Se indlæg|
Motorfejl aflyste SAS-fly
|
|
|
Lagt på d. 25/05-2008 09:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Et SAS-fly i København måtte i aftes blive på jorden, efter piloten fandt en fejl i den ene motor SAS måtte i aftes afbryde en start, da et Airbus 340 fly skulle flyve mod Bangkok, oplyser TV2 News. Flyet var på vej op i fart for at lette, da piloten fik en indikation på, at der var fejl i den ene motor. Piloten afbrød herefter starten. Ifølge SAS talte piloten efterfølgende med de 181 passagerer til en såkaldt debriefing. Passagererne har i nat været indlogeret på hotel og flyver afsted mod Bangkok klokken 14.00. SAS beklager hændelsen og fortæller, at man forsøger at informere passagerne så godt som muligt. Ifølge vagthavende pressetalsmand hos SAS, Mikkel Løndahl, sker det nogle få gange om året, at SAS er nødt til at afbryde en start. http://ekstrablad...011635.ece bamsen Redigeret af d. 25/05-2008 10:38 |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/05-2008 09:57
|
|
Sgu da godt de fik opdaget fejlen i tide, tænk hvis det var gået grueligt galt. Men hold da op hvor må det være surt at skulle vente så lang tid, nu sidder de bare på et hotel og venter hvor de kunne være ved at lande nu. Var det forresten ikke det fly skytte var med? |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 25/05-2008 10:07
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Er det i København eller Bangkok det er sket. Overskriften passer ikke med artiklen. Hvis det var i København det skete, så var det Skyttes fly. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 25/05-2008 10:26
|
|
John skrev: Er det i København eller Bangkok det er sket. Overskriften passer ikke med artiklen. Hvis det var i København det skete, så var det Skyttes fly. Efter hvad de sagde i radioavisen var det fra kastrup. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/05-2008 10:39
|
|
Davs ja det var skyttes fly fra københavn,jeg har rettet i overskriften. det var ekstrabladet som havde lavet en fejl. Sætternissen havde været på spil bamsen |
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 25/05-2008 13:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 139 |
Skræmmende at tænke på egentlig, tænk hvis det var lettet.
Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 25/05-2008 14:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Volando skrev: Skræmmende at tænke på egentlig, tænk hvis det var lettet. ![]() rolig nu--flyet kan jo godt flyve selv om den ene motor går i stykker |
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 25/05-2008 14:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 139 |
Ved ikke hvor tryg jeg ville være, hvis kun den ene motor virkede. ![]() Men man må da håbe, at de så i det mindste undlader at fortælle passagerne det. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
|
| L |
Lagt på d. 25/05-2008 15:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
En Airbus 340 har hele fire motorer. Så ingen panik fordi en enkelt sætter ud. http://da.wikiped...irbus_A340 citat fra overnstående link: Airbus A340 er et langdistancefly der fremstilles af den europæiske flyproducent Airbus. Det er magen til dets søster A330'eren, men er udstyret med fire jetmotorer frem for to. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 25/05-2008 15:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
http://da.wikiped...irbus_A340 så kan man også läse det ![]() Ingolf |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/05-2008 16:38
|
|
Jeg må da indrømme den ros skal de da have sas, at det da betrykkende at vide de tager sikkerheden alvorligt. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 25/05-2008 18:40
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Godt man ikke sad i denne maskine. Et Boeing 747 transportfly kørte i formiddags af landingsbanen i Bruxelles Zaventem lufthavn og brækkede over i to dele. Fire ud af fem besætningsmedlemmer kom lettere til skade. Det skriver CNN. Transportfly forulykket i Bruxelles Brandmandskabet var hurtigt på stedet, men flyet brød ikke i brand, fortæller borgmester Francis Vermeiren, der koordinerer redningsarbejdet på stedet. Ifølge lufthavnens sikkerhedsfolk forsøgte flyet at lette, men forulykkede i stedet for enden af landingsbanen nær huse og en kirkegård. Årsagen til ulykken vides endnu ikke, men ifølge piloten lød der et højt brag, da han prøvede at lette. Flyet var på vej til Bahrain og er eget af et amerikansk selskab Kalitta Air. http://nyhederne....ml?forside john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 26/05-2008 07:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
jsh71 skrev: Jeg må da indrømme den ros skal de da have sas, at det da betrykkende at vide de tager sikkerheden alvorligt. Det har da intet med SAS at gøre Det er piloterne der af procedure SKAL afblæse take-off ved selv den mindste fejl på motoren. Havde de lettet alligevel, og var det kommet frem i pressen, havde det fået alvorlige konsekvenser for SAS. På den anden side, der foregår flere ting i kokpittet end vi har lyst til at vide - Og det siges jo også, at en hver landing blot er et kontrolleret styrt...Korrekt, de jet's der kan "flyve" på én motor, men ikke lette. For at lette kræver det fuld skrue og at flyet har al kræft FREMAD - Det har det ikke hvis der er 2 motore i én side, og én motor i den ande - Det giver ubalance. - Det kan nu sikkert godt lade sig gøre, men det er ikke hvad man vil kalde en "behagelig bus tur" som vi normalt oplever når vi flyver... Det undre mig dog ikke hvis sådan noget sker i Rusland eller Afrika... Forresten, jeg HADER at flyve :S |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/05-2008 08:15
|
|
Forresten, jeg HADER at flyve :S Det måske derfor du ikke tør og tage hjem loc ![]() Det vil sige jeg er kommet til og rose sas satans oz det skal aldrig ske igen, men jeg kan godt se hvad du mener og du har ret.![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Det er piloterne der af procedure SKAL afblæse take-off ved selv den mindste fejl på motoren. Havde de lettet alligevel, og var det kommet frem i pressen, havde det fået alvorlige konsekvenser for SAS. På den anden side, der foregår flere ting i kokpittet end vi har lyst til at vide - Og det siges jo også, at en hver landing blot er et kontrolleret styrt...
men jeg kan godt se hvad du mener og du har ret.