Se indlæg
 Udskriv debat
Stop bilen – for nationalmelodien
En ny lov kan risikere at skabe trafikkaos dagligt i Thailand, hvis den bliver vedtaget. Loven går nemlig ud på, at landets nationalmelodi skal afspilles to gange dagligt – og bilisterne skal stoppe deres bil, mens melodien afspilles.

24. november 2007, 14:23 Af thomas møller johansen

Det noget særprægede lovforslag skal være med til at styrke patriotismen i Thailand.

- Nationalmelodien varer kun ét minut og otte sekunder. Så hvorfor skulle bilister ikke kunne stoppe bilen – for landets skyld, siger Pricha Rochanasena, der er tidligere general i den thailandske hær og varm fortaler for loven.

Kritikere hævder dog, at loven ville skabe trafikkaos i Bangkok, hvor melodien skulle afspilles, så de har fået gennemtrumfet, at et panel skal afgøre, om det overhovedet er muligt.

bamsen

Suk Rak Ning
bamsen skrev:
En ny lov kan risikere at skabe trafikkaos dagligt i Thailand, hvis den bliver vedtaget. Loven går nemlig ud på, at landets nationalmelodi skal afspilles to gange dagligt – og bilisterne skal stoppe deres bil, mens melodien afspilles.

24. november 2007, 14:23 Af thomas møller johansen

Det noget særprægede lovforslag skal være med til at styrke patriotismen i Thailand.

- Nationalmelodien varer kun ét minut og otte sekunder. Så hvorfor skulle bilister ikke kunne stoppe bilen – for landets skyld, siger Pricha Rochanasena, der er tidligere general i den thailandske hær og varm fortaler for loven.

Kritikere hævder dog, at loven ville skabe trafikkaos i Bangkok, hvor melodien skulle afspilles, så de har fået gennemtrumfet, at et panel skal afgøre, om det overhovedet er muligt.

bamsen

5555555 den var go', trafikken kan vel ikke blive mere kaos end den er i forvejen

Men fordelen er jo at i de 2 x 1 min. og 8 sek. ja der kan Thai'erne saa spise, tale i telefon, pille i naese, samt sminke sig uden at vaere til fare i trafikken...............Grin
Redigeret af Suk Rak Ning d. 25/11-2007 04:13
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

xxxx
Om det er for at styrke patriotismen, ja måske.
Men det kan vel også være fordi man ved kongen nærmer sig den sidste dag. Selvom det er forbudt at tale negativt om kongehuset, så snakker Thaier nu alligevel...meget.. Wink
Eller måske et krampagtigt forsøg på at holde menig mand nede, ikke fordi jeg tror Thailand kunne klare at få frihed, her og nu, men de bliver vel på et tids punkt nød til at følge med resten af verden.....
Ikke fordi det skal forstås negativt, for der er da også fordele ved at Thailand på nogen områder fungerer som i middelalderen.
Større personlig frihed på mange områder. Ingen skatter for de fleste etc etc.

le si

goldwing
Alletiders ide, så er det muligt at komme over gaden i sikkerhed....
Måske de skulle stoppe trafikken 1 gang i timen... ha ha

Lyder virkelig som en ikke gennemtænkt ide, jeg tror på kaos, altså mere end der er i forvejen i Bangkok.

Spring til debat: