Se indlæg|
Laos / Thailand
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 19/11-2009 20:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Min kone har planer om at besøge sin landsby i Issan og så vil hun også gerne et smut til Laos. hvordan skal jeg forholde mig i forhold til Visa ? normalt har jeg jo 30 dags turist visum i forbindelse med besøg til Thailand. men ryger det ikke sig en tur hvis jeg krydser grænsen til Laos ? Hvad er mest smart at gøre ? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 19/11-2009 20:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jo så får du et 15 dages visum. |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 19/11-2009 20:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Jo med reglerne som de er nu får du kun 14 dages ophold når du kommer tilbage over grænsen fra Laos.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
|
Lagt på d. 19/11-2009 21:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
så der er skrevet,så får du 15 dage ved tilbagerejsen til Thailand. Sidste gang jeg gjorde turen, kostede et visa til mig 35 US dollar+ 1 dollar,da jeg ikke havde medbragt fotos til visa. Så det er vigtig at planlægge turen til Laos på det rigtige tidspunkt. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 19/11-2009 22:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Ja, de 30 dage ryger hvis du ikke flyver tilbage fra nabolandene tilbage til Thailand,. hvis du tager over "jord" grænsen får du kun 14/15 dage, og der glemmes alt om dit stempel for indrejsen fra Danmark, men det behøver jo ikke være galt, alt efter hvornår I rejser over grænsen. Gør det i slutningen af dit ophold. God tur PS alternativt kan du vel søge om "rigtigt" visum på thai ambassaden, så tror jeg ikke du har det problem, men jeg skal ikke gøre mig klog på det, andre på dette oplysende forum ved det helt sikkert.
Redigeret af hanspeter d. 19/11-2009 22:41 |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 19/11-2009 22:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
styx32 skrev: Hej Min kone har planer om at besøge sin landsby i Issan og så vil hun også gerne et smut til Laos. hvordan skal jeg forholde mig i forhold til Visa ? normalt har jeg jo 30 dags turist visum i forbindelse med besøg til Thailand. men ryger det ikke sig en tur hvis jeg krydser grænsen til Laos ? Hvad er mest smart at gøre ? som jeg læser det, kommer du til thailand med et 30 dages turist visum. som foreslået kan i jo rejse i midten af perioden, eller hvis det ikke er muligt, kan du jo bare bestille et 2. mdr visum på ambassaden i dk. som er gratis i øjeblikket ![]() |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 19/11-2009 22:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
kvindemin skrev: styx32 skrev: Hej Min kone har planer om at besøge sin landsby i Issan og så vil hun også gerne et smut til Laos. hvordan skal jeg forholde mig i forhold til Visa ? normalt har jeg jo 30 dags turist visum i forbindelse med besøg til Thailand. men ryger det ikke sig en tur hvis jeg krydser grænsen til Laos ? Hvad er mest smart at gøre ? som jeg læser det, kommer du til thailand med et 30 dages turist visum. som foreslået kan i jo rejse i midten af perioden, eller hvis det ikke er muligt, kan du jo bare bestille et 2. mdr visum på ambassaden i dk. som er gratis i øjeblikket ![]() Han er stadigvæk nødsaget til at få et RE ENTRY stempel ....... |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 19/11-2009 23:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
du har ret, jeg har lige sakset dette fra hvide sande SV: Dit visum gælder for ophold i maksimalt 60 dage i Thailand. Dit visum betragtes som brugt så snart du rejser ud af landet, dvs. at hvis du rejser til et andet land 14 dage efter indrejse i Thailand, vil dit visum være brugt og er ikke længere gyldigt. Du kan søge om turist visum med tilladelse til flere indrejser (maksimalt 3), du vil da kunne opholde dig i Thailand i 60 dage efter hver indrejse. det er da en tåbelig regel så kan han vel få 2 gange 60 dage, og det er stadigvæk gratis Redigeret af kvindemin d. 19/11-2009 23:30 |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 20/11-2009 09:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
kvindemin skrev: du har ret, jeg har lige sakset dette fra hvide sande SV: Dit visum gælder for ophold i maksimalt 60 dage i Thailand. Dit visum betragtes som brugt så snart du rejser ud af landet, dvs. at hvis du rejser til et andet land 14 dage efter indrejse i Thailand, vil dit visum være brugt og er ikke længere gyldigt. Du kan søge om turist visum med tilladelse til flere indrejser (maksimalt 3), du vil da kunne opholde dig i Thailand i 60 dage efter hver indrejse. det er da en tåbelig regel så kan han vel få 2 gange 60 dage, og det er stadigvæk gratis NEJ NEJ...... han kan som sagt få 60 dage gratis, MEN skal så betale for et RE ENTRY stempel...... |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 20/11-2009 12:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Skal man bruge visum for at rejse ind i LAOS eller kan man få det på en af de lokal Thai turist kontorer. eller er det nok med selve Thai visumet på de 60 dage. ?? |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 20/11-2009 13:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
styx32 skrev: Skal man bruge visum for at rejse ind i LAOS eller kan man få det på en af de lokal Thai turist kontorer. eller er det nok med selve Thai visumet på de 60 dage. ?? Du skal have visum. Det nemmeste og billigste er at købe det på grænsen, men kan ikke huske prisen nu, husk pasfotos. Redigeret. Mht pasfotos er jeg blevet lidt usikker. Jeg kan ikke huske om jeg havde pasfotos med da jeg tog over Friendshipbridge til Vientienne, det er en del år siden, men jeg havde dem med da jeg fløj indtil Luang Prabang fra Chiang Mai for et par år siden. Redigeret af hanspeter d. 20/11-2009 13:27 |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 20/11-2009 14:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
hanspeter skrev: styx32 skrev: Skal man bruge visum for at rejse ind i LAOS eller kan man få det på en af de lokal Thai turist kontorer. eller er det nok med selve Thai visumet på de 60 dage. ?? Du skal have visum. Det nemmeste og billigste er at købe det på grænsen, men kan ikke huske prisen nu, husk pasfotos. Redigeret. Mht pasfotos er jeg blevet lidt usikker. Jeg kan ikke huske om jeg havde pasfotos med da jeg tog over Friendshipbridge til Vientienne, det er en del år siden, men jeg havde dem med da jeg fløj indtil Luang Prabang fra Chiang Mai for et par år siden. Du skal bruge pas foto ;-) |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 20/11-2009 17:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
goldwing man kan få 2 eller 3 indrejser stadig gratis til 10 marts 2010 god weekend ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.