Se indlæg
 Udskriv debat
Lang ventetid ved visa ansøgning
kiml
Hej alle visa ansøgrer min kæreste ringede til ambassaden i Bangkok, hun spurgte efter en tid til den 7 maj men fik en tid til 21maj, så det vil sige 6 uger for at komme ind på ambassaden. så hvis der nogle der skal nå noget inden sommer skal de starte nununu mvh kim

phitsanulok
Hej kiml

Ja det er helt korekt... og efter man har venter de 6 uger og ingivet sin ansøgning går der 8 uger før man får svar...!!! så ialt kommer man op på ca. 3½ måned for at få et turist visum..! skræmmende Shock
Redigeret af phitsanulok d. 09/04-2008 22:55
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
ingolf
Hej, det er det samme vid den svenske ambasadde. Har lige fået en mail om de nye regler. Om nogen er intereseret kan jeg sende den videre?? Om jeg kan finde ud af det Wink

Ingolf.

Thai madsen
Og de 8uger der går før man får svar, er lige sat op til 9 uger. Har snakket med dem idag :-(

dutling68
hej ingolf hvad er det for nye regler ?
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

President
Hej alle !
Ja det er ved at være en by i Rusland at få sin kæreste på besøg i DK, vi har opgivet, så jeg må konstaterer at Danmark er et fremme fjendtlig land, min kæreste har været på ferie 5 gange i DK, og overholdt alle tider, og har ikke voldt nogen problemer af nogen art, og dog kræver man kopi af kopi af alt mulig, og en uværdig og ikke særlig behagelig atmosfære på ambassaden, så vi lever uden, og jeg kan besøge min kæreste i stedet uden at føle nogen form for diskrimination, som hun føler når hun er på den Danske ambassade i Bangkok

MVH President:

Ahrendt
Et frisk eksempel:

- Ringede til Ambassaden den 12.Dec 07
- Fik en tid den 13. Dec 07 hvor papirerne blev afleveret
Fik at vide at vi skulle forvente 6-8 uger
- Modtog et brev i DK hvor jeg skulle udfylde diverse ting om mit
kendskab til ansøgeren efter ca. 1mdr - svarede samme dag
- Efter 7 uger ringede jeg efter en status på ansøgelsen, men der var
intet sket
- Ringede herefter 1 x ugentligt indtil 11. uge, hvor de oplyste at
behandlingstiden var nu ændret til 7 - 9 uger - Jeg gjorde herefter
opmærksom på at vi var i 11. uge, hvorefter der ville blive rykket for
svar
- Modtog i uge 12 papirer om at jeg skulle stille økonomisk garanti,
hvilket blev stillet 2 dage senere
- Ringede ugen efter (uge 13) og spurgte om de havde flere
undskyldninger for ikke at blive færdig, og fik en historie om
afvikling af ferie, underbemandet osv. Oplyste dem at vi behøvede
svar i indeværende uge, da vi skulle til en stor familie fest i i
slutningen af marts.
- Dagen efter ringede kæresten at hun havde fået svar fra
ambassaden at alt var OK
- 20 Marts landede hun i DK

Behandlingstid: 13. Dec - 18. Mar = 13+ uger!

rinpoche
Tak for det dugfriske eksempel Ahrendt.
Jeg har en kammerat, der netop nu skal i gang med proceduren, og vist desværre har nogle lidt urealistiske forventninger til sagsbehandlingsperioden. Sad Han håber på at konen kan komme til dk til maj.
Jeg vil henlede hans opmærksomhed på denne tråd.

mvh

kiml
Ja jeg tror at problemet (selv om det ikke skulle være et problem) er at alle, eller de fleste gerne vil have deres kone, kæreste venner op til om sommeren. men som jeg kan forstå er der kun plads til 10 om dagen iflg. Am og det jo ikke mange kim

ingolf
Dutling68.

Fra 1. maj skal der bestilles tid gennem et call-center, for at söge visa. Alle som möder op uden forudbestilt tid vil blive afvist.
Telefonnumrene er ikke klare, men alt kommer på deres hjemmeside, eller også kan man ringe til ambassaden og spörge!

[url]www.swedenabroad.com/bangkok[/url]

Telef. til amb. verd. 14.00-15.30 (TH tid) +66 (2) 2637200

Ingolf

Haha, nu kan jeg også göre linkens aktive Smile
Redigeret af ingolf d. 10/04-2008 13:14

larsen99
Hvis nu man tænker sig lidt om, så er det vel egentlig ikke lige så slemt, som når vi gerne vil ha' visa til Thailand som skal gælde i længere tid, der er jo mange som brokker sig over at skulle på visarun, eller hvad med at vi ikke kan få permanent opholdstilladelse i Thailand, selvom vi er gift med en Thailænder.
Og arbejdstilladelse er vist også svært nok at få og tænk på hvor svært det er at kunne købe jord i Thailand, når det sidestilles med ventetiden på at få et visa til DK, hvad er så værst? Cool
i202.photobucket.com/albums/aa39/eks-biker/cooltext58243628.gif

kiml
nu snakker vi altså turistvisa ikke om jord og altmuligt andet. hvis jeg ønsker et 90 dages visa går jeg ud til den thailandske ambassade i hellerup, betaler 300kr og en uge efter henter jeg det. og så er den hvist ikke længre

Spring til debat: