Se indlæg|
Miljøsvin
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/04-2008 16:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det kan dårligt komme bag på nogle, at forståelsen for at bevare miljøet i Thailand ikke altid har højeste prioritet. Jeg sad og snakkede med en anden turist på en lille, fredelig og billedskøn strand på Koh Kood i december. Så ankrede disse 5 fisker-både op et par hundrede meter ude under udsendelse af kvalme, sorte røgskyer. Så gik der vel lidt over en times tid, og alt muligt L*** begyndte at drive i land. Plastik, dåser, konserves sammen med allehånde madrester. En klam oliefilm på vandet afsluttede forestillingen og umuliggjorde badning. Indenfor en time havde vi samlet 2 fulde skraldesække med deres affald, der var drevet i land. Jeg vil slet ikke tænke på, hvor meget der derudover er gået til bunds. Det blev for meget for min kammerat, der gik op for at tale med bestyreren på vores lille resort. Jeg tænkte, det får han ikke nogetsomhelst ud af, men hatten af for indsatsen. Der tog jeg så fejl, indenfor 15 minutter lettede de anker og forsvandt. Det viste sig at ejeren af vores resort ikke var hvemsomhelst men en Poo Yai på øen og alene hans navn var nok til at få dem til at fortrække. Selvfølgelig fjernede det ikke problemet, nu sviner de blot et andet sted. [img] [/img] |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 10/04-2008 20:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
ja, rin. hvis man er noget ved ´´musiken´´ så er der mange ting der kan lade sig gøre selv i thailand. dejligt at høre at din kammerat gjorde noget ved dette miljø svineri, men som du jo selv skriver så flytter de bare et andet sted hen. jeg mindes en historie for nogle år siden, da var der et besætnings medlem på en færge mellem england & kontinentet der smed kabys affald i havet, og det blev filmet af nogle passagerer, så vidt jeg husker så endte det med 30,000 pund i bøde til rederiet. så hvis der var nogle miljø regler i thailand der lignede dem i europa så havde i da en god sag der, ( vil jed da mene ). Redigeret af quickmouse d. 10/04-2008 20:19 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 10/04-2008 21:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
vi er lige så store svin i danmark og sverige, det bliver dog ikke gjort så tydeligt
Swed
|
|
|
|
|
Lagt på d. 11/04-2008 03:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
rinpoche du har helt ret. Men noget sker der dog. De bøærn vi har her i familien. Både dem her i Pattaya og dem oppe i landsbyen har i dag miljøundervisning i skolen. Har vel haft det nu i ca. 5 år, så mon ikke de næste generationer vil have bedre forståelse for naturen. Her i Pattaya/Jomtien kommer soldater fra Sattahip een gang om måneden og deltager i Beach-cleaning sammen med vendors, der mister deres licens hvis de ikke renser ud for deres område 2 gange om dagen. Også diverse skoler deltager på skift., sammenmed politikere fra City Hall. Så noget godt er der da sket, rundt omkring i landet. Men tror det er sværere at dæmme op for jo længere du kommer væk fra "civilisationen". Hvad med "olielækager" hjemme i sunde og bælter. Følger man med i aviserne hjemme så syntes jeg nu nok at der skrives ret så meget om de såkaldte skovsvin der smider hele indbo ud ved skov/strand/rastepladser. Uhyggelig læsning ind imellem. Skeptikeren |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 11/04-2008 13:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Skeptiker, Lyder godt for fremtiden, at der er nye takter på vej og mht din bemærkning omkring afstand fra "civilationen" så er det absolut også mit indtryk. Problemet består selvfølgelig også i Danmark, hvor der er enkelte brådne kar. Men på disse 5 fiskebåde opankret var der ialt tæt på 80 mands besætning og samtlige dyngede bare skraldet overbord. Lidt trist at være vidne til. mvh rinpoche |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 11/04-2008 14:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Førhen var det osse brugt meget inden for handels flåden....det er heldigvis ophørt efter at vi er begyndt at skulle føre "skralde journal" og have kvittering på at vi er kommet af med affald i land....så det eneste vi kan tillade os at smide ud er madrester...dette dog kun et godt stykke fra land og i visse hav områder er det slet ikke tilladt at smide noget overbord Claus |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/04-2008 15:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Claus. Ja der flyder med lort i havene men det værste er det vi ikke kan se,der er smidt 300.000 tons kemisk våben i havene. [url]www.maritimedanmark.dk[/url] lindy |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 11/04-2008 20:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
lige en side bemærkning lidt udenfor tråden. skeptikeren skrev: Følger man med i aviserne hjemme så syntes jeg nu nok at der skrives ret så meget om de såkaldte skovsvin der smider hele indbo ud ved skov/strand/rastepladser. Uhyggelig læsning ind imellem. i radion i morges var der et interwiev med nogle kommunale skralde folk fra horsens kommune, de har store problemer med at holde rent på de rastepladser der støder op til hedensted kommune, for i hedensted betaler man efter vægt når man får tømt renovation, så for at spare penge læsser man bare sit affald af i horsens kommune rastepladser etc. det er sgu da miljøsvineri der vil noget
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.