Se indlæg
 Udskriv debat
Aldersforskel - familiesammenføring
Surmule
Jeg er i den lykkelige situation at min hustru er kommet til dk på 3 måneders visum den 19. sept. 2009. Vi vil gerne søge om familesammenføring, men er i den forbindelse blevet lidt urolige for at US, vil betragte vores "store" aldersforskel som anledning til at påstå det drejer sig om proforma ægteskab.

Lidt data:
Min hustru (Jejy) og jeg har kendt hinanden siden dec. 2008, været kærester siden februar og blevet Thai registreret i juni. Vi ansøgte om Visa i juni og hun er så kommet til dk 19. sept. på 3mdr's visum. Hun er 33 og jeg er 52 (altså 17-18 års aldersforskel) .... hun har ikke været gift tidligere og har ingen børn. I perioden dec. 2008 - juni 2009, har jeg været i Thailand 4x.

Mit spørgsmål til forummet er:
- hvor længe har I ventet med at søge FS, efter hutruens ankomst på Visa
- er der andre med tilsvarede aldersforskel, der har fået bevilget FS?
- er der nogen, der har kendskab til evt. afslag med begrundelse i alderforskel??

Vh
Paul & Jejy

Djengis
Hejsa,

For at starte med det dårlige...

Du skal ud fra det du fortæller nok ikke forvente det bliver en nem omgang.
I har kendt hinanden i under 1 år - dette taler ikke til jeres fordel.
I har været kærester i meget kort tid før i blev gift (max 5 måneder) - dette taler heller ikke til jeres fordel.

Reelt vil det være en fordel at vente 1 år med at søge om sammenføring.
Har du stillet garanti vil jeg ikke anbefale at søge mens din hustru er i DK da hvis US afviser dig kan du miste de ca 60.000 pga de beholder pengene hvis du søger uretmæssigt (uden at reelt kunen forvente at få sammenføring)

Nu til det positive.
Du skal naturligvis søge så snart som muligt hvis du IKKE har stillet garanti.
Nu er din hustru jo ikke aldersmæssigt sansynlig for at være her som proforma, ej heller for at skulle arbejde i prostitution. (Venligst ikke tage dette negativt op - husk på at alt skal se fra den værste side for at kunne vuderer dine muligheder)
Du har dokumentation går jeg ud fra på at have kendt hende siden december 08. Og på at du siden har besøgt hende 4 gange.
Der er ingen børn involveret, hun har ikke været gift er også positivt i denne forbindelse.
Jeg formoder din økonomi er god samt du fuldt ud opfylder alle andre tekniske krav uden problemer - dette er positivt.

For at summerer op.
Du kan godt søge nu, men det er langt fra sikkert du får sammenføring pga det korte tidsrum i har kendt hinanden samt aldersforskellen.

Du kan vælge at vente 1 år og dermed "bevise" at i bliver sammen og at forholdet kan vare ved og at aldersforskellen ikke betyder noget og have en noget større sansynlighed for at få sammenføringen uden de store problemer.

Mht om der er nogle der er blevet afvist pga aldersforskel - ifgl. nyidanmark.dk egne tal - ja. Sker jævnligt.
Om der er nogle der har fået sammenføring med 17-18 år i forskel - ja jeg kender til tilfælde hvor dette er sket.

Håber dette hjælper selv om der ikke er noget endeligt svar..

Mvh
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

Surmule
Hej Djengis

Tak for dit svar!!

Men det afføder jo lidt flere spørgsmål (det havde du nok også regnet med Wink )

Vedr. garanti ... nej, vi er jo gift (registreret både i Thai og dk) ... der har ikke været nævnt noget om garanti i fobindelse med visum ansøgningen. Vedr. garanti i forbindelse med FS, forventer jeg at blive fritaget, da jeg har 2 børn fra tidligere dk-ægteskab (hvor aldersforskellen i øvrigt var 15år).

Vil det ikke netop være en fordel at vente med at søge FS, indtil kort før visum udløber? Vores ægteskab og dermed den tid, vi har kendt hinanden og boet på samme adresse bliver i givet fald 2 - 3mdr. længere, samt forlænger hendes ophold (med proces tiden)?

Vh
Paul og Jejy

Lung Yao
Surmule,
<< Hun er 33 og jeg er 52 >>
Hvis alderforskelen på ca. 18-19 år skulle være et problem m.h.t. FS, så ville 1/3 af DTW medlemmer have fået AFSLAG, Wink Grin Grin Grin, undertegnede indberegnet.
Det som Djengis henviser til m.h.t. Æ-U-G, er tilfælde hvor pigen var 24-25 og manden ca. 58-64.(måske mere Shock ).

Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

L
Er det nok for at søge familiesammenføring at man er gift i Thailand ?
Eller skal man også være gift i DK ?

Kan man blive gift i DK uden det der single paper, når man allerede er gift i Thailand.

jensjorgen1999
Som om der skulle være noget i vejen med en aldersforskel på 30-35 år - så holder hun da ens tid ud.....Cool

Djengis
Surmule skrev:
Hej Djengis

Tak for dit svar!!

Men det afføder jo lidt flere spørgsmål (det havde du nok også regnet med Wink )

Vedr. garanti ... nej, vi er jo gift (registreret både i Thai og dk) ... der har ikke været nævnt noget om garanti i fobindelse med visum ansøgningen. Vedr. garanti i forbindelse med FS, forventer jeg at blive fritaget, da jeg har 2 børn fra tidligere dk-ægteskab (hvor aldersforskellen i øvrigt var 15år).

Vil det ikke netop være en fordel at vente med at søge FS, indtil kort før visum udløber? Vores ægteskab og dermed den tid, vi har kendt hinanden og boet på samme adresse bliver i givet fald 2 - 3mdr. længere, samt forlænger hendes ophold (med proces tiden)?

Vh
Paul og Jejy

Smile

Så kan du godt søge, men du bør hele tiden være opmærksom på at det du gerne vil opnå i bedste fald ligger i grænselandet for det loven er tiltænkt til.

At du venter indtil sidste øjeblik kan blive set som om du spekulerer i at lade "udlæningen" forblive længst muligt i Schengen området. - Der er en del tyrkiske statsborgere der spekulerer i netop dette.

Men uanset hvordan man ser på det ligger du på grænsen hvor du kan blive afvist pga alder og forkort forhold. Også selv om i venter med at ansøge til sidste øjeblik.

Personligt ville jeg anbefale den kedelige vej - sende hende hjem - og søg om nyt visa så hun kan komme op igen snarrest muligt - og så midt i den periode ansøge omo sammenføring.

Systemet er fleksibelt - men føler systemet at man prøver at "snyde" dem - bliver systemet meget meget besværligt at arbejde med.
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

hvornår er det den dansk prøve træder i kraft? kan kun anbefale folk at få søgt om familiesammenføring inden!

helgegedser
Hvis du ikke har stillet bankgaranti, så se og få søgt - og det kan ikke gå hurtigt nok. Glem alt om aldersforskel og andet. Gør det nu.
Indvandringsprøven bliver indført næste år og også derfor - se at få søgt nu.
MVH

hfb
Surmule skrev:
..............
Vedr. garanti i forbindelse med FS, forventer jeg at blive fritaget, da jeg har 2 børn fra tidligere dk-ægteskab (hvor aldersforskellen i øvrigt var 15år).

Vh
Paul og Jejy

Hvis du har samkvem med dine børn bliver du fritaget for garantien.

Du kan lige så godt søge om familiesammenføring så snart hun kommer til Danmark. Det gør ingen forskel om i har haft samme adresse i 2 måneder. Tiden kan blive lang nok for hende før hun kan starte på skole Smile

Tumut
L skrev:
Er det nok for at søge familiesammenføring at man er gift i Thailand ?
Eller skal man også være gift i DK ?

Kan man blive gift i DK uden det der single paper, når man allerede er gift i Thailand.

vi er kun gift i Thailand, så behøver ikke at blive gift begge steder

kiml
Surmule. det med alderen ved jeg hvor du har den fra, der går altid en masse rygter om det ene og det andet nogle rigtige andre sande, men den med alder tror jeg ikke på, min kone er 20 år yngre end jeg, og har ikke stødt på problemer i den andledning. Men pga. af den nye dansk prøve som skulle træde i kraft i 2010 ville jeg tage chancen og søge nu
[img][/img]

Surmule
Hej igen Wink

Og tak for alle svarene. Det var rigtig dejligt at høre om Jeres erfaringer. Status er nu, at vi sender ansøgningen i slutningen af denne uge. Vi er netop ved at få klargjort alle papirene og så vi håber på det bedste.

vh
Paul og Jejy

Held og lykke surmule!

Lad os endeligt høre hvordan det ender Smile

vi har brug for succes historier herinde Wink

jesperfrb
Håber I har registreret jeres ægteskab på den danske ambassade, eller hos UM herhjemme, og det er lovformligt regisetreretWink

Men held og lykke herfraWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Surmule
jesperfrb skrev:
Håber I har registreret jeres ægteskab på den danske ambassade, eller hos UM herhjemme, og det er lovformligt regisetreretWink

Men held og lykke herfraWink

Hej igen

Ja... ægteskabspapirerne er oversat til engelsk, "legaliseret" hos "Legalisation Department of Consular Affairs" og "verificeret"
på dk-ambasaden og anmeldt til den lokale borgerservice Wink ... så den del er på plads!!

At blive registreret/gift/legaliseret/verificeret i Thailand er noget af en udfordring. At nogen tager udfordringen op må i sig selv borge for seriøsiteten af ægteskabet Wink

hfb
Hvis du bor i DK skal du også lige en tur forbi Folkeregistret på din kommune før ægteskabet er registreret lovligt i DK.

Spring til debat: