. lign, hvad andrager denne post ca. (evt. eksempel ønskes) Bliver der krævet keymoney, og hvad er keymoney pr. definition? Nogen der ved noget? Rama IX Interessante spørgsmål - og svarene kunne måske se anderledes ud hvis man er gift med thai?? vil også gerne læse de svar du får... Bedste hilsen fra Healer ______________________________________________________
- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...! ______________________________________________________ |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/07-2005 21:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Rama IX skrev: Som regel kan Farang ikke eje hus/jord i thailand hvorved de er henvist til at leje. Anderledes forholder det sig med lejligheder. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke evt. omkostninger der følger med køb af lejlighed. Hvis en lejlighed købes kontant, skal der så betales ejendomsskat, eller skjult leje udover vedligehold? Nej der er ikke noget der hedder ejendomsskat, når lejligheden.( Condo ) er købt og betalt så koster det kun en smule hver år til driften,vedligelses holdelse af ejendommen, jeg mener at min ven betaler, ca 500 baht om måneden for hver condo han ejer Hvis der kræves ejendomsskat el. lign, hvad andrager denne post ca. (evt. eksempel ønskes) Bliver der krævet keymoney, og hvad er keymoney pr. definition? Nej der bliver ikke krævet keymoney ved køb af lejlighed,,,keymoney er sorte penge som man betaler,feks, ved køb ( overtagelse af en lejekontrakt af bar,hotel og lignende ) hilsen bamsen Redigeret af Webmaster d. 31/07-2005 21:58 |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 01/08-2005 08:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
det eneste der skal betales når en lejlighed er købt og betalt, er et beløb til veligeholdelse og løn til de folk der er ansat til at servicerer dem der ejer lejlighederne.ingen ejendomsskat, et beløb for veligeholdelse i et complex med ca 40 lejligheder vil jeg skyde til ca. 4000 bath årligt, som normalt betales forud, beløbet kan jo varierer det afhænger jo hvad der er i complexet, svømmepøl,gym og lign. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 01/08-2005 09:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej RAMA IX, Her er en link hvor du kan finde en del nyttig information: http://www.chiang...buying.htm Se specielt afsnittet "Buying a condo". Peter
|
|
|
|
| Rambo IX |
Lagt på d. 01/08-2005 18:55
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Der takkes for svarene og det gode link. Rama IX |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.