Se indlæg
 Udskriv debat
Legetøj til børnehjem
hvorforikke87
Hej..
Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig..
Jeg arbejder i en legetøj's butik, og vi har en del letter defekt legetøj som jeg i gennem længere tid har gemt. Jeg vil gerne sende alt legetøjet til et børnehjem i Thailand.. Jeg ved bare ikke hvem jeg skal kontakte for at få noget hjælp med at sende det derned. Jeg har prøvet at skrive til Mærsk, for at hører om han ville fragte mine legetøj's kasser til Thailand, men jeg har ikke hørt noget fra Mærsk.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet for at finde ud af hvilket børnehjem jeg skal sende legetøjet til.. Nogle forslag..?
Jeg rejser selv til Thailand 4 måneder næste år, så det ville da være fedt at komme ud og besøge børnehjemmet, og se hvor meget lykke lidt legetøj kan bringe...Smile
På forhånd tak...

kvindemin
en smuk tanke og ide, der må være nogen her, der ved hvordan det lettest og billigst kan lade sig gøre. good luck

Webmaster
Hejsa,

Jeg synes det lyder som en meget god idé og ikke mindst en meget prisværdig idé som kan glæde en masse børn :-)

Jeg kan desværre ikke rigtigt svare på det med forsendelsen, da jeg for at være ærlig ikke har forstand på det. Men jeg ved at 2 medlemmer herinde er tilknyttet hver deres børnehjem og at de begge lægger store kræfter i det arbejde. Jeg kan ikke anbefale den ene frem for den anden og vil derfor hellere foreslå, hvis det skal være deres børnehjem som modtager legetøjet, at du f.eks. giver dem en lige stor del hver. Det virker mest retfærdigt og så vil legetøjet komme flest børn til glæde.

De 2 medlemmer er:
- Huratho
- Lung Yao

De har også begge 2 på egen hånd fået lavet hjemmesider for de 2 børnehjem:
- http://www.thaila...nshome.dk/
- http://www.aidsbo...

Begge medlemmer og børnehjem er glade for at modtage besøg.

Håber at det kan hjælpe lidt på vej :-)
Fortsat god aften.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Johnson
hvis der ikke er plads i containeren, så kan jeg godt snuppe en kasse med til landsbyen...der er rigtig mange børn og rigtig lidt legetøj...

Anonym Bruger
Arbejder selv på at få en 20 fods container ud med mine hjælpemidler til handicappede, men det bliver først til AUG 2010, men mon ikke der kunne blive plads til et par kasser legetøjSmile skriv hvis det har interesse.
MVH NID

Lung Yao
Ja, som Web/Kim har skrevet, så med sikkerheds kan jeg sige at både Hugo og undertegnede ville tage med "kyshånd" imod dit generøs tilbud. I de sidste 2 år hvor jeg har været i forbindelse med børnehjemmet ved Sung Noen (25 km før Korat), så har jeg slæbte timg og sager fra DK, og det meste af min datters aflagte legetøj er nu havnet der. Desvære er det begrænset hvor meget man kan slæbe med som bagage.
Jeg skal prøve at kontakte formand for Lions Club i KBH, da hans organisation også hjælper en landsby nord for Chiang Rai, og spørge om der kan være "lidt plads" til nogle kasser i deres næste container.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
hvorforikke87 skrev:
Hej..
Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig..
Jeg arbejder i en legetøj's butik, og vi har en del letter defekt legetøj som jeg i gennem længere tid har gemt. Jeg vil gerne sende alt legetøjet til et børnehjem i Thailand.. Jeg ved bare ikke hvem jeg skal kontakte for at få noget hjælp med at sende det derned. Jeg har prøvet at skrive til Mærsk, for at hører om han ville fragte mine legetøj's kasser til Thailand, men jeg har ikke hørt noget fra Mærsk.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet for at finde ud af hvilket børnehjem jeg skal sende legetøjet til.. Nogle forslag..?
Jeg rejser selv til Thailand 4 måneder næste år, så det ville da være fedt at komme ud og besøge børnehjemmet, og se hvor meget lykke lidt legetøj kan bringe...Smile
På forhånd tak...

Legetøj kan altid afleveres til C&C Travel i Boltens Gård - www.cctravel.dk - hvor C&Cs gæster derpå vil bringe det til Thailand.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
jesperfrb
Er igang med en 20fods contanier inden jul, så hvis der er plads kan du få det med der! Regner ikke mad at kunne fylde den selv helt op!
Redigeret af jesperfrb d. 04/11-2009 02:37
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

hvorforikke87
Mange tak.. Dejligt at hører at der er hjælp at hente med hensyn til fragten af mit legetøj...

Jesperfrb. Jeg vil meget gerne have have et par kasser med din container, hvis der var plads..

Nid. Jeg regner helt sikkert med at der efter jul bliver et par kasser mere med legetøj, så jeg vil sikkert gerne have et par kasser med til august hvis der er plads...

Khapkhun maak ka... Smile

Lung Yao
Jesperfrb,

PB afsendt.
.
Redigeret af Lung Yao d. 18/11-2009 10:59
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

huratho
Hej
Please ikke glem "vores" børn i Doi Law, Chiang Mai.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Lung Yao
Hugo,

PB er sendt.
.

hvorforikke87
Hey Igen allesammen..LOL LOL
Ville lige høre om der er nogle som skal have sendt en container el. lig. afsted til Thailand hvor der er plads til nogle kasser legetøj... Jeg har en aftale med jesperfrb om at jeg kan få noget med hans container når den skal afsted, men Jesper ved desværre ikke helt hvornår den skal sendes afsted..

Jeg skal selv rejse til Thailand sidst i feb, så jeg ville gerne have det sendt afsted inden jeg selv rejser, da jeg skal flytte når jeg er tilbage i Dk..
Håber høre fra Jer..Wink
Vh Hvorforikke87

jesperfrb
Ja, jeg er ked af ikke at vide hvornår det bliver til noget med
den container jeg vil sende. Men jeg har ikke råd før lejligheden er solgt, og jeg ved den ser bedre ud møbeleret!
Men kommer med en dato, når jeg når så langt!
SORRY
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Thai72
Hvor kan man finde priser på at sende større ting afsted ?
Jeg går ud fra, at det er med skib ?

Jeg vil have en stor Weber-grill + udstyr afsted en dag Smile
Redigeret af Thai72 d. 11/02-2010 13:46

FCKdk
Thai72 skrev:

Det skal Du ikke spilde penge på, da Du kan købe hele Weber's
program i Thailand!!!! Undskyld hvis Jeg kom uden for tråden....Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Thai72
FCKdk skrev:
Thai72 skrev:

Det skal Du ikke spilde penge på, da Du kan købe hele Weber's
program i Thailand!!!! Undskyld hvis Jeg kom uden for tråden....Wink

Tak for info Smile
- Jeg går straks i gang med at lede...

(Også uden for tråden, undskyld undskyld)...

hvorforikke87
Hej Jesperfrb. Det er helt okay, man kan jo desværre ikke fremskynde et lejligheds salg.. Men forsat godt salg..Smile

Uden for tråden eller ej, men ret relevant mht til fragtpriser..Wink

Spring til debat: