Se indlæg
 Udskriv debat
Piller mod myg
Hanuman
Jeg synes engang at have hørt rygter om en type pille, der virkede forebyggende mod myg og deres stik. Efter indtagelse skulle man via sin perspiration afgive et stof som ville afholde myg fra at være interesseret i én. Den skulle, så vidt jeg husker, være fremstillet fuldstændigt af naturprodukter.

Kender nogen til denne pille og dens navn?
One night in Bangkok and the world's your oyster...

b_j3ns3n
mon ikke det var en røver Cool
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

kylling
Hanuman skrev:
Jeg synes engang at have hørt rygter om en type pille, der virkede forebyggende mod myg og deres stik. Efter indtagelse skulle man via sin perspiration afgive et stof som ville afholde myg fra at være interesseret i én. Den skulle, så vidt jeg husker, være fremstillet fuldstændigt af naturprodukter.

Der har engang været tale om at B-vitamin skulle give en lugt myggene ikke kan lide,om det er rigtigt det ved jeg ikke

Jeg har haft RIGTIG gode erfaringer med en spray med lemon, den kan købes i Apotekerne. Piller kender jeg ikke , og det lyder også lidt vildt at spise piller mod myg.

Natasha
Ja, det myggespray du kan købe på apotekterne virker utrolig godt.

Har aldrig hørt om nogle piller, men det lyder lidt urealistisk.

ebeth
Det er B1 vitaminer der hentydes til måske:
"B-vitaminer hjælper måske nogen, men der er ikke bevis for det. Desuden kommer man evt. til at lugte af B-vitamin. B1-vitamin skulle virke bedst.

Myg kan ikke lide lugten af eddike, så man kan komme nogle dråber eddike bag ørerne og på anklerne. Myg kan heller ikke lide lugten af hvidløg og persille, som man kan gnide huden med.

Er man blevet stukket, kan man gnide med agurk eller løg, vejbred eller komme spyt på..."skamløst hugget fra Kandu.dk
.

Crafack
Hejsa.

Vi har siden jul taget en B-vitamin pille, og det har mindsket vore problemer med myggestik. Både i februar og august.

Derudover påstås det at have gavnlig virkning på træthed m.v., så det skader vel ikke Smile

Derudover giver jeg ikke en disse for de citronella præparater der kan købes i DK. Jeg køber alle mine myggemidler i Thailand, og kigger der efter dem med højest mulige indhold af DEET.

I en snæver vending er de blå/hvide servietter, vistnok af mærket "15", man kan købe i 7-eleven for 5 THB ganske effektive.

/Crafack
Redigeret af Crafack d. 10/09-2009 21:47

huratho
Hej
Jeg tager en multi-vita hver dag og en B-extra og jeg får aldrig stik, udover dem jeg selv giver Grin
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

hfb
Hanuman skrev:

Er det ikke Malaria du tænker på? Cool

Se evt. dette link:
http://www.netdok...ggelse.htm

Hanuman
Det er ikke Malaria jeg tænker på godt nok - de medfører måske også at man afgiver et stof myggene ikke kan li'? Grin

Siden det med pillerne lyder til at ha' været en røver, er jeg nok mest interesseret i anti-myggemidler der kan købes her i Thailand.

Crafack, hvad er det for nogle servietter du omtaler?
Redigeret af Hanuman d. 11/09-2009 09:30

altså så vidt jeg ved er malaria slet ikke et problem i thailand

http://www.ssi.dk...diseaseId=

statens seruminstitut
Redigeret af d. 11/09-2009 09:43

hfb
Ezal skrev:

statens seruminstitut

I det link du har. Prøv engang at trykke på "Sygedomsforekomster" og vælge malaria.

eller vællg link:

http://www.ssi.dk...6109986305

Redigeret af hfb d. 11/09-2009 10:23

Boes
Min dejlige kone koger lemongrass, extrakten paafores exponerede hudomraader , er ugiftigt og holder blodsugerne effektivt vak. Lugter desuden godt.
Redigeret af Boes d. 11/09-2009 15:31
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Dream
Ezal skrev:

statens seruminstitut

Ej heller myg.......

Hilux
Hanuman skrev:
Det er ikke Malaria jeg tænker på godt nok - de medfører måske også at man afgiver et stof myggene ikke kan li'? Grin

Siden det med pillerne lyder til at ha' været en røver, er jeg nok mest interesseret i anti-myggemidler der kan købes her i Thailand.

Crafack, hvad er det for nogle servietter du omtaler?

Hej Hanuman
Det er ikke helt en røver. Man kan i håndkøb købe nogle piller der hedder MILDIN 10 mg. Det er egentlig allergi piller, og de holder ikke myggene væk - men for mange fjerner de helt eller delvist symptomerne på myggestik. DVS. du bliver stadig stukket - du opdager det bare ikke.

Hilux.

b_j3ns3n
ebeth skrev:

Myg kan ikke lide lugten af eddike, så man kan komme nogle dråber eddike bag ørerne og på anklerne. Myg kan heller ikke lide lugten af hvidløg og persille, som man kan gnide huden med.

.

tror heller ikke at damerne er så vilde med eddiken..

man kan sikkert købe en pille mod myg i det lokale phamacy.. men der kan du sku få en pille til alt, men det ikke ens med at skidtet det virker. Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Masser af B-vitaminer, tigerbalsam, hvidløg og vodka Grin

Åhhhh sorrry, det er kun tigtarbalsam som son skal bruge udvorteds. resten tages invortes :-D

Crafack
Hanuman,

Jeg kalder dem "15", for det er næsten det eneste jeg kan læse på pakningen.

Det er myggeservietter, små vådservietter imprægneret med et myggemiddel.

Et billede siger mere end mange ord:
[img]http://crafack.dk/billeder/IMG_2659.JPG[/img] is not a valid Image.

Der er to små servietter i hver pakke, og en pakke er normalt nok til at jeg kan blive beskyttet når vi går ud om aftenen.

/Crafack

Hanuman
Tusind tak !! Jeg vil kigge efter det hele Grin

Spring til debat: