Se indlæg|
Ægteskab i gebyrjungle
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 03/06-2008 16:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Mange tak for de mange gode svar jeg har fået herinde, det blev jo næsten en lille debat, herligt. Vi har besluttet os for bare at springe ud i det og gifte os d. 22 oktober på Ampur i Bangkok. Derefter rejser jeg hjem til DK og søger om F/S til hende og håber der er en bank som forbarmer sig over os og giver os en bankgaranti selv om vi ikke har 54-55.000 kr i banken, og ikke just har en skide god økonomi men en god fast indtægt. Jeg har læst inde på Ambassadens hjemmeside hvilke dokumenter og attester jeg skal medbringe, men kan nogen fortælle mig hvilke hun skal medbringe på Ampur? Kan man bare sådan vade ind på Ampur eller skal der bestilles tid? Ambassaden skriver det koster et gebyr for attesten, hvor meget? Derefter skal attesten legaliseres i det Thailandske Udenrigsministerium mod et gebyr, hvor meget? Så bliver vi gift på Ampur, og der vil blive krævet et gebyr i forbindelse med registreringen af ægteskabet på distriktskontoret, hvor meget? Derudover et gebyr til de 2 vidner, hvor meget? Derefter skal vielsesattesten oversættes til engelsk, hvor meget? Og efterfølgende skal vielsesattesten stemples på Ambassaden, koster det et gebyr? Ialt i gebyr: ???bath Kan nogen svare på mine mange spørgsmål? På forhånd tak |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 03/06-2008 19:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
1. Det eneste hun skal bruge på Ampur er familiebogen 2. Jeg sendte papirene til ambassaden, til oversættelse, alt i kopi,da jeg hentede papirene på ambassaden medbragte jeg de orginale,så de kunne se dem,det hele tog kun ca.30 min., betaling husker jeg ikke men mener 3500 bath. 3. Hvis du betaler 500 bath kan det klares på 3 timer 4. Så vidt jeg husker koster det ikke noget, men de er meget modtalige for lidt penge under bordet,giv dem til den fuldmægtige som underskriver,uden at de andre ser det for så skal han jo dele med de andre,og det vil han jo helst undgå. 5. Du printer ægteskabspapier fra internet og skriver 2 vidner på det koster jo ikke noget 6. Oversættelse til engelsk incl. 4 kopi 500 bath. 7. For få dem stemblet på ambassaden under 1000 bath. Jeg ved ikke om det siger dig noget,men håber det kan hjælpe lidt Kylling |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 03/06-2008 21:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Du/I vader bare ind på en Amphur, brug den Amphur som abassaden anbefaler, jeg kan ikke lige huske de forskelige gebyr, men det er ikke noget der koster ret meget, husk på det er et gebyr, det samme gælder for det Thailandske udenrigsministerium, koster ikke ret meget (vente tiden er værst) og jeg betalte igenting under bordet noget sted, hvis man ser bort fra at attesten skal oversættes til Engelsk blev det hele klaret på 1 dag på ambasaden og derfra videre til det Thailandske udenrigsministerium, gift den næste dag (dag 2) og videre med at få oversat til Engelsk (dag 3) , jeg spurtge på ambassaden om de kunne anbefale en til at oversætte til Engelsk og vedkomne brugte vi. Jeg mener din kommende kone skal have hendes pas og/eller ID kort med på ambassaden så vidt jeg husker når i aflevere papirene fra jeres ægteskab på Engelsk (eller måske var det også når du henter attesten, kan ikke lige huske dette) ......... dette skyldes vist at du ikke skal have hende til at skrive under på din attest hjemme fra din kommune. Ingen vidner ( kun dem du skal stå for hjemmefra som skal skrives på attaesten ) Der var en dansker der blev gift på Amphur samtidig som jeg blev gift der, han havde været først på 3 andre amphur uden held, da de ikke kendte til hvordan tingene skulle ordnes og blev afvist, så tag den anbefaling fra ambassaden og brug den amphur de anbefaler og du render ikke ind i problemer. Din kommende kone ved sikkert hvordan tingene skal gøres lokalt, så bare følg med hende ud i Bangkok efter du har fået attesten fra ambasaden eller spørg på ambassaden de er flinke til at hjælpe.Men frygt ikke de forskellige gebyr, de er til at overse, husk at tage kopi af alt som du skal aflevere i Thailand til de forskellige myndigheder, men det ved din kommende konen sikkert alt om de tager ikke imod original papir, så bliver man "sendt ud i byen" for at tage de kopier som de skal bruge.Det bedste råd jeg kan give dig er at følge hvad der står på ambassadens hjemme side, det ser ud af meget, men er faktisk rigitg nemt og lige til at gå til, jeg var sgu selv lidt nervøs da jeg skulle giftes, men man tænker bagefter "var det bare det"
Redigeret af taleofdk d. 03/06-2008 21:23 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 03/06-2008 21:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Tak for hjælpen. Det virker ret overvældende lige nu, men måske er det ikke så slemt. På Ambassadens hjemmeside står det at der skal være 2 vidner på Ampur, som også skal have et mindre gebyr. Min kæreste henvender sig på Ampur i morgen for at høre hvilke dokumenter hun skal bruge, men IDkort er jo ret sansynligt, men ikke nogen ægteskabsattest? Lyder som om gebyrene er til at overkomme, sikkert max 1000kr, eller 6500 bath. Hvad er familiebogen som nævnt i tidligere svar? |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 03/06-2008 23:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Det er ikke så slemt når man først er i Thailand og er kommet igang (tro mig) ![]() De der omtalte vidner blev aldrig forlangt på amphur, de ægteskaber der var på amphur den dag jeg blev gift havde ingen vidner med, jeg skal dog ikke sige om den/de anastte på amphur træder til som vidner, men det blev ikke forlangt af nogen af de ægsteskaber jeg så den dag jeg blev gift på amphur. Jeg mener der står at man skal påregne 2 vidner på ambasadens hjemmeside, men ingen af de ægteskaber jeg som sagt overværede havde nogen vidner med, inklusivt mit eget ægteskab. Famillie bogen er din kones tibian ban, din kone skal ikke have nogen Thai attest med, kun den attest i får fra ambassaden, der vil begge jeres navne jo stå på, tag tidligt ud på ambassaden og hent den attest og tag med det samme en taxi til det Thailandske udenrigsministerium og få ordnet dette samme dag, dette vil spare dig for en dag, grunden til at tage tidligt ud til ambassaden er at det Thailandske udenrigsministerium vist lukker omkring klokken 14 eller der omkring, få afleveret det papir der skal legaliceres, gå ned og få noget at spise ellers er det bare at vente til dit navn bliver kaldt op. Som sagt kan jeg ikke huske hvad det koster alt ialt med de gebyr, men de er til at overse og skal ikke afskrække dig, men den ligger vist der omkring som du selv beskriver, alt ialt. På amphur bliver i sikkert tilbudt at i kan købe en fin mappe til jeres ægteskabs papir, i får hver et stykke papir på i er gift, som i kan sætte ind i mappen hvis i vælger at købe den. Redigeret af taleofdk d. 03/06-2008 23:12 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

eller spørg på ambassaden de er flinke til at hjælpe.
de tager ikke imod original papir, så bliver man "sendt ud i byen" for at tage de kopier som de skal bruge.