Se indlæg|
Lang ventetid ved visa ansøgning
|
|
| kiml |
Lagt på d. 09/04-2008 21:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Hej alle visa ansøgrer min kæreste ringede til ambassaden i Bangkok, hun spurgte efter en tid til den 7 maj men fik en tid til 21maj, så det vil sige 6 uger for at komme ind på ambassaden. så hvis der nogle der skal nå noget inden sommer skal de starte nununu mvh kim |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 09/04-2008 22:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Hej kiml Ja det er helt korekt... og efter man har venter de 6 uger og ingivet sin ansøgning går der 8 uger før man får svar...!!! så ialt kommer man op på ca. 3½ måned for at få et turist visum..! skræmmende
Redigeret af phitsanulok d. 09/04-2008 22:55 Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 09/04-2008 23:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Hej, det er det samme vid den svenske ambasadde. Har lige fået en mail om de nye regler. Om nogen er intereseret kan jeg sende den videre?? Om jeg kan finde ud af det ![]() Ingolf. |
|
|
|
| Thai madsen |
Lagt på d. 10/04-2008 02:23
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 73 |
Og de 8uger der går før man får svar, er lige sat op til 9 uger. Har snakket med dem idag :-( |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 10/04-2008 07:10
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hej ingolf hvad er det for nye regler ?
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| President |
Lagt på d. 10/04-2008 07:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Hej alle ! Ja det er ved at være en by i Rusland at få sin kæreste på besøg i DK, vi har opgivet, så jeg må konstaterer at Danmark er et fremme fjendtlig land, min kæreste har været på ferie 5 gange i DK, og overholdt alle tider, og har ikke voldt nogen problemer af nogen art, og dog kræver man kopi af kopi af alt mulig, og en uværdig og ikke særlig behagelig atmosfære på ambassaden, så vi lever uden, og jeg kan besøge min kæreste i stedet uden at føle nogen form for diskrimination, som hun føler når hun er på den Danske ambassade i Bangkok MVH President: |
|
|
|
| Ahrendt |
Lagt på d. 10/04-2008 07:37
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 60 |
Et frisk eksempel: - Ringede til Ambassaden den 12.Dec 07 - Fik en tid den 13. Dec 07 hvor papirerne blev afleveret Fik at vide at vi skulle forvente 6-8 uger - Modtog et brev i DK hvor jeg skulle udfylde diverse ting om mit kendskab til ansøgeren efter ca. 1mdr - svarede samme dag - Efter 7 uger ringede jeg efter en status på ansøgelsen, men der var intet sket - Ringede herefter 1 x ugentligt indtil 11. uge, hvor de oplyste at behandlingstiden var nu ændret til 7 - 9 uger - Jeg gjorde herefter opmærksom på at vi var i 11. uge, hvorefter der ville blive rykket for svar - Modtog i uge 12 papirer om at jeg skulle stille økonomisk garanti, hvilket blev stillet 2 dage senere - Ringede ugen efter (uge 13) og spurgte om de havde flere undskyldninger for ikke at blive færdig, og fik en historie om afvikling af ferie, underbemandet osv. Oplyste dem at vi behøvede svar i indeværende uge, da vi skulle til en stor familie fest i i slutningen af marts. - Dagen efter ringede kæresten at hun havde fået svar fra ambassaden at alt var OK - 20 Marts landede hun i DK Behandlingstid: 13. Dec - 18. Mar = 13+ uger! |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/04-2008 08:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Tak for det dugfriske eksempel Ahrendt. Jeg har en kammerat, der netop nu skal i gang med proceduren, og vist desværre har nogle lidt urealistiske forventninger til sagsbehandlingsperioden. Han håber på at konen kan komme til dk til maj.Jeg vil henlede hans opmærksomhed på denne tråd. mvh |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 10/04-2008 10:42
|
Ja jeg tror at problemet (selv om det ikke skulle være et problem) er at alle, eller de fleste gerne vil have deres kone, kæreste venner op til om sommeren. men som jeg kan forstå er der kun plads til 10 om dagen iflg. Am og det jo ikke mange kim |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 10/04-2008 12:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Dutling68. Fra 1. maj skal der bestilles tid gennem et call-center, for at söge visa. Alle som möder op uden forudbestilt tid vil blive afvist. Telefonnumrene er ikke klare, men alt kommer på deres hjemmeside, eller også kan man ringe til ambassaden og spörge! [url]www.swedenabroad.com/bangkok[/url] Telef. til amb. verd. 14.00-15.30 (TH tid) +66 (2) 2637200 Ingolf Haha, nu kan jeg også göre linkens aktive
Redigeret af ingolf d. 10/04-2008 13:14 |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 10/04-2008 20:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
Hvis nu man tænker sig lidt om, så er det vel egentlig ikke lige så slemt, som når vi gerne vil ha' visa til Thailand som skal gælde i længere tid, der er jo mange som brokker sig over at skulle på visarun, eller hvad med at vi ikke kan få permanent opholdstilladelse i Thailand, selvom vi er gift med en Thailænder. Og arbejdstilladelse er vist også svært nok at få og tænk på hvor svært det er at kunne købe jord i Thailand, når det sidestilles med ventetiden på at få et visa til DK, hvad er så værst?
![]() |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 10/04-2008 20:45
|
nu snakker vi altså turistvisa ikke om jord og altmuligt andet. hvis jeg ønsker et 90 dages visa går jeg ud til den thailandske ambassade i hellerup, betaler 300kr og en uge efter henter jeg det. og så er den hvist ikke længre |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Han håber på at konen kan komme til dk til maj.