Se indlæg|
1 års visa
|
|
| huratho |
Lagt på d. 06/11-2007 12:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Igår var jeg på immigrationen her i Chiang Mai, for at få fornyet min 1 års visa. Jeg havde forberedt mig grundigt. Jeg havde samtlige papirer, som jeg troede skulle bruges. Sidste år tog det ca. 5 timer at få fornyet mit 1 års visa. Det var jeg også forberedt på i år. Til min store overraskelse, tog det kun omkring 45 min. og der skulle kun bruges 2 stk. papir, nemlig papir fra den dansk ambassade og bevis på at jeg er gift. Manden som modtog papirene fortalte at det var en ny lov. Så som sagt, 45 min senere var jeg lettet for THB 1900.00, men også lettet over at det gik så let. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 06/11-2007 12:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja så er man glad når det går så hurtigt. papir fra ambassaden hvad var det for nogle Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 06/11-2007 17:20
|
|
Hej jpo Det er et dokument som beviser hvad du har af indtægter. Det koster THB 1040.00 for at få den lavet. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/11-2007 03:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
huratho skrev: Igår var jeg på immigrationen her i Chiang Mai, for at få fornyet min 1 års visa. Jeg havde forberedt mig grundigt. Jeg havde samtlige papirer, som jeg troede skulle bruges. Sidste år tog det ca. 5 timer at få fornyet mit 1 års visa. Det var jeg også forberedt på i år. Til min store overraskelse, tog det kun omkring 45 min. og der skulle kun bruges 2 stk. papir, nemlig papir fra den dansk ambassade og bevis på at jeg er gift. Manden som modtog papirene fortalte at det var en ny lov. Så som sagt, 45 min senere var jeg lettet for THB 1900.00, men også lettet over at det gik så let. Hugo Hugo, du skriver 1 års visa, er grundlaget for fornyelsen retirement eller gift med en thailænder ? Var dit dokument fra ambassaden verificeret i det thailandske udenrigsministerium ? ( grunden til spørgsmålet er, at jeg har set at immigration i Pattaya/Jomtien er begyndt at forlange dette) Tillykke med, at det gik så nemt, jeg håber på samme gode behandling, når det bliver min tur. hn |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 07/11-2007 05:28
|
|
Hej hn Jeg startede med at gifte-visa, men immergrationen fortalte så at der kunne gå et par md. da vores papirer i såfald skulle sendes til Bangkok for check. Han anbefalede derefter retirement-visa og til denne form for visa skulle der kun bruges 2 stykker papirer. Nej mit papir fra den danske ambassade er skrevet på engelsk og det er ok, dog skal det siges at det skal være originalen, og at det skal være en ny hver år. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/11-2007 05:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Retirement 1 års visa kræver, ihvertfald i Bangkok, en lægeerklæring, og en af den danske ambassade eller konsulat oversat erklæring om din indtægt.![]() Når du endelig kommer til en sagsbehandler, tager det 15 minutter - har selv prøvet det 2 år, og så slipper du for de trættende visaruns. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 07/11-2007 09:21
|
|
hej Jeg vil gerne spørge abekatten om hvor længe siden at du hr fået fornyet dit visa. Jeg har selv en bekendt her i Chiang Mai, som for to mdr. siden fik fornyet hans visa og han skulle stille med alt. Som jeg sagde fortalte de mig at det var en ny lov. Jeg har en svensk bekendt, som idag forhørte sig på immigrationen og fik samme svar som mig. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.