Se indlæg|
Deller
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 06/01-2010 18:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Min kæreste vil høre om der sidder nogen derude, med opskriften på thaideller.(svine deller) de laver dem bla i de rullende gadekøkkener, og bliver tit solgt på en stick med 3stk på, de hedder vist nok luchin. takker
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 06/01-2010 18:30
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
nu er deller jo mere end frikadeller ![]() Og de omtalte melklatter ( luchin) kan vel næppe sammenlignes med deller. Og ja de sælges bla. påstået indeholde grise kød.. men alene prisen burde være nok til at alle kan regne ud, at kød er nok det sidste bollerne indeholder. De sælges også i en anden udgave hvor 90 % af inholdet er ris, de er ligeså uspiselige uden stærk dyppelse. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 06/01-2010 18:32
|
|
det lyder som dem.. opskrift ?
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 07/01-2010 09:58
|
|
ej hvor er det ringe.. ![]() jeg har lovet kæresten, jeg nok skulle finde den opskrift, for der var helt sikkert nogen herinde, der havde en kone/kæreste som viste hvordan, man lavede de der luchin. ![]() Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| blume |
Lagt på d. 07/01-2010 11:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Undskyld Jeg har en opskrift på OB deller ![]() Venlig hilsen fra Fyn, her regerer OB ![]() blume |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 07/01-2010 12:38
|
|
ja ja nyd det nu så længe vare.. ![]() men jeg skal altså bruge en opskrift, på de omtalte luchin deller. kom nu drenge spørg jeres veninder, koner, kærester, elskere, ludere, bollevenner og så videre, der må da være en der har adgang til den.
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 07/01-2010 14:38
|
hvis du vil have opskriften bliver du nok nød til at finde en fabrik som laver dem, har aldrig oplevet dem hjemmelavet....... fut hen i superen og køb nogle af de store kødboller, de er meget bedre og kan jo tilberedes på samme måde som mel bollerne. ( luchin ) Luchin koster 60 thb /kg --- kød 120 thb/kg.. så gæt selv på hvad de er lavet af. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 07/01-2010 15:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
b_j3ns3n skrev: JA, men hende vi kender ville ikke af med "opskriften" for der er penge i l....". Hun laver dem selv derhjemme og sælger dem her i KBH til 100kr/kg ja ja nyd det nu så længe vare.. ![]() men jeg skal altså bruge en opskrift, på de omtalte luchin deller. kom nu drenge spørg jeres veninder, koner, kærester, elskere, ludere, bollevenner og så videre, der må da være en der har adgang til den. :D . Og selvfølgelig er de ikke den samme slags som Exxxxpert fortalte om
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 07/01-2010 16:18
|
he he nej kan hun prakke andre thaier det på til kr 100/kg er der vel ikke noget at sige til det er en hemmelighed. men det er jo bare at finde en opskrift på kødboller, erstat 90% af kødet med mel, så har man sine Luchin.. |
|
|
|
| joyboard |
Lagt på d. 07/01-2010 18:28
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej nu kender jeg ikke så meget til Thai mad, så er ikke sikker på hvad i mener, men kan det passe at du mener "Loog Chin" eller "look Chin" ( ลูกชิ้น ) Det skulle være kødboller på en pind som du beskriver, men det kan være at det ikke er det samme. Jeg fandt mange billeder ved at skrive "thai food meatball" i googles billedesøgning . Prøv linket for at se om det er dem du snakker om? http://www.thaila...-Meat.html Redigeret af joyboard d. 07/01-2010 18:28 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 08/01-2010 16:17
|
|
joyboard skrev: Ja, det er dem, og m.h.t. udtalelsen, for at "plagiere" XXXX ville jeg også sige: Luchin - Luk Chin - Lug Chin ?= "kære barn har mange navne". Hej nu kender jeg ikke så meget til Thai mad, så er ikke sikker på hvad i mener, men kan det passe at du mener "Loog Chin" eller "look Chin" ( ลูกชิ้น ) Det skulle være kødboller på en pind som du beskriver, men det kan være at det ikke er det samme. Jeg fandt mange billeder ved at skrive "thai food meatball" i googles billedesøgning . Prøv linket for at se om det er dem du snakker om? http://www.thaila...-Meat.html
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 08/01-2010 19:24
|
|
yep det er dem vi søger.. kæresten udtaler det også som luchin ![]() but never mind, opgaven er løst takker
|
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 08/01-2010 23:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
de ser rigtigt gode ud, bedre en dem man køber på en tankstation :-) |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/01-2010 17:15
|
|
b_j3ns3n skrev: yep det er dem vi søger.. kæresten udtaler det også som luchin ![]() but never mind, opgaven er løst. takker ![]() Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 13/01-2010 19:11
|
ja det viser jo varen, men de smager ikke bedre af den grund.. det eneste der gør dem spiselig er dyppelsen. bare det er stærk nok smager det hele godt... hmmmm ens.. men jo de sælger utrolig godt, har solgt mange kg af af dem.. om de er bedre nogen steder frem for andre, afhænger 100% af dyppelsen, for bollerne er ens alle steder. ( gris - ko - fisk ) |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

. Og selvfølgelig er de ikke den samme slags som Exxxxpert fortalte om