Se indlæg|
Hjælp til GPRS i Thailand..
|
|
| martin123 |
Lagt på d. 20/01-2008 18:13
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Hej herinde.. Står og skal til Thailand i en periode snart, men har brug for at kunne tjekke min mail dagligt på en nem måde. Derfor overvejer jeg at købe en ny HTC telefon, og så anskaffe mig noget taletid når jeg kommer der ned. Jeg skal både rejse rundt i Thailand, Laos og nok også Malaysia. Derfor: Er der ét selskab der dækker det hele til rimelige priser, eller skal man købe for sig i hvert enkelt land (kan jeg forestille mig.. men ved nu aldrig).? Nogle selskaber der kan anbefales? Hvilke priser kan jeg forvente? Noget jeg skal være OBS på? Sætter meget pris på al info i kan give mig. Vi lander i Bangkok, går ud fra det er nemt at skaffe taletid der? På forhånd mange tak. Redigeret af martin123 d. 20/01-2008 18:15 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 20/01-2008 18:38
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jeg plejer at købe et one to call sim kort med GPRS i Bangkok, med en måneds GPRS var prisen ca. 500 Bath. Det er langsomt, men det virker. Jeg plejer at købe i Telewitz kæden, der ved de hvad GPRS er, der er flere steder hvor de ikke aner hvad GPRS er. Om der er et selskab der dækker det hele ved jeg ikke. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| martin123 |
Lagt på d. 20/01-2008 19:42
|
Hej John, Ok. Hastighed betyder ikke så meget ved mail.. det skal bare virke. Og gerne være rimelig dækket ind uanset hvor man befinder sig.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/01-2008 19:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
martin123 skrev: Hej John, Ok. Hastighed betyder ikke så meget ved mail.. det skal bare virke. Og gerne være rimelig dækket ind uanset hvor man befinder sig.. 1.2 call er også mit foretrukne - men - "dækket ind uanset hvor man befinder sig" er såvidt jeg ved umuligt i Thailand der er dækning i nærheden af byerne, men du skal ikke voldsomt langt ud på landet før mobilen viser "intet signal" . |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 20/01-2008 19:59
|
|
Jeg var i Thailand i oktober 2007, kørte fra Nong khai til Korat derfra nordpå til Chaing Rai, den gyldne trekant, derfra langs den Laotiske grænse tilbage til Nong Khai, og jeg havde signal hele vejen.
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 20/01-2008 20:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Nu vrøvler du John – det var din kone som viste dig vej. ![]() Rasmus |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 21/01-2008 04:51
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ja det med dækning.. det har jos ikke rigtig fået fat i.. 1 -2 call og Dtac dækker vist efterhånden selv den mindste banan plante i junglen.. John. Er du sikker på der ikke er nogle "" minusser "" ved det kort til 500 pr mdr. For det er jo kun 1/3 del af prisen.. For GPRS her ude. Den dyre ( fri opkobling 999,- ) koster inkl skatter / gebyrer 1500 / 1600 Vælger man en med tids bestemt forbrug.. f.eks 399, så lyder regningen på 532,- Hvis man så er dum nok til at bruge mere en de timer man har købt, får man en regning der kan vække en død mand.. 1-2 call er noget dyrere end Dtac med gprs.. De påstår de har en speed på op til 100 / 400kbs,, men man skal være meget glad hvis den sniger sig op på 40kbs.. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 21/01-2008 07:08
|
|
Jeg ved ikke om der er nogen minusser, jeg har ikke været ude for nogen, andet end det er langsomt, men det er ok til rene tekst mail. Jeg har kun brugt det til GPRS og ikke til samtaler, og det er da muligt at minutprisen er højere på samtaler. Redigeret af John d. 21/01-2008 07:09 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| martin123 |
Lagt på d. 26/01-2008 16:37
|
Hej igen.. Jeg kan ikke helt regne ud hvilke priser jeg kan forvente. Hvis jeg nu vil have noget taletid der primært skal bruges til GPRS .. og kun sekundært til tale. Hvad kan jeg så købe af typer? Køber man x forbrug per måned i mb, eller hvordan fungerer det dernede? |
|
|
|
| prh |
Lagt på d. 26/01-2008 19:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
jeg har lige været i thailand i en måned og købte 12call taletid til 300 bath + 500bath taletid. jeg har checket mail via gprs ca. hveranden dag og talt dagligt lokalt 1 gang i kort tid, 1-2 min. og havde ca. 85 bath på kontoen efter en måned. Mvh. |
|
|
|
| martin123 |
Lagt på d. 18/02-2008 15:52
|
Ok. Jeg må bare købe godt ind så jeg er sikker på at have nok. Hvordan med Laos.. ved i om der er mobildækning i byerne der? Skal man købe et nyt taletidskort der med GPRS, eller kan man også bruge 12call? |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 18/02-2008 18:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Der er superdækning i TH, både BKK, Chiang Mai, Koh Samet.... havde min Blackberry med sidst og kunne både checke mails på gmail og min arbejdsmail røg også fint ind i Outlook.... |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 19/02-2008 04:34
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
martin123 skrev: Ok. Jeg må bare købe godt ind så jeg er sikker på at have nok. Hvordan med Laos.. ved i om der er mobildækning i byerne der? Skal man købe et nyt taletidskort der med GPRS, eller kan man også bruge 12call? Du kan ikke bruge Thai taletids kort i Laos... eller i hvert fald kun meget tæt på grænsen... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.