Se indlæg|
Agurkesalat med chili
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/12-2008 12:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Ingredienser: agurk eddike sukker rødløg chili salt peber Agurken snittes fint i skiver sammen med løget og chili. Tilsæt eddike, sukker, salt og peber. Lad dette trække i en time. I skulle prøve at lave denne her agurkesalat til jeres kone eller til jer selv den er god og man bestemmer selv hvor mange Chili man vil havde i. jeg bruger selv 10 chili og spiser den til flæskesteg i sted for agurkesalat som alle spiser. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 13/12-2008 14:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Thaikurt1 skrev: Ingredienser: agurk eddike sukker rødløg chili salt peber Agurken snittes fint i skiver sammen med løget og chili. Tilsæt eddike, sukker, salt og peber. Lad dette trække i en time. I skulle prøve at lave denne her agurkesalat til jeres kone eller til jer selv den er god og man bestemmer selv hvor mange Chili man vil havde i. jeg bruger selv 10 chili og spiser den til flæskesteg i sted for agurkesalat som alle spiser. den lyder da god, tror jeg vil prøve en af dagene. takker. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 13/12-2008 16:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Og det smager bare godt, konen laver det tit det kan laves med mange ting der i.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 13/12-2008 16:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
det var ikke så ringe endda,lavede det her til en lille velkomst og med stor succes. Takker thaikurt. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/12-2008 16:47
|
|
Har du prøvet det med mango og avocado Regne med det skal være en gul mango selv og det ikke stå i opskriften. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| 5555 |
Lagt på d. 13/12-2008 19:43
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Hvis man nu er totalt mongol i et køkken, er der så nogle mål på hvor meget der skal i af det forskellige, eks. eddike ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/12-2008 02:56
|
|
Det stå der ikke noget om i opskriften. Men hvis du bruge en kop til at mål af eddike og sukker rest er op til en hvor mange log og chili man vil havde i Redigeret af thaikurt1 d. 14/12-2008 03:00 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 14/12-2008 05:21
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
agurk 1 dl eddike 1½ dl vand 1 tsk salt lidt peber 4 spsk sukker Jeg plejer at varme Vand-eddike.sukker i en gryde indtil sukker er smeltet, lader det køle af og hælder det over agurkerne. Man kan teoretisk tilsætte mange ting, såsom løg - chili - porre.. alt efter smag og behag. Hele chili afgiver ikke meget smag / styrke.. Samme fremgangs møde til syltede chalotteløg. |
|
|
|
| 5555 |
Lagt på d. 14/12-2008 11:11
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Tusind tak. Det skal prøves med det samme ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 18/09-2009 22:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Laver selv noget der ligner, men den skal trække 3-4 dage, før agurkerne har den fulde smag, desuden tilføjer jeg sennepskorn, eller retter sagt knust sennep! Den er ikke stærk, men kan mærkes på læberne
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/09-2009 01:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
en lettere måde er at sige 1 kop sukker 1 kop vand 1 kop eddike 5 små røde løg cilli i skiver bruger selv 5 stk. og agurker efter behov til lagen idet der er forskellige størelser på agurker ![]() |
|
|
|
| Dennis Damgaard |
Lagt på d. 19/09-2009 07:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
1 stor agurk 1 rød chilipeber uden frø 1 rødløg eller skalotteløg 1 limefrugt 2 tsk. fiskesauce 1 tsk. rør- eller palmesukker evt. 15 tørrede rejer ½ dl. jordnødder Skræl agurken, halver den på langs og skær den i halvmåner. Pil løget og hak løg og chili meget fint. Riv halvdelen af limefrugtens skal og pres al saften fra den. Bland dette sammen med fiskesovs og sukker. Hak rejer og jordnødder, der evt. kan tørristes på panden. Bland agurkerne i marinaden og drys med hakkede rejer og jordnødder. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 19/09-2009 11:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Det må jeg prøve at lave, for det lyder sgu godt. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 19/09-2009 16:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
1 stor krumme agurk
2,5 dl Thai eddike 1 god moden habbanero Chilli ( lidt stærkere end Thai Chilli ) rør sukker efter smag trækkes i 2 dage. velbekomme. Redigeret af quickmouse d. 19/09-2009 16:47 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.