Se indlæg
 Udskriv debat
Fra Sep til og med Nov
keepsmiling
Hej
Jeg er ny herinde,
jeg prøver efter mig og konen havde en fed tur til phuket sidst i marts mdr,
at suge til mig af viden, da vores plan er at vi vil afsted til thailand igen,

hvor kan man opholde sig bedst uden for meget vand Smile sep+okt
Havde tænkt på phuket hele nov mdr. hvis det er en god ide, ?

Det skal siges at vi ikke er bange for lidt vand, så fordi det regner 1 times tid,
så er luften bare renset for en tid, og dagen kan fortsætte.
det var egentlig hvad vi oplevede i marts på vores ferie.

Vi nød det dejlige klima varmen/menneskerne, den gjorde os nok 20 år yngre Pfft

På forhånd tak

mattidk
Det plejer at være ok i Phuket til Nov måned da regn kommer mest på anden side af Thailand. dvs. Samui side. Men ellers I kan tage nord i stedet for.

Django
Pattaya vil være en godt sted at opholde sig på den tid af året.

Thai
Det mener konen nok ikke Wink

ingolf
Tror heller ikke så meget på Pattaya--var der sidste år i oktober, og der regnede hver eneste eftermiddag, og det var ikke lidt regn der kom Frown
Og heller ikke så meget sol Sad

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 16/04-2009 11:15

Django
Er der hver år i september og der kommer en skylle i ny og næ, og det er nu ik det vilde.
Solen skinner altid i PattayaPfft
Så tror du har været uheldig grev IngolfCool

bagerbager
var i puket i oktober-november og vejret var fint.der var lidt regn men det var ikke for meget.der er masser af plads og ikke overfyldt nogen steder.så det kan anbefales til par og familier.

styx32
Jeg kan nævne at jeg var på Phuket/Pattaya i November sidste år og der var vejret en blandet fornøjelse. det regnet faktisk mere i Phuket end det gjorde i Pattaya. (faktisk hver aften).

Hvordan set det ud med vejret i Maj (Pattaya) ???

Django
Pattay i maj er ok med en byge engang imellem. Prøvede sidste år at al EL forsvandt nogen timer. Men det er intet problem med den regn i maj. Men vejret er nu svært at spå om som Storm P. ville ha sagt.

sank
Smile Ja jeg var også i Pattaya fra Oktober til April og i oktober kom der da en skylle næsten daglig og sidst i Marts kom der også lidt men ikke daglig. Og eller er det ikke meget regn og blæst der kommer i byen Grin

keepsmiling
Wink Takker for input, Hvorfor skulle konen ikke syntes om Pattaya Grin

Fordi der skulle komme en byge i ny og næ, det er til at overse.
regner det må vi finde en Bar der har åben Pfft

Vi har overvejet området omkring Pattaya, vil gerne se Sea World med Delfinerne
er der andre spændende ting i det område, ud over "Pattaya" Grin

ingolf
Django skrev:
Er der hver år i september og der kommer en skylle i ny og næ, og det er nu ik det vilde.
Solen skinner altid i PattayaPfft
Så tror du har været uheldig grev IngolfCool

Du ser, Sank bakker mig også op--der kom meget regn i Pataya/Jomtien i oktober sidste år Pfft

HKH IngolfPfft
Redigeret af ingolf d. 16/04-2009 23:35

Django
deres kh grev Ingolf - Deres obervationer er taget til efterretning vil tage hjem før oktober så Grin

flemming1949
Jeg var i Pattaya(Jomtien) sidste uge af oktober og første 14 dage af november sidste år. Den sidste uge af oktober var der daglige tordenskyl på en times varighed, nogle gange 2 om dagen, men 1. november var det strålende vejr og resten af tiden var det stort set tørt og dejligt, kunne komme en enkelt skylle af kort varighed, men ikke dagligt. Aftenerne var som de skønneste danske sommeraftener, når de er allerbedst i Danmark.

sank
Smile Men jeg bor i syd Pattaya og så flere gange nogle gevaldige byger i Nord men de nåede aldrig til syd Pfft og kan man ikke lige finde en åben Bar at gemme sig i ? så er der snart flere Stor Centre med masser af plads til at stå i tørvejr Grin

keepsmiling
Nåh, med al den snak om vejret i Thailand,
fik jeg sgu lige trykket køb, på et par billige billetter,
Hvorfor vente til sep, hvis det aligevel regner der,
Så kan man jo ligeså godt tage afsted med det samme,
så snupper lige hele Maj Mdr på Phuket,
Regner det, må vi finde en bar, som kan være vores Paraply. Wink

pigalle
Ellers kan du prøve Hua Hin. det er et af de steder i Thailand der regner mindst.

jesperfrb
Hua Hin er det sted i Thailand jeg har oplevet de væreste regnbyger, vandet stod over knæet i "Soi Poonsak".Det er op levet flere gange. Men det skal absolut ikke forhindre mig i at tage dertil igenWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

rinpoche
Har samme erfaring Jesper.
Var der i august for et par år siden. Regnen startede ved 6-tiden om aftenen og da jeg skulle hjem ved 10-tiden var jeg nødt til at vade hjem. Det var umuligt at køre på vejene.
Jeg snakkede med flere af de lokale der var bosiddende i oplandet, de havde været afskåret fra at besøge familien i en uge.
Jeg har kun oplevet noget lignende i Trang i sydthailand.

Keepsmiling, du har en fornuftig filosofi Wink

mvh
Redigeret af rinpoche d. 21/04-2009 16:56

sank
Smile Ja jeg har flere år boet i Pattaya fra Oktober til April og der kommer da nogle gevaldige torden byger men jeg kan kun huske en dag med næsten heldags regn. Pfft

Spring til debat: