Se indlæg|
Hjælp til at få hund til Danmark!
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 19/01-2010 12:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Hejsa! Min kone og jeg har nu været i Chiang Mai i ca. 3 uger, og vi har besøgt et shelter for gadehunde. Vi har besluttet os for at adoptere en dejlig hund, og den er nu ved at få de sidste vaccinationer. Den skal være i karantæne her i Thailand i 3 måneder og kan derefter sendes til Danmark. Stedet hvor vi har adopteret hunden fra hedder "Care for dogs" og de sørger for alt. Det vi mangler er en person der kan flyve med samme fly som hunden. Personen skal ikke gøre så meget, andet end at være med samme fly som hunden. Derfor vil jeg spørge om der er en venlig sjæl, der skal flyve fra Bangkok til København fra d 26 Aprii og frem? Vi sørger selv for at få hunden booket på samme fly som dig. Det eneste vi skal bruge er en kopi af din flybillet. Grunden til at vi gerne vil gøre det på denne måde er, at hvis hunden skal sendes som gods uden ledsagelse, så bliver det pi..... dyrt. Venlig hilsen Jimmi Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 19/01-2010 13:36
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jimmi min far skal hjem fra bangkok lige omkring der, kan ikke huske datoen. han er en stor hundefan så mon ikke han gerne vil hjælpe. skal nok høre og vende tilbage ![]() Lasse |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 19/01-2010 14:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
jimmikoldenborg skrev: Hejsa! Min kone og jeg har nu været i Chiang Mai i ca. 3 uger, og vi har besøgt et shelter for gadehunde. Vi har besluttet os for at adoptere en dejlig hund, og den er nu ved at få de sidste vaccinationer. Den skal være i karantæne her i Thailand i 3 måneder og kan derefter sendes til Danmark. Stedet hvor vi har adopteret hunden fra hedder "Care for dogs" og de sørger for alt. Det vi mangler er en person der kan flyve med samme fly som hunden. Personen skal ikke gøre så meget, andet end at være med samme fly som hunden. Derfor vil jeg spørge om der er en venlig sjæl, der skal flyve fra Bangkok til København fra d 26 Aprii og frem? Vi sørger selv for at få hunden booket på samme fly som dig. Det eneste vi skal bruge er en kopi af din flybillet. Grunden til at vi gerne vil gøre det på denne måde er, at hvis hunden skal sendes som gods uden ledsagelse, så bliver det pi..... dyrt. Venlig hilsen Jimmi Det er lidt misvisende at du skriver at hunden skal være i karantæne, den kan bare ikke rejse ind i DK førend 3 mdr efter den er bleve testet for rabies og denne test kan tidligs foretages 1 mdr efter vaccination, så der går minimum 4 mdr efter vaccination førend hunden kan komme til DK . se evt linket herunder http://www.foedev...3lande.htm Redigeret af claus31130 d. 19/01-2010 14:55 |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 19/01-2010 16:12
|
claus31130 skrev:
jimmikoldenborg skrev: Hejsa! Min kone og jeg har nu været i Chiang Mai i ca. 3 uger, og vi har besøgt et shelter for gadehunde. Vi har besluttet os for at adoptere en dejlig hund, og den er nu ved at få de sidste vaccinationer. Den skal være i karantæne her i Thailand i 3 måneder og kan derefter sendes til Danmark. Stedet hvor vi har adopteret hunden fra hedder "Care for dogs" og de sørger for alt. Det vi mangler er en person der kan flyve med samme fly som hunden. Personen skal ikke gøre så meget, andet end at være med samme fly som hunden. Derfor vil jeg spørge om der er en venlig sjæl, der skal flyve fra Bangkok til København fra d 26 Aprii og frem? Vi sørger selv for at få hunden booket på samme fly som dig. Det eneste vi skal bruge er en kopi af din flybillet. Grunden til at vi gerne vil gøre det på denne måde er, at hvis hunden skal sendes som gods uden ledsagelse, så bliver det pi..... dyrt. Venlig hilsen Du har helt ret! Jimmi Det er lidt misvisende at du skriver at hunden skal være i karantæne, den kan bare ikke rejse ind i DK førend 3 mdr efter den er bleve testet for rabies og denne test kan tidligs foretages 1 mdr efter vaccination, så der går minimum 4 mdr efter vaccination førend hunden kan komme til DK . se evt linket herunder http://www.foedev...3lande.htm Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 19/01-2010 16:13
|
Har lige fundet ud af at det skal være med SAS, så det gør det jo desværre lidt sværere!
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 19/01-2010 16:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
min far flyver med thai, da de har biletter til 4600 kr i den periode.. håber det lykkes for jer |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 19/01-2010 16:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
nu ved jeg ikke helt så meget om rabies, men kan man ikke nøjes med at vacinere sin hund, en gang om året eller så noget ligne. det var jo en hund fra et center, så mon ikke de gør det hver år, eller når det nu er nødvendigt. ![]() troede først den kom i karantæne her i danmark. (90 dage) held og lykke Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Wendie |
Lagt på d. 22/01-2010 19:33
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Kære Jimmi og andre der har svaret på denne tråd. En thaihund skal rabiesvaccineres og tidligst 31 dage efter denne skal der udtages blodprøve. Denne blodprøve sendes til et EU laboratorie hvor der testes for rabiesantistof. Hvis blodprøven godkendes skal hunden fra UDTAGELSESDATOEN vente i Thailand i 3 mdr. (hjemmekarantæne) hvorefter den helt uden problemer kan indføres i Danmark. Jeg har skrevet med dig via www.thaihunde.dk Jimmi og jeg håber du ikke giver op mht. at finde en der kan ledsage hunden. Hvis der er nogen som kender en der skal flyve med SAS sidst i april så giv besked her - man skal virkelig INTET gøre som ledsager - bare rejse som man plejer og tage hunden med gennem tolden i KBH Lufthavn - der bliver chipnr. tjekket samt papirer og så går man igennem. Nemt. Mange hilsener Wendie Ambassadør for The Soidog Foundation Denmark/www.thaihunde.dk |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/01-2010 19:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Lad mig straks understrege, at jeg ikke mistænker jimmikoldenborg for noget som helst. Ved ind- og udrejse af Thailand ville jeg blot ALDRIG medtage pakker for andre - uanset om pakkerne er levende eller døde. Dertil er mit liv for kært og jeg har hørt for mange historier. ![]() |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 22/01-2010 20:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Frank skrev: Lad mig straks understrege, at jeg ikke mistænker jimmikoldenborg for noget som helst. Ved ind- og udrejse af Thailand ville jeg blot ALDRIG medtage pakker for andre - uanset om pakkerne er levende eller døde. Dertil er mit liv for kært og jeg har hørt for mange historier. ![]() Godt indlæg Jgg vil heller ikke mene, at man kan tage et kæledyr med i kabinen, hvis man ikke står som "ejer" af dyret. Hvis man står som ejer, hænger man jo så ligesom på det hele, udgifter, evt. karantæne i Danmark og måske aflivning af hunden, i værste fald, hvis noget går galt. Kan iøvrigt ikke forstå at man skal importere hunde fra Thailand, der er masser af dyreinternater i Danmark, som har de dejligste hunde og katte, som søger et godt hjem. Lyder lidt som en fiks ide. |
|
|
|
| Wendie |
Lagt på d. 22/01-2010 20:19
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Hej Frank og Hanspeter. Jeg har selv haft hunde med hjem fra Thailand. Der er ingen problemer i det!! Det skal understreges med fed. Soidog udfører hunde til hele den vestlige verden HVER måned uden problemer. Dyrene opholder sig i godkendte transportbokse i et specielt rum under kabinen med den samme temperatur. Her kan de tilses af flypersonalet. Der er INGEN karantæne i danmark - det var derfor jeg skrev så udførligt!! Ja, der er mange dyr i DK der også mangler et hjem, men de få dyr fra Thailand der finder hjem til DK hvert år kan tælles på 2 hænder og mange af disse familier ville ikke have anskaffet sig hund alligevel hvis det ikke lige var for at hunden havde valgt dem på deres feriemål! Hvis man vil redde en hund er det ligegyldigt om hunden er fransk, spansk, græsk, polsk eller dansk - men for denne ene hund er der livet til forskel Venlig hilsen
Wendie Andersen Ambassadør for The Soidog Foundation Denmark |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/01-2010 22:19
|
|
Wendie skrev: Hej Frank og Hanspeter. Jeg har selv haft hunde med hjem fra Thailand. Der er ingen problemer i det!! Det skal understreges med fed. Soidog udfører hunde til hele den vestlige verden HVER måned uden problemer. Dyrene opholder sig i godkendte transportbokse i et specielt rum under kabinen med den samme temperatur. Her kan de tilses af flypersonalet. Der er INGEN karantæne i danmark - det var derfor jeg skrev så udførligt!! Ja, der er mange dyr i DK der også mangler et hjem, men de få dyr fra Thailand der finder hjem til DK hvert år kan tælles på 2 hænder og mange af disse familier ville ikke have anskaffet sig hund alligevel hvis det ikke lige var for at hunden havde valgt dem på deres feriemål! Hvis man vil redde en hund er det ligegyldigt om hunden er fransk, spansk, græsk, polsk eller dansk - men for denne ene hund er der livet til forskel Jeg ønsker hundene al det bedste, men det er nu hverken hundenes helbred eller velbefindede jeg tænker på, når jeg ALDRIG ville medtage dem for andre. Det handler kun om, at jeg ikke skal risikere at blive taget i tolden med noget som helst ulovligt. Slet ikke i Thailand. Narkotikasmugleres fantasi kender vist ingen grænser, og man bliver jævnligt imponeret over deres nye påfund. Så jeg pakker mine egne kufferter. ![]() |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 22/01-2010 22:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Du kan have ret, men SÅ slemt er det nu heller ikke Frank. Paranoia er ikke den smukkeste rose i bunken, læser du for mange krimier? Slapper lige? hehe |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/01-2010 22:52
|
|
hanspeter skrev: Du kan have ret, men SÅ slemt er det nu heller ikke Frank. Paranoia er ikke den smukkeste rose i bunken, læser du for mange krimier? Slapper lige? hehe Jeg elsker en god krimi - ingen tvivl om det. Nu vælger man jo ikke selv om man er paranoid - det er en kronisk lidelse. At du ikke bryder dig om personer med denne lidelse er jo op til dig. Men jeg foretrækker at have paranoide træk, når jeg passerer tolden i Thailand. Men jeg er sikker på at jimmikoldenborg bliver glad, hvis du vil hente hans vovse, når han nu ikke selv vil. ![]() |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 23/01-2010 19:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Tag jer nu sammen. Det drejer sig om en hund. Tror nogen, at den er pumpet op med narko?
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 23/01-2010 19:41
|
|
thamarai skrev: Tag jer nu sammen. Det drejer sig om en hund. Tror nogen, at den er pumpet op med narko? Narkotikasmuglere kender ingen grænser: http://www.upi.co...139197846/ |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 24/01-2010 04:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Måske han ikke har råd til garanti stillelse til konen og har lært hende at sig vov og forklædt hende som hund :-) Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 24/01-2010 15:54
|
Det er nu ikke fordi jeg ikke selv gider tage hunden med hjem, men jeg har ikke råd til at købe en billet til bangkok for at få hunden med mig hjem. Hunden skal iøvrigt heller ikke være i kabinen men i lasten. Og ja, jeg kan godt forstå at folk bliver mistænksomme. Vi sagde det faktisk til stedet hvor vi har fundet hunden, at det ville blive svært da Danskere, inkl mig selv, er meget nervøse for den slags. Og med god grund iøvrigt. Og nej det er ikke min kone jeg skal have hjem i hundekassen. hende har jeg for længst sendt hjem med postvæsenet i en papkasse. Tror faktisk ikke jeg fik skrevet adressen på.......... Jeg håber dog stadig at det kan lade sig gøre, ellers må jeg jo bide i det sure æble og betale ved kasse 1. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.