Se indlæg
 Udskriv debat
Thai undervisning i Pattaya
ZxY
Så er kufferten pakket, og om halvanden time går turen mod lufthavnen, og mit varme vinterhi.

Har en plan om at lære lidt mere thai, så tænkte at det var på tide at få noget undervisning.
Er der nogen herinde der kender til en god skole i Pattaya?. Jeg vil selvfølgelig helst undervises på dansk, men har aldrig hørt om nogen danskere der underviser der. Ellers bare en god skole hvor der bliver undervist på Engelsk..

Vi ses i varmen.

Mvh,

sank
Smile Hej Zxy når du ank. så prøv Skandinavisk Expat Clup de har et kursus på Engelsk mener den 5/1 og den 22/1 ??

ZxY
Mange tak Sank, det vil jeg prøve. Smile

Men vil også gerne på noget mere intensivt, evt et par gange om ugen. Har "kun" 3 måneder, så jeg skal helst ha lært nok til, at jeg kan forstsætte noget selvstudie når jeg kommer hjem.

//Ulrik.

sank
Smile Mener det var rimeligt intensivt ? men det husker jeg ikke helt. Der bliver holdt møde i Green Tree På Beach ved soi 1. Men du kan også prøve. www.vikngpattaya.com

Payanak
[url]www.vikingpattaya.com[/url]

Så virker linket Smile

rinpoche
Jeg ville undgå danske undervisere ud fra følgende generelle forudsætninger:

1) Det må forventes at man kan i det mindste engelsk inden man begiver sig til Thailand, ellers så bliver det godt nok op ad bakke. Og hvis man som dansker end ikke kan engelsk, så er chancerne for at tilegne sig thai nok forsvindende små.

2) Thai undervisning på dansk retter sig mod et såre begrænset publikum, hvorved undervisningen også prissættes derefter. Jeg kender en ældre dansker i bkk tilknyttet den danske ambassade, der forlanger 600 baht i timen for dansk undervisning til thailændere, han kan tilmed ikke thai.

3) Endelig vil en thailandsk underviser med et godt kendskab til engelsk have så uendeligt meget mere at byde på en en dansk ditto tilmed til en helt anden pris.

4) Man vil have mulighed for at vurdere en thailænders engelskkundskaber, hvorimod man som ikke thai talende ikke vil have mulighed for at vurdere danskerens kompetancer ud i det thailandske sprog. Medmindre de har en grad eller et diplom, hvilket meget få har.

mvh
Redigeret af rinpoche d. 28/12-2009 19:04

ZxY
Undskyld den lange respons tid, men tog efter ankomst til Nakhon luang (uden for ayutthaya) efter ankomst, og det er ikke fordi at der er internet forbindelser i hobetal.

sank skrev:
Smile Mener det var rimeligt intensivt ? men det husker jeg ikke helt. Der bliver holdt møde i Green Tree På Beach ved soi 1. Men du kan også prøve. www.vikngpattaya.com

Det jeg mente med intensivt var at det gerne skulle vaere end 2 gange undervisning >Wink men tak forlinket.

ZxY
rinpoche skrev:
Jeg ville undgå danske undervisere ud fra følgende generelle forudsætninger:

1) Det må forventes at man kan i det mindste engelsk inden man begiver sig til Thailand, ellers så bliver det godt nok op ad bakke. Og hvis man som dansker end ikke kan engelsk, så er chancerne for at tilegne sig thai nok forsvindende små.

2) Thai undervisning på dansk retter sig mod et såre begrænset publikum, hvorved undervisningen også prissættes derefter. Jeg kender en ældre dansker i bkk tilknyttet den danske ambassade, der forlanger 600 baht i timen for dansk undervisning til thailændere, han kan tilmed ikke thai.

3) Endelig vil en thailandsk underviser med et godt kendskab til engelsk have så uendeligt meget mere at byde på en en dansk ditto tilmed til en helt anden pris.

4) Man vil have mulighed for at vurdere en thailænders engelskkundskaber, hvorimod man som ikke thai talende ikke vil have mulighed for at vurdere danskerens kompetancer ud i det thailandske sprog. Medmindre de har en grad eller et diplom, hvilket meget få har.

mvh

Jeg er en ung knaegt paa 33 aar, og har haft en del engelsk baade i folkeskole og videregaaende undannelser. Er IT uddannet og har arbejdet det meste af mit professionelle arbejdsliv med IT, og primaert engelsk talende kunder. Saa jeg vil sige at jeg baade i skrift og tale er ret god til engelsk.
Jeg kan ogsaa det mest basale Thai. Har oevet en del med min kaereste, og haft stor hjaelp i Kims dansk-thai, thai-dansk og lonely planets phrasebook. Dog har jeg svaert ved udtalen og grammatik har aldrig vaeret min staerke side. Det samme gaelder for mig paa dansk, engelsk og tysk.

Min kaerste starter med at arbejde igen i overmorgen, saa der maa jeg hellere se at komme igang inden jeg skal hjem igen <Wink

Du har nogle gode pointers, dem vil jeg ta til mig.

Tak.

Mvh,

Ja, jeg ser også først tråden nu. Giver Rinpoche fuldstændig ret i hans betragtninger. Jeg kan stærkt anbefale skolen på Sai Sam, (3th. Road.) Den ligger lige over for Buffalo Bar og hedder Prince of Wales. Dengang betalte jeg små 18.000 for 20 timer = 2x ugentlig a 2 timer.

Jeg havde først prøvet en 3-4 andre skoler men først her lærte jeg virkelig noget. Jeg nåede godt 60 timer så rakte økonomien ikke længere, men har siden brugt lærebøgerne flittigt med stor hjælp fra fruen og datteren og så lytteapparaterne, du ved dem man har på siden af hovedet, nå ja nogen har, de fleste har kun en tot græs og kan kun høre når kapslen ryger af flasken.

Modsat alle de andre skoler, lærte jeg her fra dag eet lige som alle thaibørn gør, at skrive bogstaverne til perfektion, først da de sad fast og betydningen også gjorde, fik jeg lov til at gå videre med sætningøvelser m.m.

Jeg var så satans stolt af mig selv den dag jeg kunne læse vejskilte og reklameskilte, nu skimmer jeg aviserne og på den måde når der hver dag lidt mere ind bag de celler jeg troede forlængst var fordampede.

På med vanten, du vil ikke fortryde det. Jeg er sku stolt af mig selv, og konen smiler huldsagligt når jeg fører ordet på busstationen og andre steder.

Jeg er sku egentlig flov på min races vegne når jeg f.eks. ude på emigration ser utallige faranger medbringe diverse damer (koner/kærester/madammer etc.) de kan ikke engang engelsk hvis de da ikke lige er fra et engelsksproget land, men så har de dem med hvis de nu skulle blive stillet spørgsmål på thai. Nogen er kommer her i årtier, og kan dårligt sige goddaw do: PÅ THAI!!!!!

Hilsen fra Skeptikeren
Redigeret af d. 07/01-2010 08:45

ZxY
Du har saa evig ret skeptiker.

Det lyder som et rigtig godt sted. Jeg vil smutte ned forbi imorgen, og ta en snak med dem.

Mange tak.

Glemte i skyndingen at fortælle at min frue læret engelsk der, også efter at have prøvet mange andre skoler, så jeg kan stærkt anbefale alle til at prøve.

Har sågar set og hørt at nordmænd og svenskere har lært thai der, så helt galt kan det da ikke være

Og så lidt mandehørm: Ejeren er en høj flot eurasier, meget elegant i hele sin fremtræden som jeg godt kunne have tænkt lidt "privatundervisning" fra.

Skeptikeren

Spring til debat: