Se indlæg|
Turister angrebet af sultne aber i Thailand
|
|
|
Lagt på d. 20/12-2007 22:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Turister angrebet af sultne aber i Thailand Et svensk selskab kom ud for en ubehagelig oplevelse, da de forleden gæstede Phi-Phi Island. Da de gik i land på en ø i nærheden kom de i regulær kamp: Med rasende aber. 20. december 2007, 21:47 Af HANS JENSEN Seks af svenskerne blev bidt og revet af aberne, og måtte efterfølgende vaccineres for rabies (hundegalska . Det skriver Aftonbladet.Øen, benævnt ”Monkey Bay” som svenskerne fra Halland besøgte, er i forvejen kendt for sine mange aber. Og det er tilmed populært at have mad med til dem. Men, men, men….for måske kan man til dels forstå aberne, hvis svenskerne havde valgt at tage deres egne produkter med. For – med risiko for mange sure mails – så hører den svenske gastronomi ikke just til verdens mest efterspurgte. Måske lige bortset fra ”Jansson fristelser”, svenske pølseret og ”Bøf Lindström”. Og – ja, så er det vist ikke mere. Det er i øvrigt ikke usædvanlig, at aberne går til angreb mod mennesker. Men det er normalt først, når maden er sluppet op, at vildskaben og vreden opstår. Skulle danske turister få lyst til at opleve øen, så tilråder vi at tage bl.a. friske bananer med, honning-glacerede mandler og nødder – og måske et dansk flag, så de kan se, hvor I kommer fra. Terroriserer i Indien I øvrigt må man stille spørgsmål ved om filmene ”Abernes Planet” er fiktion eller virkelighed. De svenske turister opdagede i hvert fald, at øen ikke ”tilhørte dem”, og i Indien går man også varsomt. For godt en måned siden døde Delhis vice-borgmester S.S. Bajwa, da han i kamp med aber røg ud over sin altan. En sag der tidligere er omtalt her på Bt.dk. Og ifølge nyhedsbureauet AFP, så drager horder af aber rundt i indiske byer og stjæler mobiltelefoner, trænger ind i private hjem – og sågar stjæler fra køleskabet. For ca. tre uger siden blev omkring tyve mennesker bidt og revet, da en abe-bande gik amok i et boligområde i New Delhi. Politikeren Hiren Das siger til AFP, at nogle af aberne såmænd går til angreb mod kvinder, som forsøger at jage dem væk. Nu er problemet, og det er et problem da aberne i Indien er et fredet dyr og ikke må dræbes – taget op på højeste niveau. (Hinduerne ser aberne som en inkarnation af en gud som symboliserer styrke, red.) Miljøminister Rockybul Hussain har nedsat en hurtigt arbejdende komite, som skal forsøge at løse det stigende problem. En væsentlig årsag til Indiens problemer med aberne er dog selvforskyldt. For det er fældningen af store skovpartier der gør, at aberne søger ind til byerne. set på http://www.bt.dk/.../71220078/ |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/12-2007 23:50
|
|
Bamse, jeg er tit blevet angrebet af sultne piger, men jeg undlader bare at gøre modstand, så sker der som regel ikke nogen skade ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 21/12-2007 06:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg forstår godt aberne at de ikke vil spise svenske mad det vil jeg da hele ikke så hele sulte til jeg finde et sted hvor der er dansk mad
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
|
Lagt på d. 21/12-2007 10:12
|
|
Davs Kurt jamen svensk mad er ikke så dumt Jeg spiste det i pattaya i soi metro,med stor førnøjelse Og jeg vil meget gerne gøre det igen. bamsen |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.