Se indlæg
 Udskriv debat
Bankkonto, Registrering, Tilmelding.
NaturallyVain
Hej..

Denne tråd er mest henvendt til de folk som har en konto i en thailandsk bank herinde.

Hvilken bank vil I anbefale, når man som udlænding kommer og vil åbne en bankkonto? Er der et minimumskrav mht. indskud på kontoen, eller hvordan forholder dig sig til det.

Jeg er bekendt med, at man skal have en adresse i Thailand som man kan opgive som bopæl i banken.

Mvh Peter.

vandango

http://www.dansk-...ad_id=8447

kiml
bruger Siam Comercial den lilla. hvis du har problemer går du hen til den næste. havde et visit kort til mit hotel med. kostede 300 bath at oprette.
Ved ikke hvor du opholder dig når du er i Thailand men det er nemmest hvis du gør det i et område med mange falanger, har lavet min i Chalong ( Phuket ) men prøvede 2-3 stk inden det lykkedes
[img][/img]

Bjarne
Har haft Bangkok Bank i mange år. Min fornemmelse er, at "kvaliteten" afhænger af, hvor man er kunde. Jeg véd, at nogle har dårlige oplevelser med Bangkok Bank og gode med andre banker. For mig har den altid været fremragende.
Konto oprindelig oprettet i Patong på Phuket. Siden flyttet til Buriram.
Bjarne

Eigil
Har kasi korn bank, indsatte 10000bath.
Der er visa og netbank, så man kan se den fra danmark

thaikurt1

Jeg bruge TMB og det har jeg brugt i 5 år og den er jeg god tilfreds med Smile
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Minimumsindskuddet er som regel 1000 Bath, og omkostningerne ca. 300 Bath. Du skal kun vælge en af de større banker, da bankkonkurs ikke er ukendt i Thailand, og der er ingen indskydergaranti. I de større banker kan du også oprette en konto i Euro, således at du hurtigt kan veksle hvis kursen er ok. En Eurokonto kræver dog et større indskun, vistnok 1.000 Euro.

Payanak
Det ville være interessant for mange hvis de som har oprettet kontoer fornylig kunne skrive hvor de har oprettet kontoen. Hvilken afdeling og hvor ligger den?
På den måde vil andre, der ønsker at gøre det samme, spare en masse tid med at gå forgæves alle de steder hvor bankerne ikke acceptere udlændinge åbner kontoer med kun et pas og en adresse.

BJ
Jeg har også hørt at KASSIKORN BANK skulle være rimeligt samarbejdsvillige.
så prøv dem.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

vandango
Da jeg oprettede konto i Kasikornbank (Central Pattaya Road) var det på min kærestes adresse, og med tilladelse fra ejerne af ejendomskomplekset.

Dream
Det vrimler godt nok med guldkorn her.........Gaa i banken og spoerg, hvor svaert kan det vaere.....og det er sq uanset hvad banken hedder !!!

BJ
Rolig Dream..manden ber jo bare om at høre om andres erfaringer.
Med at åbne en Thailandsk Bankkonto og det er jo ikke helt umuligt.
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 04/10-2009 09:42
THAILAND
A DREAM COME TRUE

huratho
Hej
Jeg bruger Kasikorn bank og det har jeg gjort helt tilbage fra det hed Thai Farmer Bank. De er flinke og meget hjælpsomme. Man føler virkelig at de er til for os og ikke omvendt.
Det eneste minus jeg har haft med dem var da jeg skulle oprette en konto for en ven i DK. Det kunne jeg ikke, personen skulle selv være tilstede, men ellers har jeg aldrig haft problemer med banken.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Hvis ikke du har noget mere fornuftigt at besvare manden der har oprettet denne tråd, synes jeg du skulle lade være med at skrive noget.Shock

Dream/suk, naturligvis, hvem andre ?

cesse
huratho skrev:
Hej
Jeg bruger Kasikorn bank og det har jeg gjort helt tilbage fra det hed Thai Farmer Bank.
Hilsen Hugo

Jeg går ud fra at den ligger i Chiang Mai men hvadfor en afdeling og hvor i byen

Hilsen Cesse

Dream
ABEKATTEN skrev:
Hvis ikke du har noget mere fornuftigt at besvare manden der har oprettet denne tråd, synes jeg du skulle lade være med at skrive noget.Shock

Om alle skriver at det er nemt i den og den bank og samtlige banker bliver naevnt..........hmm............det er sq da nemmere at undersoege sagen selv naar man er i Thailand........ingen kan give et konkret svar og kan man ikke det burde man lukke roeven.................At faa e konto i Thailand er sq da ligesaa nemt som at kloe sig i foernaevnte sted.........Det er da ikke nogen videnskab, det er alm. viden.............!
Redigeret af Dream d. 04/10-2009 12:22

Det var slet ikke det opretteren af tråden spurgte om, suk. Jeg synes stadig du kun skulle skrive, hvis du vil besvare en forespørgsel.

styx32
Jeg har oprettet en bank konto i Pattaya hos Kasikorn skulle bare have et visitkort med og 5 min senere havde jeg internet bank og visakort. det var her i september.

Eigil
Åbnede konto hos kasikorn bank i Pattaya, i det nye center.

Kontoen blev oprettede i februar med adresse hos Ferdinand hotel, husk pas og visitkort fra Alex.

Det kostede 300bath for visa, netbank og simkort, de var meget behjælplige med at få det hele til at virke, det hele varede ca en halv time.

Spring til debat: