Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » News (English)
 Udskriv debat
Confessions of an HIV-positive prostitute
JD
HIV breder sig stadig i Thailand, og her er en af årsagerne:

http://www.bangko...prostitute

Klip:

"I charge 1,000 baht for a short time and prefer not to use a condom, because it's faster. I can make money easily and go home. I'll take only one customer per day, and if I can't then I'll go home at 11pm."

Frown

JD
Redigeret af JD d. 08/11-2009 07:53

Webmaster
Ja, sad og læste samme artikel og kommentarene for 1 times tid siden.
Hæftede mig især ved følgende kommentar:

Discussion 18 : 08/11/2009 at 11:11 AM18

Abhisit has only one target...Thaksin...We hope he will get some time and focus on solving Thailand's problem...

I øvrigt en sørgelig historie, men bundærligt fortalt antager jeg.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
JD
Ja, det kniber gevaldigt med politikernes sans for proportioner og perspektiver - også i Thailand!

Hovedparten af befolkningen lever af 170 til 200 Baht om dagen, og fristen til at gøre som Pui er stor. Men uvidenheden om HIV og tendensen til at give farang skylden - også for DET problem - er ligeså udbredt.

Pui mener at hun er blevet smittet af en farang... Hvad med thai-manden, går han fri, som sædvanligt?!

Hvis Abhisit ville gøre noget godt og meningsfuldt for Thai'erne, så skulle 1. prioritet være uddannelse og oplysning, men som Webmaster så rigtigt bemærker, der er kun en 1. prioritet lige nu - og det er at få fat i Thaksin!

Så kan landet sejle rundt i kaos, gældsætte sig til Kina, samt skabe konflikter med nabolandene, mai pen rai.Frown

JD
Redigeret af JD d. 08/11-2009 08:32

Rasmus
Her en Google oversættelse:

http://translate....GxNuQ7B_wg

Mis Pui historie er desværre ikke noget særsyn. Den slags historier går der mange af rundt om på gader og i barrerne. Men hvad jeg ikke forstår er, at hun ikke har beskyttet sig, en kvinde på 31 (den gang hun begyndte på gaden 23) burde være så klog.
Rasmus

b_j3ns3n
utrolig hun finder en kunde om dagen som ikke bruger gummi..
ved godt det var hende der helst ville undvære, så hun kunne komme hurtigere hjem. men alligevel sygt Shock
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

jeg syntes ikke generalt pigerne overhovedet spørger efter kondom når man er sammen med dem... men okay nu har jeg kun været sammen med 2 ud over min kone. Lidt dumt jeg ikke sagde noget selv måske, men kårhed og fuldskab satte hjernedriften ud af spil

Men at direkte at gå ud og lede efter kunder når man har hiver jo sygt, og at lege med andre folks liv.
Redigeret af d. 08/11-2009 15:24

rinpoche
Pui? Navnet er velvalgt, betyder "Gødning".
Køber og sælger er lige gode om det, den ene part er snotdum og den anden part er p*sseligeglad.
Match made in Heaven....

Payanak
Det er hurtigere uden gummi og hun kan derfor komme hurtigere hjem. HVAD!?
Hvor mange minutter snakker vi om i tidsforskel? 2???
Sikke en syg ide/undskyldning FØJ!!!

rinpoche
JD skrev:

JD

Mon ikke det snarere er en af årsagerne til at HIV spreder sig i den vestlige verden i betragtning af at vedkommende trækker på Sukhimwit.

Frank
Der er kun én som har ansvaret for at man pådrager sig HIV - og det er én selv. På med gummiet eller tag chancen. Smile

rinpoche
Ikke iflg. gældende dansk lov Wink

Frank
Smile
rinpoche skrev:
Ikke iflg. gældende dansk lov Wink

Uenig. Det er strafbart at smitte andre med vilje, men det er dit eget ansvar om du vil udsætte dig selv for risikoen ved at vælge ikke at beskytte dig.

JD
rinpoche skrev:
Pui? Navnet er velvalgt, betyder "Gødning".
Køber og sælger er lige gode om det, den ene part er snotdum og den anden part er p*sseligeglad.
Match made in Heaven....

Or in hell!

JD

JD
rinpoche skrev:
JD skrev:

JD

Mon ikke det snarere er en af årsagerne til at HIV spreder sig i den vestlige verden i betragtning af at vedkommende trækker på Sukhimwit.

Jo, det har du ret i, mon der er statistikker på den type "eksport"?!

Jeg har hamret løs i talrige tråde om Thailand som en 3. verdens baggård, og jeg gør det stadigvæk, fordi dumheden og uvidenheden som Pui udviser er hovedårsagen til at Thailand sakker bagud, og VIL blive ved med at sakke bagud, hvis ikke eliten snart tillader at folket har adgang til ordentlig uddannelse, selvstændig tænkning, og få fokus væk fra deres uendeligt utålelige optagethed af "face", facade og overfladiskhed..Angry

JD

rinpoche
Amen til detSmile
Så melder spørgsmålet sig, gider "man" så overhovedet komme til Thailand mere?
Hvis Thailand bliver lige så strømlinet som Sillypore, så mister ihvertfald undertegnede nok ligesom interessen.
Ikke fordi jeg ikke ønsker det for befolkningen, men jeg kan godt lide det uforudsete, det uforudsigelige, det lettere kaotiske, "mystikken" om du vil. Et samfund man aldrig rigtig bliver klog på som udlænding.
Som en engelsk expat engang sagde: Thailand has just about the right amount of conveniences and inconviences to make it interesting.
Cannot argue with that.

Hvis jeg nu var bosiddende og erhversaktiv i Thailand ville jeg utvivlsomt have en anden holdning Wink

JD
Rinpoche, du er en vismand, og jeg mener det!

Selvfølgelig, du har ret, det er jo derfor vi er tiltrukket af landet...

Som med den første forelskelse:

De egenskaber og kvaliteter man i sin tid faldt for hos den eneste ene, bliver med tiden til genstand for irritation og vrede, og man prøver forgæves at lave vedkommende om.

Det er dårskab er det.

Så blev jeg lidt klogere, tak for det..Wink

JD

PS: "The Soi Dogs Orchestra" holder kæft i aften, herligt!
Redigeret af JD d. 08/11-2009 17:51

rinpoche
JD skrev:

PS: "The Soi Dogs Orchestra" holder kæft i aften, herligt!

Der er få ting som en flaskeregn ikke kan afstedkomme Pfft

JD
He-he!

Jeg tror der er nogen der har kastet "moo ping" ned til dem, de ligger og snorksover.Grin

JD

rinpoche
I så fald krydser jeg fingre for at de prægtige vovser ikke kløjs i pindene som kødet blev stegt på. Grin

Spring til debat: