Se indlæg
 Udskriv debat
Munke
rinpoche
Det synes som om der hersker en ukritisk faldepåhalen respekt for klerikale repræsentanter for buddhismen, i Thailand såvel som i Danmark.
Nu vil jeg ikke gå ind på hvorledes nogle få skejer ud i Thailand, men forholde mig til situationen i Danmark.

På en ikke nærmere angivet institution i Danmark, har Luang Por (abbeden om du vil) tørret min makker for 20 Kilo.
Min kammerat havde af sin hjertens godhed udlånt selvsamme beløb til en thailandsk selvstændig nærigsdrivende der stod for at etablere en ny forretning - UDEN renter!
Da selvsamme næringsdrivende efter en tid fik en fornuftig forretning, ville vedkommende betale beløbet tilbage til min kammerat.
Da de var bosiddende i hver sin ende af landet, og da vedkommende ikke var for fortrolig med internettransaktioner, aftalte de at beløbet blev overgivet til Luang Por i kontanter, således at han skulle viderebringe beløbet.
Mere troværdigt kan det vel næppe blive?
hmmm, luang por blev så pludselig incommunicado i en måneds tid, da han fik en spontan og imodståelig religiøs vækkelse og tog et måneds ophold i Thailand på.... hvis regning?
Dette udestående er stadig efter 3 år på banen uden det ringeste tilløb til afbetaling eller godtgørelse.

Tilmed kommer denne episode efter at min kammerat uselvisk har kørt hele orange-staben rundt i europe igennem en lang periode, uden anden betaling end benzinen.
Utak er verdens løn. Og der kravler de (thailænderne) rundt på knæene for en bedrager.....

De få ødelægger det for de mange som så ofte set Sad
Redigeret af rinpoche d. 02/05-2008 20:05

Spring til debat: