Se indlæg
 Udskriv debat
Er det nogen som har erfaring med at åbne en bar?
Sabel
Jeg vil hører om nogle havde erfaringer med at åbne en bar i Thailand? Jeg vil gerne starte noget op for ikke at kun spilde tiden derover! Det er rart at være aktiv samt at tjene en skilling på det hvis i forstår! Er der nogle som har en bar eller har bekendtskab om hvordan man åbner en og om hvordan det hele fungere??

bangkoknielsen
Sabel- med 9000 kr. pr. md. så er du lige dækket, så du kan få et årligt turistvisum, med fremmøde hvert kvartal - nu taler du om start af virksomhed - her skal du også have arbejdstilladelse - men, naturligvis, hvis du har masser af penge er det da ikke noget problem!
Sabel, prøv du nu, i første omgang, at tage en ferietur til Thailand - se og undersøg mulighederne selv - vi er uden tvivl mange der gerne hjælper dig...

Sabel
bangkoknielsen skrev:
Sabel- med 9000 kr. pr. md. så er du lige dækket, så du kan få et årligt turistvisum, med fremmøde hvert kvartal - nu taler du om start af virksomhed - her skal du også have arbejdstilladelse - men, naturligvis, hvis du har masser af penge er det da ikke noget problem!
Sabel, prøv du nu, i første omgang, at tage en ferietur til Thailand - se og undersøg mulighederne selv - vi er uden tvivl mange der gerne hjælper dig...

Hej Nielsen jeg forstårSmile

ebeth
Re. Indlæg 12 i tråden om mørk hud.... det er nok en rimelig dårlig idé at åbne en bar, lige i første hug... prøv at se hvordan du syntes om land og folk! Thaier findes i mange nuancer, så de er vant til de fleste afskygninger. Det lyder som om du ikke har været i Thailand endnu? Er det så ikke lidt flyvsk at tænke på immigration og arbejde før man har tilbragt lidt til i landet?
Du kunne jo også flytte til Italien, det er betydeligt nemmere at rykke rundt inden for EEC, du vil nok også lettere kunne starte en forretning i Europa.
vh

xxxxxx
det er nemt at åbne en bar
du har 500.000kr med hertil
et år efter rejser du hjem med 50 kr

skoge
Hmmmm.... hver gang der er en her i forum der spørger til arbejde / køb af ejendom / start af egen virksomhed stor som lille o.s.v. - ja så undre det mig hver eneste gang, at der kommer et hav af advarsler, løftede pegefingre, negativ ladede indlæg i det hele taget - f.eks. ovenstående som: tag 500.000 kr. med og kom hjem med 50 (KUN et eksempel).
Jeg mener jo, at et UTAL af forretninger/barer/dykkerforretninger osv. osv. kører ganske udmærket med ikke Thailandsk ejer.....
Hvorfor ser vi (jeg) aldrig indlæg som derimod er hjælpsomme !!!!!!
omhandlende hvordan, hvorfor, hvilke papierer der er nødvendige - hvorfor hører vi aldrig om succesr ´er (det kan da ikke passe at der IKKE er nogen succes historier eller hva ?)
Der plejer da ellers ikke at skorte på hjælp og anvisninger når nogen har helt konkrete spørgsmål om dit og dat - man altså set med mine øjne, er der stort set kun negative indlæg når der spørges til job/fast ophold/ejerskab af virksomhed og så videre.
Er det kun mig der har den tanke - eller ??????
Cool

http://www.skoge.dk
Davs Skoge
Nej der har du ret
Men det er nok fordi DET er meget svært at få en bar
til at køre godt.
Der kan være flere grunde.
Men jeg tror at hvis man er en smule fornuftig,og får snakket med de andre i området om de forskellige ting,så er det nok bedre end her,hvor folk ikke har den store erfaring,på den side af baren Grin
Eller måske en smule jealusi ja hvad ved jeg,mange af os vil jo frygtelig gerne derud og bo,og ha en lille forretning.
Men så er det bare hvad skal man lave,,jeg har selv en par ideer til hvadjeg ville lave og tror jeg kan få til at køre.

bamsen

bimmelim
Skoge
Du har helt ret.
Hvordan kan man sige at manden skal tage til Thailand før han kan tænke på at åbne en bar når manden intet fortæller om han har vært i Thailand eller ej ?????
Jeg tror såmænd ikke der er nogen herinde som har den store erfaring med at køre en bar i Thailand og så få den til at køre godt.
Der er måske et par stykker som har prøvet at åbne en bar for så at lukke den igen pga. dårlig planlægning, for lille startkapital, for ringe kendskab til at drive forretning ja jeg kunne blive ved.
Ring evt. til den Thailandske handels forening eller sådan noget i den retning og find ud af det på den måde.
Her får du åbenbart ikke nogen "god" hjælp til det med din bar desværre.
Du kan jo bare se dig omkring i de forskellige feriebyer der er mange barejerer der ikke kommer fra Thailand og der er da mange barer/go go barer som har haft de samme ejere i mange år det har jeg set med egne øjne så jeg tror da der er mindst en bar i Thailand som kører godt Wink
Jeg kan desværre ikke hjælpe med mere end det jeg her har skrevet.
Held og lykke med dine planer uanset om du har været i Thailand eller ej.

www.kgi.dk
ebeth
At starte et firma i et land man ikke kender og hvor man ikke behersker sproget på et rimeligt niveau er da ikke særligt nemt. Min indstilling, kald den bare negativ, til emnet, stammer fra hvad jeg har oplevet i Thailand gennem mange år. Det kan se nemt ud at drive en bar.... man køber noget sprut og stiller sig bag bardisken, vennerne kommer og så kører det ellers derudaf. Sådan er det jo bare ikke for en udenlandsk restauratør i Thailand.
Skoge -vil du have at man skal svare 'alvorligt'... så vil jeg da sige at manden skal prøve at tale med ham der har resorten nede ved AoNang, eller Cyberstar, der foruden sin webcafé vist også har en Café/Bar eller Daniel som er 'sleeping' partner i hans kones restaurent, alle medlemmer her, som vel ved hvad der kræves!
Mit forrige indlæg var ment både venligt og informativt.
Så ja, det er dig der har den tanke...
vh

Sabel
skoge skrev:
Hmmmm.... hver gang der er en her i forum der spørger til arbejde / køb af ejendom / start af egen virksomhed stor som lille o.s.v. - ja så undre det mig hver eneste gang, at der kommer et hav af advarsler, løftede pegefingre, negativ ladede indlæg i det hele taget - f.eks. ovenstående som: tag 500.000 kr. med og kom hjem med 50 (KUN et eksempel).
Jeg mener jo, at et UTAL af forretninger/barer/dykkerforretninger osv. osv. kører ganske udmærket med ikke Thailandsk ejer.....
Hvorfor ser vi (jeg) aldrig indlæg som derimod er hjælpsomme !!!!!!
omhandlende hvordan, hvorfor, hvilke papierer der er nødvendige - hvorfor hører vi aldrig om succesr ´er (det kan da ikke passe at der IKKE er nogen succes historier eller hva ?)
Der plejer da ellers ikke at skorte på hjælp og anvisninger når nogen har helt konkrete spørgsmål om dit og dat - man altså set med mine øjne, er der stort set kun negative indlæg når der spørges til job/fast ophold/ejerskab af virksomhed og så videre.
Er det kun mig der har den tanke - eller ??????
Cool

Hej der mange tak for tilliden SmileSmile Jeg synes at det kunne være rar at hører noget om det succe historie eller er måske folk som har forretninger derover som ikke ønsker konkurrence??!! Jeg har selv boet i Polen før i 2 år hvor jeg også startede i vikarburea op og fik en del overskud af salget. Mange af mine venner og familie synes at jeg var skør da jeg tog afsted!! Da de besøgte mig flere gange synes de jeg havde klaret mig rigtig godt og at det var nok ikke meget god ide. I dag har jeg solgt firmaet og kunne godt tænke mig at prøve noget nyt. Min mor har været flere gange i Thailand og anbefalede det kraftigt. Hun sagde at det er lige dig min søn. Jeg tror godt min mor kender mig for det er trods alt hende som har opdraget mig!! SmileSmile
Jeg tænkte hvorfor ikke prøve noget nyt i livet og jeg synes asiatiske kvinder er skønne!! Har haft flere kærester fra Thailand så helt fremmede er jeg ikke til kulturenSmileSmile

Håber ikke jeg har fornærmet nogle ved dette indlæg??!!

jesperfrb
Jeg mener nu nok at der bliver svaret seriøst på spørgsmålet!
Og ved af egen erfaring at det absolut ikke er nemt at drive forretning i Thailand! Men selvføligelig kan det lade sig gøre!

Det med at drive bar, er så et problem på en anden måde! For at drive en god bar med overskud, skal man helst være til stede selv, ellers løber personalet med overskudet, det vil de fleste resturantøre skrive under på! Er man der selv kigger vennerne forbi og ligger penge i baren, men de forventer lige at du tager en lille en sammen med dem, de er jo på ferie og kan sagtens få et par stykker, det får barejeren så også, og sådan bliver det nemt hverdag!!

Men jo der findes succes historier, og kender også til nogen der gør det godt! Men kender flere der ikke gør det! Sad

Hvordan ender man med en million som barejer i Thailand???
Man starter med 2 millionerGrinGrinGrin
Og lukker så barenGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

yeya
M.h.t. bar. Tag til Patong, Phuket og spoerg i dansker miljoeert efter en fyr som hedder Lars. Han har drevet bar i patong i mange aar og han kan helt sikkert hjaelpe dig.
Men som jesperfrb skriver, saa tager det lidt haardt paa Lars, da han er til stede hver aften og drikker med kunderne. Det kan kunderne dog godt li', nar de drikker med ejeren. Maaske ogsaa derfor det koerer godt for Lars. Han har det vist meget sjovt. Jeg ved ikke om han har bar der mere, men hjaelpe dig det kan han.
Lyt ikke til alt det negative, men spring ud i dit bar-eventyr. Masske gaar det, maaske gaar det ikke. Men saa har du proevet det og faaet en oplevelse. Du er jo stadig ung og man kan altid starte forfra. Men lad vaere med at tage nogen former for laan til dit projekt. Ha' pengene selv, saa mister du ihvertfald ikke andet end det og det er nemt at komme op igen.
Held og lykke med projektet.
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url

http://www.baanjoy.dk
kro90
Hej Sabel
Du kan jo også prøve at tage kontakt til nogle af dem der allerede er etableret i Thailand, hvadenten det er med en bar, spisested eller logi. Prøv f.eks at kikke på Cafe Europa i Krabi. Det er Henrik der har den. Har hørt, at Henrik har forsøgt at afhænde sin Cafe i flere år, uden held.
Kim

Sabel
kro90 skrev:
Hej Sabel
Du kan jo også prøve at tage kontakt til nogle af dem der allerede er etableret i Thailand, hvadenten det er med en bar, spisested eller logi. Prøv f.eks at kikke på Cafe Europa i Krabi. Det er Henrik der har den. Har hørt, at Henrik har forsøgt at afhænde sin Cafe i flere år, uden held.

Hey det lyder som en god ideSmile men ved du hvad grunden er til at han vil sælge det??

kro90
Hej Sabel.
Det er der forskellige rygter om, så det vil jeg ikke kommenterer.
Har dog selv hørt at både Henrik og Finn gerne vil tilbage til Danmark igen. (Esbjerg for Henriks vedkommende).
Du kan muligvis finde lidt på

http://www.yourkr...

Davser
Jeg lavede lige dit link aktivt
bamsen
Redigeret af d. 11/01-2008 10:44
Kim

Så lille verden dog kan være nogle gange, Min veninde bor med Henrik som nabo i Krabi, og jeg er selv fra Esbjerg.

Sabel
warlock skrev:
Så lille verden dog kan være nogle gange, Min veninde bor med Henrik som nabo i Krabi, og jeg er selv fra Esbjerg.

Ok hvor fedt det kan være du kan hjælpe mig med at få kontakt med Henrik? Jeg har selv boet i Esbjerg og født i Tjæreborg!!

thaibertel
jeg er meget ked af at sige det det er en meget dårlig ide med at åbne en bar men selfølige hvis du syntes det er dejligt at sidde hver aften skide fuld fordi dine gæste vil forlanger af dig du er jo helten der kan holde det hele oppe til den lyse morgen og hære pauseklovn hele tiden fordi nogle turist i TH DER skal jo være gang i den hele tiden og hvis du ikke kan det så glem det undskyld mit udbrud jeg vil kun give et godt råd aldrig EN BAR TAPTE PENGE ja jeg har set nogle bare der dår godt jeg tager hatten af for den Cool jeg troede det samme en gang drev en dejlig bar men sikken bar 0 KR kun putte kr i og var skide fuld aften efter aften til jeg en dag vågnede OP og sagde STOP nu er jeg ris bunde med thai lut hakke og spade men glad for Thailand jeg så det rigtige Thailand jeg tror der er mange der vil give mig ret måske dem der har prøvet det samme men fat mod der er andre måder at investere penge på men KOM dog en tur her ud her er dejligt men der er også problemer men det er der jo også i DK jeg håber ikke jer for negativ men Venlig Hilsen Thaibertel

Hej Sabel

Jeg kender ikke Henrik personligt, men her er websiden fra Cafe Eroupa.
[url][/url]http://krabidir.com/cafeeuropa/index.htm[url][/url]

Suk Rak Ning
Som Ali ville ha' sagt..: Du kan sagtens aabne en bar, men det kraever store " SYG " boller..........Wink
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Spring til debat: