Se indlæg
 Udskriv debat
en lille oplevelse fra denne uge
mugge
hejsa alle sammen derude....
Vi har to på besøg fra chiang mai, den ene er detsværre blevet syg så jeg tog hende til min lokale læge med hendes AIA international health forsikring...hun vidste hvad hun havde brug for, et produkt som hedder Metamin og kan kun fås på recept.
okay.!
Lægesekretæren gjorde det helt klart fra det samme at der var ingen hjælp at hente. De kunne ikke gøre noget. " ja hun måtte da havde fået en læge tildelt inden hun tog herop" var svaret.
Jeg spurgte hende høfligt om hun nu også havde en læge klar når hun var i chiang mai eller chicago...til det svarede hun ikke, vi blev afvist og uden nogen mulighed for information.
Okay!
fint nok..jeg ringer til min gode ven Mehmet som sidder inde på Unicef i frihavnen. Mehmet er læge og har været udsent mange gange.
Nå jamen jo, man går til sin egen læge,her vil patienten få et "fiktivt cpr nr" hvorefter patienten skal betale medicinens fulde beløb.
Tak Mehmet, nu var jeg sur på det danske åhhhhhh verdens bedste sundheds system ( vi er jo altid de bedste ).
For at være sikker gik jeg til apoteket i byen, og yes!!! de sagde det samme som Mehmet.
Hævnlysten bankede jeg 3 hårde bank på min lokale læges kontor, lægesekretæren sad kold og klam bag sit panser af en skidenbrun og upersonlig desk...
Hej sagde jeg og smilte. Hun smilte ikke. Nååå men ikke for at rive for meget i det, så har jeg fundet ud af noget kære xxxx.
Hun sagde stadig intet.
jeg gav hende tlf nummeret til Mehmet på Unicef og bad hende kontakte ham hvilket hun ikke ville.
Hvor var min læge,??? jeg gad virkelig ikke at høre på denne semi intelligente æsel. Jamen lægen var i byen, vi kunne jo bare komme imorgen smilte hun.
Lige meget hvad..æslet gav sig ikke. hun tog blot sit headset på og monotont sagde : det hos lægen.......
Vi gik. ind til unicef til Mehmet. Vi fik en kop kaffe og en sludder med 4 læger derinde .Og ja. Der ryger en klage afsted til patientklage nævnet over den læge praksis.
Medicinen blev selvfølglig udleveret.
YEPS..........VERDENS ABSOLUT VERDENS BEDSTE SUNDHEDS SYSTEM..MÅSKE JEG LIGE SKULLE GENTAGE DET : ABSOLUT VERDENS BEDSTE SUNDHEDS SYSTEM...MÅSKE JEG LIGE SKULLE....nej vi ses hejsaWink
Redigeret af mugge d. 22/02-2008 10:54

paulsenp
Hej mugge,

I første omgang er det nok en god idé at klage til lægen over hans/hendes sekretær. Det er jo ikke sikkert, at lægen kender til sekretærens opførsel.
Peter

uden jeg skal gørre mig klog på denne sag, så skal i bruge skadestuen, da lærene er private virksomheder som har kontrakt med regionerne om at tage et vis antal allerade aftalte klienter, de her dermed ikke åben for ikke allerade tilmeldte personer, i visse områder af danmark er der danskere som står uden læger, pga lægemangel, bla kalumborg,
i tv2 sjælland, eller hvad fanden den nu hedder, !
har jeg set hvordan en gravid dansk kvinde, måtte gå fra læge til læge uden at kunne få en henvising til en hospitalsundersøgelse. jeg mener det var 600 personer som stod uden læge i den by.
så brug skaestuen eller en privatvagtlæge, tíl 1200-1500 kr. men han kommer til den pris også til hjemmebesøg.

min gamle læge, to engang min datter ind til undersøgelse,( før hun flyttet til danmark) unden sysikringskort, de gad ikke alt det med forsikring som hun havde, det var gratis, jeg fik der at vide at det var skadestuen man skulle bruge, men da det var et barn, var det ok.

Sådan en sekretær fortjener sgu da en over nakken, så det er fint du går til klagenævnet. Alt andet lige så skal hun sgu da være behjælpelig med hjælp uanset hvad.AngryAngry

on og kent
VERDENS ABSOLUT VERDENS BEDSTE SUNDHEDS SYSTEM.
det er vist mange år siden at danmark kunne smykke sig med denne titel.
i dag kan vi jo nok kun smykke os med.
VERDENS LANGSOMESTE SUNHEDSSYSTEM
KENT

xxxx
Yes skadestuen - vagt lægen - ambulance er gratis for udlændinge i dk.
At de nu skal have en forsikring, er vel for at spare lidt på de kære skatte kroner. For teoretisk behøves den ikke..

så hvor meget der at hente ved en klage til patient klagenævnet ?? de vil jo nok med rette kunne påstå, kære ven kend/følg reglerne..

Ja det er jo altid kedeligt når folk i det offentlige system ikke kan finde ud af at de er der for vores skyld og ikke omvent , det har de totalt misforstået.Havde det været i det private system havde hun nok fået sparket.

lindy

Kaosangangsteren
DEt er vel ikke systemet som sådan, men mere en emsig stramnakket lægesekretær, i dette tilfælle *S
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også

jpo
alt lige, er de her på turistvisum,skal de også have en sygeforsikring,
vi har selv haft besøg af familie fra thailand, og de skulle have en sygeforsikring, min kones søster kommer her til april,hun måtte også tegne en sygeforsikring.
jeg mener reglerne er sådanne, det er der skrevet mange tråde om.
ret mig hvis det er forkert.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
xxxx
det er rigtig nu skal de have en forsikring for at få visa.
Egentlig lidt forkert kan man så påstå for alle dem som kan rejse ind i dk uden visa får den service gratis..

Det er rigtig der kan selvfølgelig klages over sekretærens måde at takle sagen på, men så vil jeg mene den skal stiles til hendes chef.

Torbusa
som jeg læser det havde hun også den obligatoriske sygeforsikring, men jeg ved ikke om der står noget om hvordan man benytter den når uheldet er ude.

men hvis det noget med hovedpine eller andet mindre graverende render man jo ikke straks på hospitalet.

tm

mugge
jeps Torbusa, AIA er en sygeforsikring - nok een af verdens største. Ved akut sygdom eller ved brug for medicin kan personen henvende sig til hvilken som helst læge, ifølge AIA.
Dog ikke lige ved min læge...her gælder småborgerligheden kun.

Spring til debat: