Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Andet om helbredet
 Udskriv debat
For mange piger,men det endte godt.
Rawai
Jeg kan ikke lade være med at skrive dette indlæg i ren glædesrus.
Som mange danske mænd har jeg de sidste 10 år nydt livet i Thailand.
Dog ikke boet i Thailand,men rejst der til 3-4 gange om året,2-4 uger ad gangen.
De første 5 år var jeg meget påpasselig med at bruge kondom,og i starten husker jeg at jeg brugte 2 på en gang for at være dobbelt så sikker,men det læste jeg så var en dårlig idé da det ene kan ødelægge det andet.
Jeg fandt mit område at rejse til,og fik mange venner og bekendtskaber. Når jeg kørte forbi en bar råbte pigerne mit navn og selvom det jo kun drejer sig om at få kunder til baren var jeg da lidt stolt af at de kunne huske mit navn og genkende mig selvom jeg bare kørte forbi på min motorbike. Det må være sådan en kendt person har det til hverdag.
Der gik ikke lang tid før jeg fik en kæreste,og vi havde ubeskyttet sex,men ½ år senere var det slut. Så fik jeg en ny og selvom hun arbejde på en bar og var en populær pige så troede jeg at hun så mig på samme måde som jeg så hende. Jeg elskede hende virkelig og et barn med hende ville være min store drøm. Så vi havde ubeskyttet sex og jeg regnede med at jeg kunne stole på hende. Det kunne jeg også,selvom hun en dag afviste mig og gik med andre mænd. Jo,jeg var da lidt ked af det,men der er jo andre fisk i havet. F.ex hendes kusine som jeg også lige hoppede på en enkelt aften. Og da jeg allerede havde været sammen med nogle piger uden at bruge kondom så tog den ene den anden.
9 piger i alt og 3 af dem var virkelig barpiger,der var med på det hele short time, long time, all time.
Da jeg kom hjem til lille Danmark i sommeren 09´ efter 1 måned hvor jeg var ligeglad med at beskytte mig kom tankerne frem.
HVAD NU HVIS... ååhh nej hvad havde jeg dog gjort. Jeg er jo kun midt i 30´erne og har stadig et langt liv forude og jeg vil så gerne have børn og familie.
Nu gik jeg så i 9 måneder her hjemme og tænkte ikke på andet. Jeg var så bange og fik svært ved at sove og spise af bare nervøsitet.
På arbejdet gik jeg bare i min egen verden og tænkte på hvilken vej mit liv nu skulle tage.
Så fik jeg endelig taget mig sammen og gik til klinikken for kønssygdomme. Her blev jeg testet for alle kønssygdomme og HIV.
Svaret ville jeg få 1 uge senere ved at henvende mig på klinikken.
Natten inden jeg skulle få svar sov jeg meget lidt og gik bange rundt i mit hjem.
Så var det ned og få svaret. Jeg blev kaldt ind og skulle følge den blå linie. Den kvindelige læge remsede alle kønssygdommende op og den sidste hun nævnte var min store frygt hiv.
"Det ser fint ud,alle prøverne er negative" sagde hun. WOOOW for et sus og jeg fældede nok en lille tåre i bar af glæde.
Nu kan livet fortsætte og jeg gør det aldrig mere,altså har sex uden kondom.

Så til alle jer der som mig har glemt gummiet ind i mellem er der lys forude. Men pas på jer selv og tænk på dig selv i fremtiden.
Det er ikke værd at tage chancer,bare for at få taget trykket.
Lucky Me.

johnmc
Jeg syntes du er en led egoist , pigerne tænkte du aldrig på vel ?

Joe
Hold da op en beretning. Og folk kalder mig naiv, men nu er min overmand da vist fundet. hehe. Pigerne i baren der skriger dit navn, fordi de allesammen vil have dig, det er altså meget imponerende. Godt man ikke er prostitueret og skal udsættes for typer som dig.

keniko
Hmm... Den er sgu ik godSad
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

b_j3ns3n
tror ikke der er ret mange som køber en pige, der tænker på hvordan de har det...

synes det en fin lille historie og du skal da også være glad for dit lille stunt ikke blev en dyr affære. tillykke med din nye kærlighed til latex, som du siger brug gummi, det kan blive for dyrt ikke at gøre det. Sick
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Thai72
Historien er et tydeligt eksempel på at seksuelundervisningen i folkeskolen skal styrkes.
Jeg troede der var grænser for uvidenhed…
- men det er der åbenbart ikke!

FCKdk
Ja, HIV m.m, det er sgu sørgeligt, at regnfrakken skal frem,
selv i det smukkeste solskin....
Men den beskytter i øvrigt også næsten 97% imod
uforudsete krav af betaling af børnepenge!!!!Cool
Redigeret af FCKdk d. 17/02-2010 16:56

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

rinpoche
Hvo som er uden skyld, lad ham kaste den første sten.

Rawai har ikke handlet mere ansvarsløst end de kvinder der gik med ham.
Dermed være ikke sagt, at det var smart.
Hans konklusion er vel et eller andet sted. Pas på jer selv og andre.
Det kan jeg dårligt opponere imod.

Måske Rawai har været meget heldig med ikke at blive smittet med hiv.Smile
Hvor mange piger i barmiljøet Pattaya har egentlig hiv??? det ved ingen vel egentlig, men jeg har fra en barejer ( thai dame) fået at vide at det nok er 25%+, men hvem har egentlig det rigtige svar??? jeg tror ingen ...
Jeg kendte en der boede i Pattaya, han fik hiv i Pattaya og er desværre død sidste år- af det(aids), kun 57 år gammel, så man skal sku passe på derude, men mange tænker sig nok ikke om i kampens hede når pigen er ung og smuk og man evt. har fået for mange drinks...

cesse
Jeg tror jeg vil gå så lagt som at sige at det er sygt ikke at bruge kondom i Thailand uantset hvor fuld eller hvor uansvarlig man er
I 2002 læste jeg at det ver 4% af de vernepligtige i den Thailanske hær der var HIV positive

Hilsen Cesse

Cesse;
Jeg er helt enig,,,det er vel som at sammenligne med russisk rulette,,,,,men ved du hvad, jeg har en bekendt som tog en bar pige med hjem for 1 md. siden.., og han var så fuld han glemte kondom...og da de vågnede ville han lige have en tur igen og så spurgte han pigen. hvor er kondomerne? hun svare : jamen husker du ikke i nat havde vi heller ingen...og så var han ligeglad og "hyggede" sig med hende igen....jeg tror desværre mange falanger taber deres hjerne i Thailand..de drikker hjernen ud....pas på derude please Shock

hanspeter
Jeg har ledt efter nye stastistikker, så hvis der er nogen som kan finde nye, er de velkomne.
Men lad os sige iflg gamle tal at mellem 2-4 % af befolkningen er smittede, er det et meget højt tal.
Iøvrigt er det mest heteroseksuelle som bliver smittede i Thailand, da det er en anden virus end den vi finder i Europa. Det er forskellem mellem E og A, som jeg forstår det. Lidt som med hepatitis. Ifølge hvad jeg har kunnet læse mig til er udbredelse af HIV størst i det nordlige Thailand, og da de fleste barpiger kommer derfra og samtidig er sammen med mange mænd, ja så er det sgu tåbeligt ikke at bruge kondom. Også hvis den smuttede første gang og med den samme person.
Redigeret af hanspeter d. 17/02-2010 22:17

Jay
egentlig er jeg pisse ligeglad om folk bruger gummi eller ej...Punktum...det som irriterer mig er når en eller anden usympatisk røvhul får et afkom ud af det...et uskyldigt liv som bliver til på grund af 2 menneskers egoisme og stupiditet, når det egentlig skulle komme ud af kærlighed og respekt.

every minute there's a sucker born...Read the rules

ah ja, en sidste ting til eftertanke:

hvis en bargirl/prostitueret er smittet, hvor meget tror i så hun bekrymrer sig om beskyttelse?

måske værd at overveje inden man synes det er "knæhøj karse" at bolle en barpige uden beskyttelse. Desuden kender man ikke den sidste kunde, som måske var Black Joe fra Afrika el. Ahmed fra Mellemøsten som også insisterede på at droppe regnfrakken...for ikke at nævne "søens folk" el. soldater på leave...ikke ligefrem typer der oser af eftertænksomhed når det kommer til "sex og sundhed" Bla bla bla

pigerne, ja, det jo ikke ligefrem alle sammen som er uskyldige ungpiger der tillader stive udlændinge at pumpe deres sædkage op efter for godt befindende...de er ej heller for smarte altid...og det er nok heller ikke uddannelse de har brugt mest tid i deres karrierer...sex uden kondom giver som regel lidt mere...penge styrer alt...Hammer

jeg har mødt for mange skæbner allerede til at synes at dette emne er "god drengerøvshumor" og en "high-five"...

min top 3 (personlige historier):

1) thai moren som var smittet og fødte tvillinger med HIV, disse børn har ingen mor idag, hun er død af Aids.

2) bar pigen som blev gravid i Phuket og måtte hjem til hendes mor og låne penge til en abort på landsbyhospitalet da ingen andre steder lavede aborter så langt henne i graviditeten.

3) barpigen som selv er født af en barpige og en italiensk sexturist som er død for længst, han var 67 år da hun blev født.Dead

tænk jer om, beskyt jer selv og jeres omgivelser, spred budskabet, ikke sygdomme...until that, "rot in hell" Pibe

Jay
hanspeter skrev:Ifølge hvad jeg har kunnet læse mig til er udbredelse af HIV størst i det nordlige Thailand

forkert, det er faktisk i Samut Prakan og Bangkok som har det højeste antal smittede pr. indbygger.

sabai sabai
hanspeter skrev:
Jeg har ledt efter nye stastistikker, så hvis der er nogen som kan finde nye, er de velkomne.
Men lad os sige iflg gamle tal at mellem 2-4 % af befolkningen er smittede, er det et meget højt tal.
Iøvrigt er det mest heteroseksuelle som bliver smittede i Thailand, da det er en anden virus end den vi finder i Europa. Det er forskellem mellem E og A, som jeg forstår det. Lidt som med hepatitis. Ifølge hvad jeg har kunnet læse mig til er udbredelse af HIV størst i det nordlige Thailand, og da de fleste barpiger kommer derfra og samtidig er sammen med mange mænd, ja så er det sgu tåbeligt ikke at bruge kondom. Også hvis den smuttede første gang og med den samme person.

Her er lidt at studere.....

Epidemiological Fact Sheet
on HIV and AIDS in Thailand 2008 update.

http://www.searo....ailand.pdf

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Jay
man skal altid huske at tage sådanne tal, statistikker og undersøgelser med et gran salt....

fx snakker man registreret tilfælde/smittede? antaget smittede? osv..der går mange rundt uden at vide de er smittede...bare i lille Danmark anslås det at ca. 1500 personer er smittet uden af vide det...størstedelen smittet i udlandet.

hanspeter
Tak Sabai, ganske interresant.
men det er som om mange af dataener er gået i stå, gamle tal, kan jo kun tænke en tanke om hvorfor de ikke er opdaterede og er svært at finde. Så dem selv i min søgen, men ikke så skematisk som de tal du har fundet frem.

hanspeter
Jay skrev:
hanspeter skrev:Ifølge hvad jeg har kunnet læse mig til er udbredelse af HIV størst i det nordlige Thailand

forkert, det er faktisk i Samut Prakan og Bangkok som har det højeste antal smittede pr. indbygger.

Hej Jay,
Dine tal vil jeg da godt se. Tvivler ikke umiddelbart på dem. Skal nok finde mine outdatede artikler så.
Redigeret af hanspeter d. 17/02-2010 23:00

sabai sabai
hanspeter skrev:
Tak Sabai, ganske interresant.
men det er som om mange af dataener er gået i stå, gamle tal, kan jo kun tænke en tanke om hvorfor de ikke er opdaterede og er svært at finde. Så dem selv i min søgen, men ikke så skematisk som de tal du har fundet frem.

Yep nemlig !

Nu gik der jo også lige sådan ca. 10 år , før det første tilfælde dukkede op i Thailand , til trods at epidemien rasede over resten af verden ! TIT Sad
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Rawai
Du kan tro jeg tænkte på pigerne og vil aldrig gøre nogen fortræd.
4 af dem ville helst gøre det uden og da jeg havde fået købt nogle for små kondomer da jeg ikke kan læse thai så var det deres egen idé.
Jeg er bestemt ikke led og slet ikke nogen egoist. Jeg ville bare fortælle om en ubehagelig oplevelse som jeg vil fraråde andre at gennemgå.

Spring til debat: