Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Thaikærester og penge .. Skal der gives eller ej ??
|
|
|
Lagt på d. 02/12-2008 05:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan og hvorledes... Mig og min thai kæreste har været sammen igennem lang tid, og der er ikke nogen tillidsproblemer eller lign, så alle indlæggende med rig farang/thaipige bedes venligst droppes inden de skrives. ![]() Jeg har fra starten af sagt til hende at jeg gerne ville støtte hende og familien økonomisk så jeg giver hende 10.000,-B hver mnd i "lommepenge". Pengene går til familien, og penge til tøj osv.. Jeg betaler livet i det daglige.. Mad, drikke osv.. Mit problem er at jeg ikke vil risikere at hun ender med at se mig som en slags "sugardaddy"(hun er ikke tidl barpige iøvrigt). Jeg ved hun elsker mig og jeg elsker hende, men tanken er alligevel kommet op i mig her de sidste uger hvor jeg har haft lidt tid til at tænke.. Jeg ved der er en hårfin grænse, for hvad er for meget og hvad er for lidt.. Min mening er at jeg skal hjælpe familien 100%. De er ikke rige, og jeg ved de kan bruge pengene min kæreste giver dem. Det er ikke noget problem økonomisk for mig at give disse penge, jeg vil bare ud over tanken/følelsen af jeg betaler min kæreste på lige fod med jeg ville betale en barpige. Og hun er ikke en barpige! Iøvrigt har hun pt ikke noget job pga jeg syntes det er komplet idiotisk at hun skal tvinges til at arb 40timer ugenligt for en løn der er til at tørre sig i røven med. Jeg overvejer dog at sige hun skal finde sig et nyt deltidsjob for ligesom at skabe lidt ligevægt. ( Da jeg mødte hende arb hun i 7-11). Jeg kunne så støtte hende det mindre og dermed vide 110% at der ikke er noget om snakken ang "sugardaddy teorien". Hvad gør i ? Hvad er jeres mening ? Lad mig høre om jeg er idiot eller hvad.. |
|
|
|
| rogne |
Lagt på d. 02/12-2008 08:54
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
du er alerede hendes sugardaddy hendes løn som er til at tørre sig i røven med er nu en gang nivået i th du skulle måske have supleret hendes løn op til 10000 istedet for at trække hende ud af arb marked ![]() |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 02/12-2008 09:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg syntes det er ok det du gør. ville heller ikke have min kone skulle arbejde til 5000 baht hver mdr. Nu har hun sit eget hun kan passe, og bruge tiden til. Syntes det er helt ok at støtte famiie og lign . Hvis man kan gøre det økonomisk. Syntes ikke der noget sugardaddy over det.. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 02/12-2008 09:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
at hjælpe hvis man kan er fint,de har ikke meget at gøre godt med,men med de penge du har til rådighed som du giver hende kan det så ikke være en god ide at hun startede sin egen foretning/butik og du så betalte huslejen i stedet,så hun ikke føler sig købt, bare lige en tanke der strejfede mig |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 02/12-2008 10:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære Kennyhawk Brug din egen fornuft og judgement, så vil du snart finde alle svarene på dine spørgsmål. Jeg har før beskrevet om dagligdagen desangående i andre indlæg, og det blev ikke så heldigt modtaget. Jeg bad også min kone holde op med at arbejde, men det fik hun hurtigt vendt til, at hun kunne jo bare ansætte en, så havde hun mere tid til mig, så nu har hun 2 ansatte og bidrager med 10000 bath hver måned til hushold, så det er jo ikke så ringe. Det er jo svært når nogen som os, pludselig blive involveret i et sådant forhold, for vi kender jo ikke rigtig til, hvordan man skal tackle situationerne, i hvert tilfælde i begyndelsen, men jeg synes selv, at hvis man bruger sin sunde fornuft og smiler lidt mere end normalt, ja så kan man klare mange af misforståelser. Du bliver bestemt ikke betragtet som en sugardaddy, nej, jeg vil hellere sige. Du bliver betragtet som en redningsmand og kan du handle det nu, vil jeg også tro du kan dette i fremtiden. Min erfaring er, at man i starten egentligt har det ganske roligt og godt med det man gør. Der hvor problemerne kan opstå er, når venner og familien vil afprøve den flinke Farang. Mange med disse ord. Kan jeg ikke låne bare lidt, så jeg kan komme igennem denne måned.. De penge vil du aldrig se igen, og du vil opdage, at de thailændere du eventuelt har lånt penge, stadig er søde og smilenede over for dig, men det med at de skylder dig penge bliver aldrig bragt på bane. Kære Kennyhawk. Tag en stille og rolig samtale med din kone. Find ud af hvad hun gerne vil, og arbejde derfra med de midler du har lyst til at ofre for et sådant projekt, så bliver du ikke en sugardaddy men en sugarman, og det har jo også sine fordele. Jeg har et råd som jeg fortæller mange af mine farang venner. Skal du skælde ud, så skæld ud med et smil. Du vil observere, at dine meldinger bliver modtaget helt anderledes. Kan du have en god dag Redigeret af manse d. 02/12-2008 11:00 |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 02/12-2008 11:56
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hva skal man sige, når de fleste syntes det er ok at farang er ATM. Hvor mange af jer ville sige det samme hvis hun var Dansk. Nej vel, så skulle hun sgu ud og arbi ellers var hun en doven sæk. ja ja skyd så bare, men jeg har selv været der og kender mange som har betalt de samme dumme penge som mig.. Og tro mig jeg gør det aldrig igen.. I kan da hyle alt det i vil, men i køber jo jeres koner, hvem ville ikke kunne holde en fed kone ud i op til flere år, hvis hun lagde en års løn pr mdr på sengekanten, jeg kunne sagtens.. Men ved sgu ikke hvor der findes en kvinde som er så dum, ellers var hun her.. |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 02/12-2008 12:07
|
|
Kære Le-si Nu ikke sur på folk som er glade for deres tilværelse. Du kan vel bare være tilfreds med dit, for det må du jo være ![]() Ingen tvivl om, at vi alle eller mange af os har været i samme båd som dig, men jeg håber da så sandelig vi lære af det, og gør man ikke, ja så er der jo ikke så meget at gøre ved det. Du taler om danske kvinder. Du må jo have noget at have det i, siden de pludselig skal op på øverste trin, som dejlige. Det er nu ikke mine erfaringer, men måske har jeg bare været uheldig. Jeg mener selv jeg er heldig nu, at have en thailansk kone, som sætter 10000 bath ind på ens konto hver måned. Det synes jeg da er dejligt, eller du vil måske sige jeg udnytter hende groft ![]() |
|
|
|
| Thorleif |
Lagt på d. 02/12-2008 13:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 137 |
kennyhawk skrev: ...... Det er ikke noget problem økonomisk for mig at give disse penge, jeg vil bare ud over tanken/følelsen af jeg betaler min kæreste på lige fod med jeg ville betale en barpige. Og hun er ikke en barpige! Hvad gør i ? Hvad er jeres mening ? Lad mig høre om jeg er idiot eller hvad.. Sådan som jeg læser dit indlæg er dit eneste problem at du vil af med tanken om at du bidrager som om hun var en barpige. På samme tid siger du at det ikke er et økonomisk problem at bidrage samt hun ikke er nogen barpige. Mit råd ville være at øve dig i at få "barpige"-tanken renset ud af dit system, fordi den simpelthen er irrationel. Det tager nok lidt tid og disciplin tankemæssigt men derefter tror jeg din "sugardaddy"-teori kan skrinlægges. Vigtigst er jo at du har det godt med det du bidrager med. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 02/12-2008 15:14
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ha ha Manse. Man kan læse det som står og så gå ud fra det og ikke begynde at udlede noget man tror der skulle have stået.. Og du skal da i hvert fald ikke bestemme om jeg skriver på dtw, det kan kun Kim afgøre.. Jeg har da på intet tidspunkt her på dtw skrevet at danske kvinder skulle være bedre, selvom de klart er det........... Så nu skrev jeg det... Og jeg mener det...Hele din situation Manse, den har du jo udpenslet her på DTW og har det nu vendt sig til hun bøder lidt på det.. Så kan jeg da kun sige.. tag hvad du kan få, det må vist være rimelig. Så kan du da omskrive det til hvad du vil....... ![]() ......................... Men til det hele tråden handler om. At købe sin kone.......... Det svarer til at Kirsten kassedame i Bilka skal stoppe med at arbi og have 20.000 dkr pr mdr i lommepenge.. Er det realistisk ???? Om det er ok at støtte familien ?? det skal alle jo også selv tage stilling til og så længe det foregår på samme måde som var vi thai, jamen så har jeg ingen indvendinger.. For sådan er det her ude. Men når det bliver beskidt udnyttelse af uvidende farang, så har jeg ikke mange positive ord at sige om det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/12-2008 15:26
|
|
Tak for jeres indlæg. Mit grundlæggende problem er blot at jeg har svært ved at finde den grænse hvor støtter økonomisk,men ikke er sugardaddy.. Jeg tror dog jeg har fundet ud af løsningen ![]() Jeg siger til hende hun skal arb igen, og på den måde vil jeg jo netop kun støtte hende økonomisk og automatisk ikke være sugardaddy, da hun jo tjener egne penge og jeg dermed ikke behøver give hende så meget. Tror det er løsningen... Igen tak til alle, for jeres indput ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/12-2008 15:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Tror det er en god løsning. Mon ikke hun også selv er bedst tjent med at have et arbejde og få den tilfredsstillelse der ligger i at tjene sine egne penge. Fordi man finder en farang kæreste er det vel ikke ensbetydende med at arbejdslivet er slut. Og da slet ikke hvis man stadig er ung. En anden løsningsmodel kunne være at dygttigøre sig indenfor et område hun interesserer sig for. Dette kunne også være medvirkende til at hun finder et job, der betaler andet end peanuts. Ingen har endnu taget skade af at dygtiggøre sig ![]() mvh |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/12-2008 16:06
|
|
jeg har nu altid syntes at det med at støtte familien med penge har været en dum ide, alene af den grund at når pigen mister sin sponsor ved evt. død står de med håret i postkassen. jeg har valgt at give dem redskaber til selv at tjene penge. i mit tilfælde har det været maskiner til markarbejde. og konen har selv tjent penge fra dag et. selvom det så har været så lidt at man kunne tørre røv med dem. det er en glæde for alle mennesder at tjene sine egne penge også for at kende værdien af dem. så som le-si skriver, bare ud ag arbi ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/12-2008 21:36
|
|
10000 baht er mange penge i Thailand, så det er da nærliggende ikke at arbejde med en sponsor. Jeg er helt enig med Lung i at hvis der er lidt selvrespekt og man vel og mærke har muligheden for at arbejde, er det en glæde at føle sig til gavn - det synes min kone ihvertfald. Hun tjente 8500 baht om måneden da hun boede i Thailand, men foreslog på intet tidspunkt at droppe dette til fordel for den hvide ATM ![]() Til gengæld er hun nu i Danmark, har avisjob, rengøringsjob og går 18 timer i sprogskole om ugen - det er squ en pige med krummer i og hun har ALDRIG bedt mig om penge da hun boede i Thailand, men knoklede 60 timer om ugen og havde egen tøj forretning ved siden af. Heldig? Ja det tror jeg helt sikkert. Lykkelig - 100% med verdens sødeste kone, som helt sikkert er mere flittig end nogen dansk pige jeg har kendt. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/12-2008 21:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg synes at lung er inde på det helt rigtige: Hjælp til selvhjælp. Passiv forsørgelse har aldrig medført noget godt. |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/12-2008 08:25
|
|
Kærlighed ???? jeg ville "elske" selv den fedeste mest ulækre Thai kvinde hvis hun lagde en årsløn HVER MÅNED på bordet....jeg ville oven i købet virke ekstremt overbevisende... så kan man jo selv gætte sig til hvad jeg mener om den omvendte sitiation....![]() |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 03/12-2008 08:58
|
|
le-si skrev: Ha ha Manse. Man kan læse det som står og så gå ud fra det og ikke begynde at udlede noget man tror der skulle have stået.. Og du skal da i hvert fald ikke bestemme om jeg skriver på dtw, det kan kun Kim afgøre.. Jeg har da på intet tidspunkt her på dtw skrevet at danske kvinder skulle være bedre, selvom de klart er det........... Så nu skrev jeg det... Og jeg mener det...Hele din situation Manse, den har du jo udpenslet her på DTW og har det nu vendt sig til hun bøder lidt på det.. Så kan jeg da kun sige.. tag hvad du kan få, det må vist være rimelig. Så kan du da omskrive det til hvad du vil....... ![]() ......................... Men til det hele tråden handler om. At købe sin kone.......... Det svarer til at Kirsten kassedame i Bilka skal stoppe med at arbi og have 20.000 dkr pr mdr i lommepenge.. Er det realistisk ???? Om det er ok at støtte familien ?? det skal alle jo også selv tage stilling til og så længe det foregår på samme måde som var vi thai, jamen så har jeg ingen indvendinger.. For sådan er det her ude. Men når det bliver beskidt udnyttelse af uvidende farang, så har jeg ikke mange positive ord at sige om det. Kære venner Ja dem jeg nu må have her på siden. Jeg vil sige mange tak for nogle positive oplevelser, men jeg vil ikke rigtig sige tak til dem, der hele tiden skal trække noget frem om min ærlighed om det virkelig liv herude, ja jeg er skuffet, og jeg er også gal over, at der hele tiden er nogle båthorn der ikke gider læse ens indlæg ordentligt, og handler ud fra, hvad de selv mener at læse, men det er jeg klar over kan ske i et forum med så forskellige mennesker med forskellige baggrunde, men det begrunder vel ikke vedhæftede indlæg. Jeg synes selv jeg har været ærlig om de faktiske forhold, men nu efter at jeg er blevet truet på livet samt dette Le-Si indlæg, ja så har jeg besluttet, at jeg i fremtiden kun vil sidde på sidelinien under et andet navn, og følge den eventuelle debat der må komme her på siden. Jeg mener ikke jeg har fortjent disse udbrud fra tilfældige personer, som har en personlig mening om mig, så jeg vil fremover selv køre min sag med hensyn til EU og pension og andet, for som Suk så rigtig har givet udtryk for, er det ingen sensation, så så bliver det et sandkasse møde. Håber alle vil finde deres kærlighed herude. Jeg har, men det har kostet sved og tåre, og det vil det også gøre for andre, men når dette er ovre, ja så kan livet blive anderledes. Jeg er bare træt af, at folk ikke kan læse ordentligt før de svare, for så var det hele jo nok lidt nemmere. Jeg har haft gode tider, men også virkelige dårlige oplevelser ved DTW, så jeg har nu besluttet, at dette bliver mit sidste indlæg under dette navn, for jeg kan konstatere at det bringer så meget fnidder fnadder op hos den gamle garde. Håber i alle må have en god dag, for min vil altid være sådan, uanset hvad der sker i mit liv. Takker Gamle manse |
|
|
|
| JackD |
Lagt på d. 03/12-2008 09:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 150 |
Jamen så hyg dig manse! Arbed eller ikke arbed..?? Kan ikke lige se meningen i at hun sku' forsætte med at arbejde i "serm suay" (frisørsalon) fra 09 til 22.00, 6-7 dage om ugen til 6.000 THB månedligt... Vi venter på rigtigt dårlige tider i Thailand, og så køber vi en salon - billigt, så hun kan blive boss og dirigere rundt med de andre! Hun har allerede kreative ideer om at hente nogle unge piger fra bøh-landet og så binde dem fast i en jernhård kontrakt til ingen penge. Der er bare ikke noget at gøre: Lo-so/hi-so... Samme essens og væsen, og penge, penge, penge. "Social climbing" hedder det også, en nationalsport i Thailand, joh de er sgu' rigtige sportsfolk. ![]() |
|
|
|
| mlh |
Lagt på d. 05/01-2009 21:19
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
kennyhawk skrev: Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan og hvorledes... Mig og min thai kæreste har været sammen igennem lang tid, og der er ikke nogen tillidsproblemer eller lign, så alle indlæggende med rig farang/thaipige bedes venligst droppes inden de skrives. ![]() Jeg har fra starten af sagt til hende at jeg gerne ville støtte hende og familien økonomisk så jeg giver hende 10.000,-B hver mnd i "lommepenge". Pengene går til familien, og penge til tøj osv.. Jeg betaler livet i det daglige.. Mad, drikke osv.. Mit problem er at jeg ikke vil risikere at hun ender med at se mig som en slags "sugardaddy"(hun er ikke tidl barpige iøvrigt). Jeg ved hun elsker mig og jeg elsker hende, men tanken er alligevel kommet op i mig her de sidste uger hvor jeg har haft lidt tid til at tænke.. Jeg ved der er en hårfin grænse, for hvad er for meget og hvad er for lidt.. Min mening er at jeg skal hjælpe familien 100%. De er ikke rige, og jeg ved de kan bruge pengene min kæreste giver dem. Det er ikke noget problem økonomisk for mig at give disse penge, jeg vil bare ud over tanken/følelsen af jeg betaler min kæreste på lige fod med jeg ville betale en barpige. Og hun er ikke en barpige! Iøvrigt har hun pt ikke noget job pga jeg syntes det er komplet idiotisk at hun skal tvinges til at arb 40timer ugenligt for en løn der er til at tørre sig i røven med. Jeg overvejer dog at sige hun skal finde sig et nyt deltidsjob for ligesom at skabe lidt ligevægt. ( Da jeg mødte hende arb hun i 7-11). Jeg kunne så støtte hende det mindre og dermed vide 110% at der ikke er noget om snakken ang "sugardaddy teorien". Hvad gør i ? Hvad er jeres mening ? Lad mig høre om jeg er idiot eller hvad.. Hej Kenny, Der er kommet mange gode indlæg, og du har jo også valgt at hun skal arbejde, men vil gerne give dig min mening adligevel. Jeg har et enkelt råd til dig - gør det du har det bedst med!!! Det kan til tider godt være svært at vælge – mærk efter hvordan du selv har det med dit valg. Jeg er kommet og har boet i Thailand gennem mange år - og selv med utallige erfaringer på bagen, så ender man næsten altid i et dillema-spørgsmål om penge med sin thai-kæreste. Der findes mange myter og facts om Thai-kvinder, men en ting som er faktum er at de vil gøre ALT for at hjælpe DERES familie. Derfor er det jo altid et godt udgangspunkt at støtte dem i det, hvilket du også har valgt. Jeg kan ikke undlade at smile lidt af din sætning ” jeg vil bare ud over tanken/følelsen af jeg betaler min kæreste på lige fod med jeg ville betale en barpige. Og hun er ikke en barpige!”......DET er jo fuldstændigt ligegyldigt om hun er det ene eller andet hvis du elsker hende, og har valgt at leve sammen med hende. Der er en tendens blandt faranger til at de altid skal ”forsvare” at deres kæreste ikke er en barpige. Men uanset om der er tale om en barpige eller en fra provinserne, så er de næsten 100% ens mht at hjælpe deres familie økonomisk. Jeg synes personligt ikke der er forskel på, om man er samlevende med en dansk pige, og har fællesøkonomi , eller om man er samlevende med en Thai pige. Jeg kender ikke nogen danskere, der engang om måneden giver deres danske kone eller kæreste et fast beløb, og så kan hun bruge det. De fleste tager det jo som den naturligste ting i verden at man hjælper hinanden økonomisk, med mindre man har 100% fællesøkonomi. Jeg har selv i mange år altid betalt for mad, drikke osv, og givet lidt penge til de kærester jeg har haft, indtil jeg indså at det lige netop er den fuldstændig uligevægtige fordeling der gør at man kommer til at føle sig som ”sugardady”, og det er også den fordeling der er med til at styrker NOGLE thai kvinders billed af at faranger er omvandrene ATM-maskiner! Prøv istedet at regne ud hvad du bruger på mad,drikke, m.m på en måned, og giv hende det beløb, og forklar at det skal i leve for om måneden. Så vil du opleve at hun sørger godt for jer, og ikke øsler pengene væk, og du har vist hende tillid, og det mest vigtige, hun begynder så småt at se dig som ”en af familien”. Og det fritager dig fra rollen som den glade giver hver gang der skal købes noget. Ovenstående blot som input til din tråd  |
|
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 06/01-2009 01:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
jeg synes det er godt at kenny fremhæver hun ikke er tidligere barpige for så er hun jo et meget bedre menneske
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/01-2009 02:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
risbaronen skrev: jeg synes det er godt at kenny fremhæver hun ikke er tidligere barpige for så er hun jo et meget bedre menneske
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Og jeg mener det...