Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
| Foretrækker du øl og isterninger blandet i samme glas, når du er i Thailand? | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
Øl og isterninger
|
|
| Frank |
Lagt på d. 23/11-2009 14:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg ved, at det er et ømtåleligt emne, der kan få religionsspørgsmål til at blegne. Jeg oplever selv, at de fleste starter med nej, men hurtigt skifter til ja. Men måske er det bare i min omgangskreds? ![]() |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 23/11-2009 14:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Putte is i øl? Er du da rigtig klog.... |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/11-2009 15:05
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
frank, præcis sådan var det også med mig ![]() kommer dog lidt an på hvor jeg indtager min øl og hver stor den er.. kunne godt begynde en længere historie om øl, men af frygt for at virke alt for alkoholisk holder jeg mig bare til at stemme ja ![]() |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 23/11-2009 15:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Hvis det er en stor oel, be'r jeg om en spand isterninger og planter flasken i isen........er det en lille oel, saa naar den ikke at blive varm............Saa ingen is i min oel.......! |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 23/11-2009 16:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Øl er skam en alvorlig sag som man ikke spøger med. Isterninger i øl burde være mere ulovligt end at køre på nedslidte dæk. Øl skal nydes iskoldt, men isterninger i øllet er dog en afskydelig tanke som absolut må være forbudt i forbudsDanmark. Iskold øl kan faktisk være bedre end det frække..............eller hver ting til sin tid, men det frække er jo også bare noget opreklameret fis som man bliver både svedig og tørstig af..............har jeg hørt. En iskold Singha er nu ikke så ringe endda. |
|
|
|
| Surmule |
Lagt på d. 23/11-2009 16:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Hvis man absolut vil fortynde sin øl og ødelægge smagenaf humle ..... hvorfor så drkke øl .... man kan da også købe glimrende friskpresset juice ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 23/11-2009 16:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
øl og isterninger tror du jeg er grøndlænder.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 23/11-2009 17:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Nu er spørgsmålet nok stillet fordi rigtig mange thaier gør det, så når jeg er i et thaiselskab, hvor der gås til den, gør jeg det også, så kan man også holde lidt længere ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 23/11-2009 17:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg synes de thailandske øl smager meget kraftigt og har lovlig mange volt. Så isterninger er velkomne til at fortynde. Ved at det er en hedensk tanke, sagsøg mig ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/11-2009 17:23
|
|
Tja, jeg kan også finde på at komme is i hvis den ikke er helt kold, men den skal så herefter drikkes rimeligt hurtigt...synes brusen går ud hurtigt efter der er kommet is i...det er desværre en lille hage ved det...en beer chang tager vist heller ik skade af at blive tyndet lidt op.... |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/11-2009 17:28
|
|
en beer chang er 4,7 % så vidt jeg husker når men sidder på stranden med en stor chang syntes jeg is er nødvendigt. på en afkølet gogo-bar med en lille øl, når konen lader mig komme så fine steder i ny og næ, er det lige meget. svigerfar bruger altid is uanset hvor han er henne. |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/11-2009 17:32
|
|
jeg mener nu chang er på 6% og de andre fx. singha, tiger og san miguel og heineken er på 5%...og for et par år siden var alle øl lidt stærkere....![]() |
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 23/11-2009 18:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
min leo skal være kold og UDEN isterninger i... før det første er det et en dårlig grønlænder vane og for det andet skal jeg ikke have noget med nogle infekterede isklumper fra thailand at gøre.. ![]() |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 23/11-2009 18:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
om det så er sodavand sp skal der ikke isterninger i det er tyndt nok iforvejen det samme gælder selvfølgelig også for ØL og sprut ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 23/11-2009 18:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Is i øllet???? Har Du slået hovedet, Frank???? Øl skal serveres tilpas afkølet og skal absolut ikke omhældes, da det derved taber, både i smag og alkohol-volumen!!!! ![]() Får Jeg en bajer, skal den serveres lidt koldere end kæderkold normalt, men en enkelt efter en hård dag på arbejde, kan godt nydes selvom den er tæt på at fryse, det er ligeså skønt som at s....e f...e ![]() ![]() I øvrigt, nu emnet er oppe at vende, burde dit spørgsmål, udløse en gang kvajebajere,Frank!!!! ![]() ![]()
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 23/11-2009 18:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Johnson skrev: min leo skal være kold og UDEN isterninger i... før det første er det et en dårlig grønlænder vane og for det andet skal jeg ikke have noget med nogle infekterede isklumper fra thailand at gøre.. ![]() Det er is og så er der is. Knust is kan man med rette være betænkelig overfor. De ankommer med en lastbil hvor blokkene står på laddet, så bliver de med en tang slæbt henover fortorvet inden de ryger i knuseren. De runde isklumper med hul i som man fx. køber hos købmænd, supermarkeder, 7/11 osv. bliver leveret i forseglede plastikposer. Det er dem man som regel får til sin øl, og dem er der ikke nogle problemer med. |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/11-2009 19:14
|
|
En chang er på 6,4% og den skal nydes uden IS, hvem f… kan finde på at fortynde en ØL |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 23/11-2009 19:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Ja det kan thaierne altså, for dem er det helt normalt, og de kommer da ikke fra Grønland, ellers skal jeg have mine skolepenge tilbage. Jeg ville aldrig tænke på at gøre det i Danmark, men i troperne kan det være en dejlig tørstslukker, særligt midt på dagen, hvor man måske ikke har lyst til for mange procenter. Hvis jeg går i byen om aftenen, sker det sjældent, er lidt besværligt når man er på dansegulvet på et discotek. Mine vaner er altså anderledes, når jeg er i Thailand. Og det har jeg det rigtigt godt med, men måske handler det også om, hvem man omgås med når man er der ![]() |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 23/11-2009 19:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Frank du må ikke altså ikke spøge med den slags. En frygtelig tanke at ødelægge godt øl med is, men som der er foreslået vil det selvfølgelig hjælpe lidt hvis du ryster op med et par omgange kvajebajer og aldrig siger den slags igen, havde sku nær fået min øl galt i halsen. Jeg må vist have en ekstra lykkepille i aften, skam dig Frank. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 23/11-2009 19:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Ja ØL skal der sgu ikke isterninger i.![]() MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.