Se indlæg
 Udskriv debat
dansk indfødselsret til adoptivbørn ?
The Missing Link
Google Search Hallo ?

Jeg adopterede min kones søn på 5 år i 2005 i en Thailand gennemført adoption og da jeg ville registrer sønnen i Danmark brød et næsten års helvede løs.

Familiestyrelsen sendte mig fejlagtig til den Internationale Child adoption Centeret i Bangkok for at indhente en International Child Adoption dokument til Familiestyrelsens brug, for at kunne godkendelsen af min adoptivsøns adoption, et dokument jeg ikke kunne få udleveret på grundlag af at den Internationale Child Adoption Centeret ville have en udtalelse fra Familiestyrelsen og det ville Familiestyrelsen der sendte mig til Bangkok ikke give til den Internationale Child adoption Centeret i Bangkok,

Child Adoption registration, fik jeg på det lokale Ampher kontor i Hua Hin og dokumemtet havde intet med den Internationale Child adoption Centeret i Bangkok at gøre.

Ved ny forespørgsel vil det ifølge Familiestyrelsen d 02-02-08 være således, at adoptionen ikke længere var international, men bare en stedbarnsadoption og drengen kan derfor kun opnå dansk borgerskab ved ansøgning, altså 18 måneder yderligere behandlings tid fordi min adoptivsøn ikke er ligestillet med andre udenlandske adoptivbørn eller børn født i udlandet af en danskstatsborger

Efter megen ballade blev Adoption til sidst godkendt af Familiestyrelsen d 25-10-2006.

Er der nogen der er bekendt med om indfødselsret, bureaukrater ved ingenting men famler sig frem i søvne.

Erik

Hvad er det for ligestilling Danmark er så stolt af?

Spring til debat: