Meget øvet medlem

Antal indlæg: 723
|
Lad nu være med at fare blækhuset med billige kommentare, men jeg har startet et oplæg, som jeg håber når det er færdigt vil kunne bidrage til noget konstruktivt.
Læs det om kom med forslag til forbedringer.
Kære Kristian Jensen
Jeg skriver til dig fordi jeg med en hvis undren, har fundet ud af, at hvis man som pensionist er bosat uden for EU, ja så vil man kun få sin pensions grundbeløb, som beløber sig til kr. 4.000.-++ efter skat, ud fra dette skal man leve og betale sygeforsikring (hvilket jo ikke er billigt ca. kr. 2.000.- dkr. om måneden), så det er vel nemt at konstatere, at dette beløb kan ingen leve for.
Du skriver så flot i de danske medier, at du og andre har konstateret, at flere og flere nu og i fremtiden vil bruge dækadresser, så de ud over grundbeløbet kan få deres surt optjente tillæg, og derfor vil du lave et rejsehold for at kontrollere dette. Jeg kan godt se, med de årgange der kommer nu, vil der måske kunne inddrages en lille klat penge på denne konto, men jeg kan ikke se, hvorfor en regering vil lave en sådan skævdeling, og derved i fremtiden fremtvinge flere sociale svindlere. Jeg synes du og regeringen skulle tænke over situationen med hensyn til denne skævdeling. Lave en ny lov så pension bliver ens for alle uanset hvor man befinder sig i verden, for uagtet af hvad du måtte mene, så har disse mennesker igennem et helt liv opsparet til denne pension. Prøv at se lidt til vores norske venner, som ikke kommer ud for denne skævdeling.
Jeg har en lille historie, som jeg mener sætter ovenstående i relief:
Jeg kender en mand som for år tilbage var ude for et trafikuheld, hvilket bevirkede, at det danske system opgav ham, hvorfor han var nødsaget til at se frem til brug af rullestol resten af livet. Han fik tilkendt optræning 1. gang hver 14 dag, hvilket jo var det samme som at tisse i bukserne, det varmer kort, men har ingen effekt ud over det ubehagelige. Vedkommende fandt så ud af, at Tyrkiet havde et meget specielt sted for optræning af trafikofre og tog sagen i egen hånd. Brugte sine forsikringspenge på genoptræning og ophold i 18 måneder, hvilket har bevirket, at han nu ikke skal bruge stolen så tit. En person som ham, vil når han nu skal pensioneres ikke have chance for at overleve, fordi han skal til stadighed have varmen og træningen, og dette har han ikke mulighed for, med kr. 4.000.- om måneden.
Regeringen og loven tvinger en sådan mand til at snyde systemet, ikke fordi vedkommende vil snyde, men bare fordi manden vil overleve,… Ja og dette kalder du snyderi… Jeg kalder det overlevelse..
Jeg har også meget svært ved at forstå, at folk som bor i udlandet og ikke kan bruge de danske hospitaler ud over dem der har private sundhedsforsikringer. Hvorfor skal de betale sundhedsbidrag, Dette er dog noget af en skævdeling der batter af noget 8%, ja jeg synes vi skulle skamme os over en sådan behandling af mennesker, men det mener den siddende regering åbenbart ikke med de nye tiltag.
Kære Kristian. Jeg synes du skulle gennemgå hele denne pensionslovgivning, ud fra dette handle, så du ikke tvinger folk til socialt bedrageri, for der er ingen ting der taler for denne skævdeling.
Det er også svært for mange i udlandet at forstå, hvorfor mennesker der bor på Christiansø skal have særbehandling uagtet af, at det er et militært område. Jeg vil nærmere kalde det et militært skattely, for disse mennesker får alle goderne uden at deltage med bidrag til den fælles kasse. Er dette rimeligt?????
Redigeret af manse d. 28/06-2008 14:00
|