Se indlæg|
hjælp mig lidt
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 03/07-2008 19:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Hej alle længe siden jeg sidst har været her. har lige brugt en månede i buriram/pattaya midt maj til midt juni. nå men min kone og jeg venter os med vores første barn.. (det blir en dejlig dreng og han ankommer i august )men nu blir vi så lidt i tvivl vil jo gerne have dansk pas på den lille og det er meningen han og hun tager op til mig i nov-dec.. men skal han med en fod i hver land (danmark thailand) have dobbelt statsborgerskab. og vis hvordan takler man det bedst.. skal han ha sit eget pas eller kan man bare fører ham ind i mit og hendes pas.. tak for hjælpen og ha en dejlig sommer hvor end du befinder dig
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 03/07-2008 21:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
kan måske hjælpe lidt Pas til børn Efter 1. oktober 2004 kan børn ikke længere optages i forældres eller andre voksnes pas. Børn skal i stedet have deres eget pas. På denne side kan du læse nærmere om, hvordan du skal forholde dig, hvis du eller dit barn er under 18 år og skal ud at rejse. http://www.politi...pas_boern/ . jeg mener ikke Danmark tillader dobbelt statsborgerskab. http://www.nyidan...erskab.htm kent ![]() |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 03/07-2008 23:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Børn under 18 år kan have både Dansk & Thai Pas !!! når de bliver 18 år så skal de så tage stilling til hvilkent statsborgerskab de vil have.. ![]() med hensyn til Dansk pas så hvis barnet bliver født i danmark så får han det automatisk, hvis fødslen foregår i Thailand så er det noget papir arbejde med det, muligvis også DNA prøve for at bevise at barnet har tilhørsforhold til Danmark ( dig som Dansk-Statsborger ) men ikke umuligt at få dansk pas til fælles barn født I thailand.. ![]() ![]()
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 04/07-2008 14:52
|
|
tak tak.. mon ikke det er nemmere at få thailansk pas til den lille dernede også få det danske når han ankommer til danmark..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 04/07-2008 14:58
|
|
Jeg vil så gå ud fra at danmark er et af de lande hvor børn skal have eget pas for at komme hertil..![]() Børn skal kun have eget pas, hvis en af følgende betingelser er opfyldt: - Barnet er fyldt 15 år. - Barnet ikke er optaget i forældres eller andre voksne rejsefællers pas. - I planlægger indrejse i et af de lande, der kræver, at barnet har eget pas. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Riverkwai |
Lagt på d. 04/07-2008 15:31
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 75 |
hey.hvis dit barn bliver født i thailand får ungen automatisk thai pas.hvis du vil have dansk pas bliver du sku nød til at gite dig med din kærestr for at få dansk pas til ham.har selv lige været hele møllen igenmen.husk gifte målet skal gå igenmen ambassaden i bangkok.min datter på 5 år har både dansk og thai pas nu.hvis din kærestr føder i danmark for han automatisk dansk pas.håber du kan bruge dette til noget.hygge |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 04/07-2008 16:06
|
|
jamen det er jo smukt.... vi blev gift i thailand sidste år(thai myndighed) og havde planer om at tage et smut forbi ambassaden og få det gjort dansk også. så det bliver ikke så svært som frygtet tak for svaret det blir ikke bedre
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)