Se indlæg|
Security and fuel surcharge
|
|
| Peter Jakobsen |
Lagt på d. 08/05-2005 14:10
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Jeg skal bla. flyve med AIR ASIA (indenrigs) og har lige været på deres hjemmeside og ifølge denne er der pr. 1 maj 2005 indført en ekstra tax.: Security and Fuel Surcharge From 1 May 2005, a Security and Fuel surcharge applies for all FD flights from/to Bangkok, Thailand FD domestic flights THB 200 one way FD international flights THB 400 one way Normalt betaler vi jo 500 thb. i lufthavns tax og umidelbart ser det ud til at der skal betales ekstra 400 thb. internationalt, altså 900 thb. pr. person når vi flyver ud af Thailand! er der nogen der har oplevet dette? Peter Ps. FD flights hvad er det? ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 08/05-2005 18:52
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej. Det er lidt forskelligt fra selskab til selskab. Regeringen her har foreslaaet et tillaeg paa 10$, men det er blevet behandlet forskelligt. Thai Tager 7.5$ paa indenrigsdly og paa fly til mellemoesten. Til resten af verden er det 15$. Air Asia tager som du selv skriver 200 Baht. Beloebet betales naar du koeber billetten. . Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 10/05-2005 15:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hi Folks, All Nok Air fares are one-way fares and fares do not include Insurance (50 Baht / flight), Administration Fee (50 Baht / flight), Airport Tax (50 Baht / flight), Fuel Surcharge (200 Baht / One way) and Value Added Tax (VAT) of 7%. Due to the increased on oil price, there will be a temporary fuel surcharge on all Nok Air flights. However, we will not hesitate to drop this surcharge the earliest time possible when situation has been improved. Det sidste vil jeg gerne se, før at jeg tror på det ! M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 10/05-2005 15:18 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 10/05-2005 16:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
falang yao skrev: Hi Folks, All Nok Air fares are one-way fares and fares do not include Insurance (50 Baht / flight), Administration Fee (50 Baht / flight), Airport Tax (50 Baht / flight), Fuel Surcharge (200 Baht / One way) and Value Added Tax (VAT) of 7%. Due to the increased on oil price, there will be a temporary fuel surcharge on all Nok Air flights. However, we will not hesitate to drop this surcharge the earliest time possible when situation has been improved. Det sidste vil jeg gerne se, før at jeg tror på det ! M.v.h., M. Rasmussen ![]() Hvor Hvor er du dygtig? Klappe Klappe. Det er hvad alle flyselskaber skriver.... |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 10/05-2005 17:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Prisen på olie er da faldet en del de sidste uger, så de holder nok tillægget et stykke tid = ekstra fortjeneste. Det kan dog undre én eller anden, at de ikke i lighed med mange andre selskaber har indgået optioner på køb af brændstof til relativt faste priser, da det ville gøre dem mere konkurrencedygtige. Det har de måske også, men benytter så markedsprisen til at score kassen. Det kan man jo heller ikke rigtigt fortænke dem i? De driver bare forretning! Det var bare nogle tanker ![]() mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 10/05-2005 18:25
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Nu er det saadant at der i et halvt aars tid op til valget var et statatilskud til dieselolie og til flybrendstof for indenrigsruter. Dette tilskud faldt bort kort efter valget. Dette betyder at selv om olie prisen er faldet er visse olie producter her blevet dyrere. Prisen her fastsettes af regeringen og indenrigsfly har i sagens natur ikke mulighed for at tanke op andre steder end her. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 16/08-2005 23:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hi Folks, Det forlyder fra "velunderettet" kilder at Thai Inter IGEN vil per 10-9-2005 forhøje billet prisen med ca. 170 kr til BKK , p.g.a. forhøjet oliepriser. Jeg skal lige forhører mig om dem, som har allerede købt deres billetter og rejser efter den 10-9, om de klarer "fri sag". M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 16/08-2005 23:16 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 17/08-2005 10:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
hi back. skal man afsted efter den 10 sep, og billetten er købt og betalt klarer man " fri sag " men har man kun bestilt billetten og ikke betalt så må man punge ud. øv-øv der er jeg iblandt. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 17/08-2005 10:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
Jeg har købte mange flybilletter fra AirAsia Bkk-Bki, Sin-Bkk, San-Kul til December og alle billetter har olie surchange på, men det er mindre for Malaysia domestic flight... så betalt jeg noglerunde mere end sidste år, men det er stadig billige at flyve med AirAsia...synes jeg selvom det altid er forsent med et time mindst, så jeg vil ikke anbefale for jer at købe connect flight med AirAsia...det var forfærdeligt erfaring sidste år... FD = Fly Direct ? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.