Se indlæg
 Udskriv debat
Dk iphone i thailand
pdalgaard
Hejsa

Kan man tage sin iphone med til thailand og bruge den ?

Jeg tænker på at bruge den som gps med google maps ,
Der er mange hoteller der har gratis internet så kan man jo tjekke mail osv ....

Det er nemmer end at slæbe en blærbar med Frown

Er der nogle der har erfaringer med det ??

Peter

L
yep, den virker fint med wifi på hoteller og cafeer

du kan også slå roaming til, men det er temmelig dyrt.

derudover kan købe nettid med på et thai simkort hvis den ikke er låst

jens
Der er jo så ikke nogen mobilselskaber i Thailand, der har 3G-net, så netbaserede tjenester er jo ikke meget bevendt hvis det skal foregå via mobildata.
Mvh

Nirvana
Jeg kan ikke anbefale at du bruger gps med google maps da det bliver meget dyrt ar bruge, men det går fint at hente mail,s på café med trådløs netværk
Come As You Are

BJ
Jamen arbejder 3.G ikke sammen med andre net udbydere???
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Nirvana
BJ skrev:
Jamen arbejder 3.G ikke sammen med andre net udbydere???
MVH.BJ

3.G er en standart for mobiletbrædbånd eller du kan sige at det en standart for dataoverførsel på et mobilt netværk.

At der er en teleudbydere der kalder sig 3.G har inted med standarten 3.G at gøre
Come As You Are

BJ
Okay javel ja....
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

L
nu virker iPhone jo også uden 3G, den kører bare langsommere...
Men så sparer man også på batteriet.

Iøvrigt kan du købe billige opladere, dock samt andet ekstra udstyr til den i Thailand både kopier og også originale i Apple butikkerne.

skal Iphone på "nettet" for man kan bruge GPS ?

kan det ikke virke lige som med en GPS i bilen ?

Djengis
Benytter godt nok ikke iPhone, men NOKIA og har da på mit thai sim kort downloaded NOKIA kort til min N95.

Kostede mig 20 bath ialt på en tur fra Pattaya til River Kwai (og nogle ture rundt i området) - en tur på ialt små 700 km.

Men det er med Nokia maps og med DTAC Happy sim kort.

At bruge sit danske simkort vil koste alt alt alt for meget..
Med 3 koster 1 MB 100,- (1 MB hos google maps er nok til mellem 5 og 25 km strækning.)

Har iPhone ikke mulighed for at benytte andet kort end Google Maps?

Mvh
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

Locturian
donis5 skrev:

Jeg er ikke klar over hvilken slags GPS software der ligger i en iPhone, men mener at den benytter Google maps?

Såfremt du bruger Google maps til at navigere efter, så jo, så skal den bruge nettet. Den opdaterer hele tiden kortbillederne efter hvor du befinder dig. Den GPS du har i bilen har kortdata præ-installeret. Disse kort/software kan du også købe til din telefon, men det koster naturligvis penge. Der fulgte til min HTC Garmin navigation samt kort over Thailand.

Der er naturligvis software og kort til iPhone, men hvor meget det koster ved jeg ikke. Dog kan det dog anbefales, da datatrafik i Thailand via mobilen er RET dyrt, så en køretur med GPS/Google maps kunne hurtigt blive en dyr fornøjelse Wink. De fleste teleoperatøre hernede kører med taksten 1baht/min. for GPRS (data) trafik. Jeg har selv nogle gange glemt at slukke for dataforbindelsen, og det gør altså ondt på regningen at den kører i 24 timer Sad
Redigeret af Locturian d. 12/10-2009 05:17
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
TG950
Locturian skrev:
donis5 skrev:

Jeg er ikke klar over hvilken slags GPS software der ligger i en iPhone, men mener at den benytter Google maps?

Såfremt du bruger Google maps til at navigere efter, så jo, så skal den bruge nettet. Den opdaterer hele tiden kortbillederne efter hvor du befinder dig. Den GPS du har i bilen har kortdata præ-installeret. Disse kort/software kan du også købe til din telefon, men det koster naturligvis penge. Der fulgte til min HTC Garmin navigation samt kort over Thailand.

Der er naturligvis software og kort til iPhone, men hvor meget det koster ved jeg ikke. Dog kan det dog anbefales, da datatrafik i Thailand via mobilen er RET dyrt, så en køretur med GPS/Google maps kunne hurtigt blive en dyr fornøjelse Wink. De fleste teleoperatøre hernede kører med taksten 1baht/min. for GPRS (data) trafik. Jeg har selv nogle gange glemt at slukke for dataforbindelsen, og det gør altså ondt på regningen at den kører i 24 timer Sad

ja, det kan gøre meget ondt, især med iphone hvis man har glemt at slå roaming fra, for så vil den ( iphone ) hente f.eks. dine mails hvergang der er nogle, et ex. hvis man er på facebook og der gang i skriveriet på ens væg, ja så bliver man bombarderet med mails, så et godt forslag sørg for at slå roaming fra og brug Wi-FI i stedet for.

Heino
Se evt. her
http://iphoneguid...netadgang/
jeg har ikke selv afprøvet det, men det er da en mulighed....

Spring til debat: