Se indlæg|
pattaya-koh samui
|
|
| lindy |
Lagt på d. 11/07-2005 21:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Er der nogen af jer venlige Thailandsrejsende, der har rejst fra pattaya, til koh samui, med fly? Hvad koster det? Vil senere flyve til BK, igen evt. pris. Jeg har ikke bestilt noget hjemmefra, da jeg efter et par charterturer,mener at næsten alt kan bestilles lokalt. Tager jeg fejl ? Kan man få biletter til et fly samme dag som man ønsker det, eller ? Og skal jeg tage en taxa-meter, eller en lemo, til pattaya fra BK? Jeg rejser 12-7, så der er begrænset mulighed, for at besvare mit indlæg, sorry, men jeg har det nu fint med det, altså at skulle rejse ![]() ![]() ![]() m.v.h. Lindy ( GOD SOMMER) Redigeret af lindy d. 11/07-2005 21:24 |
|
|
|
| lindy |
Lagt på d. 11/07-2005 22:02
|
|
Bamse er du gået i hi eller hvad ? Mine spørgsmål retter sig netop til din ekspertice![]() ![]() Du må da kende til taxa BK-Pattaya! m.v.h. Lindy ( mai ben rai )= never mind ? |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 11/07-2005 22:49
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Bangkok Air er det eneste flyselskab der flyver til Samui og de er noget (meget) dyrer end andre selskaber, men her kan du få svar på dine spørgsmål http://www.bangko... John Redigeret af John d. 11/07-2005 22:56 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| lindy |
Lagt på d. 11/07-2005 23:57
|
|
Yep ok og tak, den site har jeg været inde på. Det var bare for at høre lidt om andres erfaringer med den tur.![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 12/07-2005 22:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Jeg har rejst turen flere gange, den er hurtig og god. Good for Falang |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 12/07-2005 23:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Good for Falang skrev: Jeg har rejst turen flere gange, den er hurtig og god.Good for Falang Men det var du ikke , Lindy er allerede "smuttet" til Thailand. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| lindy |
Lagt på d. 28/07-2005 22:29
|
|
Glad og tilfreds er jeg netop hjemvendt fra smilets land, og kan endnu en gang, konstantere at alting er skide nemt i Thailand. Jeg tog fra Bkk. til Pattaya med lemo, ( Toyota, ell. Mercedes ) Det kostede 1400 Bath, fandt en norsk gut, og splejsede med ham, half price! Vel ankommet til Jomtien henvendte jeg mig på Withe house, som jeg er blevet anbefalet af en kammerat, og jeg fik straks et godt rum, med tv, aircon, minibar-køleskab, karbad, og bruser. Der er pool, 100m til stranden, og et meget stille område, desuden god morgenmad med alt hvad hjertet kan begære.Prisen var 1000 Bath, en ok pris efter min mening. Efter Pattaya-jomtien, som nok er lidt for meget, efter min smag, ja jeg fatter ikke at man kommer der mere end en gang!!! gik jeg til den nærmeste travelagent og købte en roundtrip ticket, med Bkk-air fra Pattaya (utapao lufthavn ca 25 km fra Pattaya) til kho samui og retur til Bkk. pris 6790 Bath. Kho samui er efter min mening en dejlig ø, med lige dele turist gejl, og ægte lokal atmosfære, og det er ikke sidste gang jeg kommer der. Første dag på samui fik jeg skidt lidt i nællerne ved at leje en hvad der så dejlig ud, og ok bungalow, men som ved nærmere øjesyn var noget beskidt, moskito-befængt og alt ialt kedelig, pris 700 Bath (man får hvad man betaler for) But never mind, det er bare om at spørge andre rejsende om de kender nogle steder, priser og så har man fingeren på pulsen. Jeg endte op på chaweng center hotel, et i orden 1000 Bath hotel, men uden morgenmad Det er min absolutte opfattelse at det er nemmere at forhandle prisen lokalt, end at booke noget på nettet, der låser man sig fast. nej stå der bare pludseligt og afkræv dem en pris her og nu, så er alting til forhandling. Derudover har jeg bare at komme med et par priseksempler på ting jeg selv prøvede, f.eks. moto-bike 150 ccm fullautomatic 250 Bath om dagen, benzinen er steget i pris, og det kostede mig den horible sum af 11 danske kroner at køre hele øen rundt!!!! Et must som Thaimassage, koster på stranden 250 Bath, og til damerne manicure, og peticure ,hård hud, osv. ca. 200. En halv litter vand serveret på stranden ca 20 Bath, kokosnød med masser af vædske, og kød , bananer, papay,ananas, Fra 20 til 50 Bath, for ikke at glemme de lækre smørstegte majs med salt, til næsten ingen penge, også serveret direkte til dig på stranden. Og så omkring mad, der frit valg, der er bare alt, og så lidt til, jeg spiser og drikker gerne for omkring 250 Bath for et sollidt aftenmåltid, en mand. Ikke mere fra mig lige nu, men er der nogle som har nogle spørgsmål ang. samui, skal jeg gerne prøve at besvare dem. udfra min beskedne, men dog, uptodate,viden.![]() ![]() God sommer M.V.H. Lindy |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Det er min absolutte opfattelse at det er nemmere at forhandle prisen lokalt, end at booke noget på nettet, der låser man sig fast. nej stå der bare pludseligt og afkræv dem en pris her og nu, så er alting til forhandling. Derudover har jeg bare at komme med et par priseksempler på ting jeg selv prøvede, f.eks. moto-bike 150 ccm fullautomatic 250 Bath om dagen, benzinen er steget i pris, og det kostede mig den horible sum af 11 danske kroner at køre hele øen rundt!!!! Et must som Thaimassage, koster på stranden 250 Bath, og til damerne manicure, og peticure ,hård hud, osv. ca. 200. En halv litter vand serveret på stranden ca 20 Bath, kokosnød med masser af vædske, og kød , bananer, papay,ananas, Fra 20 til 50 Bath, for ikke at glemme de lækre smørstegte majs med salt, til næsten ingen penge, også serveret direkte til dig på stranden. Og så omkring mad, der frit valg, der er bare alt, og så lidt til, jeg spiser og drikker gerne for omkring 250 Bath for et sollidt aftenmåltid, en mand. Ikke mere fra mig lige nu, men er der nogle som har nogle spørgsmål ang. samui, skal jeg gerne prøve at besvare dem. udfra min beskedne, men dog, uptodate,viden.