Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Opskrifter og gode råd
 Udskriv debat
stærk
trondk
var ved en restaurant i thailand og der blev der ved rasturangen ved siden af lavet en meget stærk ret men kunne ikke rigtig få at vide hva det var det var sådan at mig og familien næsten var nød til at gå så kraftig var lugten af chillie at man næste hoste næsten 10-15 m væk og man kunne høre at de hostet helt vildt i køknet (det er ca 3-4 månder siden jeg var der) nogle der ved hva for en ret det kunne være for ham der stod i restauranter sage bare at det ikke var noget for turister men nu er jeg kommet til at tænker på den igen da jeg har en ven der siger at mad ikke kan blive for stærkt

kylling
trondk skrev:
var ved en restaurant i thailand og der blev der ved rasturangen ved siden af lavet en meget stærk ret men kunne ikke rigtig få at vide hva det var det var sådan at mig og familien næsten var nød til at gå så kraftig var lugten af chillie at man næste hoste næsten 10-15 m væk og man kunne høre at de hostet helt vildt i køknet (det er ca 3-4 månder siden jeg var der) nogle der ved hva for en ret det kunne være for ham der stod i restauranter sage bare at det ikke var noget for turister men nu er jeg kommet til at tænker på den igen da jeg har en ven der siger at mad ikke kan blive for stærkt

Når min kone laver chillie pulver, og rister de hele tørret chillie, ja så hoster både hunden og jeg også, så det kan jo være det han har lavet

Jao chai
måske som tam eller på dansk papaya Salad.. det er i hvert flad også noget stærkt halløj Smile men ja har godt selv prøvet det et par gange at det kradser helt ned i svælget når man går forbi sådanne stederGrin

jesperfrb
GrinJeg tror mest på "Kylling", har det samme problem, når de skal riste deres tørrede chili, men elsker at spise dem senere. "Som tam/papaya bok bok" lugter stort set ikke under fremstilling, men er stærkt" Elsker det personligt"
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: