Se indlæg
Hvilken pension vælger du når du bor på hotel ?
1/4 pension 1/4 pension 36%[31 Stemmer]
1/2 pension 1/2 pension 1%[1 Stemme]
1/1 pension 1/1 pension 0%[0 Stemmer]
Ingen, hvis muligt på stedet. Ingen, hvis muligt på stedet. 47%[41 Stemmer]
Bor ikke på hotel. Bor ikke på hotel. 16%[14 Stemmer]
Antal stemmer : 87
 Udskriv debat
All Inclusive
Webmaster
Sad lige og læste denne artikel på Stand By:

En undersøgelse fra online bureauet sunshine.co.uk viser, at 39% af de britiske ferierejsende taber penge på deres all inclusive ferier.

Undersøgelsen, som omfatter 1.154, som sidste år var på all inclusive-ferie, viser, at adskillige ikke syntes de fik det optimale udbytte af den service og de faciliteter, der var includeret i prisen. Kun 43% spiste morgenmad, frokost og middag på deres hotel hver dag, mens de resterende 57% mindst én gang forlod hotellet for at spise andre steder og se noget andet.

Undersøgelsen viser også, at mens 24% benyttede hotellernes faciliteter i form af motionsrum og spa, mente 49%, at det blot var mad og drikke, de kunne få uden ekstra beregning, mens de resterende 27% ikke brød sig om at spørge, hvilke ydelser, der var includeret.

Ikke desto mindre vil 83% af de adspurgte vælge en all inclusive ferie næste gang for at sikre sig mod overforbrug.

Link: Stand By

Jeg må indrømme at jeg er dybt forundret over at kun 57% mindst én gang under deres ferie spiste et andet sted end på hotellet. Det er jo det samme som at hele 43% kun konsumere hotellets mad og ikke får hygget sig på de lokale restauranter i lokalområdet - og ikke mindst sandsynligvis ikke får smagt den lokale mad.

Jeg skal da hurtigt indrømme at jeg aldrig kunne finde på at indlogere mig på et hotel og bestille pension hvis jeg kan blive fri. Men desværre er 1/4-pension ofte tvunget men alligevel yderst sjældent jeg benytter mig af tilbudet selvom jeg har betalt for det. Der er jeg nok type som skal ud og prøve så mange steder som muligt, og finder jeg et sted med rigtig god mad kan det da også være at jeg besøger stedet mere end én enkelt gang. Men at sidde på sit hotel og æde morgenmad, middagsmad og aftensmad under hele ferien - helt utænkeligt i mit tilfælde.

Men vi er ikke ens, det ved jeg, men alligevel overrasker tallene fra artiklen mig dybt - 43% er næsten halvdelen af dem som vælger denne rejseform.

Derfor denne lille afstemning.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
b_j3ns3n
jeg vil gerne ud og hest nye steder hverdag, så jeg har endnu ikke købt pension.. har dog været ude for, at morgenmaden var med i prisen, men jeg når aldrig at komme op til tiden.
min chef, skal altid have fuld pension, lige meget hvor han så skal hen, sikkert også meget rart men samtidig er han meget begrænset i sine madoplevelser. han får selvfølgelig ingen dyre retter, og dermed ingen dyre overraskelser, og han skal kun sørge for lommepenge ved siden af rejsen.. Hammer
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

claus31130
Jeg får som regel morgenmad/kaffe med i prisen hvis det findes, så kan man sidde og vågne lidt...

http://www.cs-web.in.th/
uan
Jeg kan se det praktiske i All-inclusive såfremt man er en større familie eller del af en større gruppe, og derfor vælger disse Friendstillægsydelser af praktiske grunde pga koordinering m.m..
Personligt vælger jeg uden pension, men ved ophold på hoteller f.eks i Bangkok, hvor man får "Breakfast" med i prisen, så er det sæføli rart med lidt morgenmad inden man skal i seng......
Ellers er der jo som nævnt masser af kulinariske alternativer andre steder, som er mere spændende, og hvem gider iøvrigt sidde på hotellet i sin "ferie", når de spændende oplevelser er udenfor....

Frank
Når jeg nu må nøjes med 5-6 uger i Thailand om året, så prøver jeg at holde mig til ren thaimad - selv om jeg ikke er hellig hvad det angår. Og jeg kunne aldrig forestille mig andet end højst morgenmad på hotellet. Vi har just bestilt de første par dag i Bangkok uden noget, og jeg glæder mig til at se hvad de har rundt om hjørnet. Smile

Lung Yao
Har stemt på 1/4 pension, men kun hvis den er inkluderet, for så har jeg jo alligevel betalte for det. Har også fravalgt hoteller i samme prisleje/kvalitet, hvis den anden var med 1/4 pension inkl., især hvis det er "buffet style". Er for dovne anlagt til at rende rundt om morgenen for at finde et sted at indtage "min dagens vigtigeste måltid" Eating Fast Tuttelu Tralla
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

b_j3ns3n
ja der findes ikke noget bedre, efter 12 timers søvn, end en stor kop kaffe, med en saftig bacon burger til, og den findes aldrig til en morgen buffe Big eyes
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Payanak
Jeg vil gerne have min morgenmad på hotellet, i stedet for at tage ud og finde det et andet sted, og spilde tid med det.
De tre sidste af dagens måltider foregår andre steder end hotellet.
Natmaden er i flydende væskeform.

ubon lynge
Lige nu er vi på Imperial Mae ping hotel oppe i Chiang Mai, og her er morgen mad med i prisen, og vi har det begge to sådan at morgen kaffen vil vi have, man kan ikke slippe for at betale for det her på hotelet.
Og en god ting som flere skriver, så skal man ikke bruge tiden på at finde morgen mad ude i byen, det er nok man skal det på de andre tidspunkterGrin
Ubon.

Pibe

hanspeter
Tjah bum, bum, har stem på intet, hvis muligt. Jeg bor som regel på små listige steder, hvor morgenmad ikke er includeret. Men som enten har en lille cafe/restaurant hvor man kan købe det eller et sted tæt på. Jeg har nu aldrig, hvis vi taler om Thailand, og ikke er ude på lars tyndskids marker, oplevet at man skulle rende rundt for at få morgenmad, hvis der ikke er en lille cafe på stedet hvor jeg bor. Hvis morgenmad er includeret, tager jeg det da gerne med, selvom jeg tit ikke når det inden den ikke serveres mere. Sover for længe Smile
Mht. kvaliteten af morgenbuffeen, er den som regel ikke pengene værd, specielt ikke hvis man er sent på den.
Redigeret af hanspeter d. 04/02-2010 19:42

keniko
Tjah..personligt køber jeg selv frisk frugt ved vognene, dette er en god start på dagen. Kunne aldrig drømme om All inclusive, det er fedt at finde nye spændende steder at spise, samt at man ikke er "låst fast som charterturist".
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

timo
da jeg altid lejer et hus med køkken laver jeg det som regel selv, eller finder en god restaurant eller lignende
så man selv kan bestemme hvad man vil spise.
Redigeret af timo d. 15/02-2010 16:05

Spring til debat: