Se indlæg|
Forbrydelsen af en Dansker.
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 05/11-2007 18:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
De bad mig blive svensker! Så kogte det altså for mig! Efter 60 år som dansker! Ole Skyum Sonnuwat er vred. Han har arbejdet hele sit liv på lager, betalt sin skat og fundet en kone i Thailand, der taler dansk og arbejdede som rengøringsassistent hos ISS. Nu er de tvunget til Thailand. Han kunne have fået lov til at bo i Danmark. Men så skulle han blive svensker. Der gik grænsen. Ole Skyum Sonnuwat er 59 år. Han er født i Sønderjylland, gik ud af syvende klasse og har arbejdet som lagerarbejder det meste af sit liv. Han har været gift med en dansk kvinde, og de har tre børn, men siden blev han skilt. I halvfemserne var han på ferie i Thailand, hvor han Wandee, som i dag er 40 år gammel. De blev glade for hinanden og giftede sig, og derfor hedder han i dag Sonnuwat. I år 2000 flyttede hun til Danmark. De boede nede på Lolland og kørte til København hver dag, men valgte så at flytte til Sverige. »For det første var det billigere at bo, men der var også kortere til arbejde, og så kunne vi få en bedre bil at køre i, hvis vi boede i Sverige. Jeg var på et lager nede i Borup og min kone gjorde rent inde på Postterminalen for ISS. Vi havde faktisk en fin løn. Jeg tjente 24.000 og hun tjente 20.000 kroner om måneden. Det var sgu helt fint«, siger Ole Sonnuwatt i telefonen fra Thailand, for det er der, han er flyttet ned. Han mener ikke selv, han havde noget andet valg. Efter 59 år i Danmark måtte han vælge mellem sin kone og sit land. Han valgte sin kone. ![]() ![]() Som jeg læser det er det ikke særlig pænt, at komme til Danmark, hver dag for, at arbejde og betale sin skat, efter webmasters mening. Gud ved hvor meget forbryder der så er i at flytte til Thailand med pensionen ? Jeg kunne da godt tænke mig, at vide hvor mange der vil afskrive alle deres rettigheder i det land de har boet og arbejdet i næsten hele livet. ? Gud ved hvor ondt i røven man har over pensionistens bil i Thailand ? Jeg forstår det ganske enkelt ikke mere, men det skyldes nok min hjerneblødning. Men jeg håber trods alt ikke nogen andre kommer i klemme i systemet, men det lader til mange gerne ser endnu flere ulykker rasle ned over et mit hoved, men jeg har da tag over hovedet her og nu, men kun på grund af den advokat jeg havde fået, ellers skulle jeg have sovet på gaden, og som Mugge skrev det er nok fortjent efter et 45 årigt langt arbejdsliv i Danmark. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/11-2007 19:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
[b]oleskyum skrev: Gud ved hvor ondt i røven man har over pensionistens bil i Thailand ? Har du fået ny bil Ole ? Eller hvilken pensionist bil snakker vi om her. dsd Redigeret af d. 06/11-2007 07:10 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/11-2007 00:40
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Det ligner jo næsten et indlæg som er henvendt til mig. oleskyum skrev: Som jeg læser det er det ikke særlig pænt, at komme til Danmark, hver dag for, at arbejde og betale sin skat, efter webmasters mening. Ok, og hvor er det lige jeg giver udtryk for det ? Det jeg derimod har givet udtryk for er at Danmark og Sverige har en udligningsordning hvor de svenske kommuner som har folk boede som betaler skat i Danmark får en udligning og visa versa. Og da din bopæl på tidspunktet for din sygdom var i Sverige ville det i mine øjne have været rimeligt at din hjemkommune i Sverige allerede dengang havde fundet en løsning som kunne hjælpe dig. En løsning kunne have været den sjuk- och aktivitetsersättning de har i Sverige og som nok er det der ligner den danske førtidspension mest. Det ville i mine øjne både have været rimeligt overfor dig og økonomisk overfor din daværende hjemkommune i Sverige som havde nydt godt af udligningsordningen i den tid du kunne passe dit arbejde og betale din skat. Såfremt Danmark nu skal betale førtidspension til dig, så er vi faktisk ude i at Danmark betaler dobbelt i kraft af at de penge din daværende hjemkommune fik som følge udligningsordning mellem Danmark og Sverige til de evt. udgifter du kunne afstedkomme ikke er brugt på dig. Og derfor er din kritik af Danmark i mine øjne fuldstændig malplaceret. Din kritik burde gå på din daværende hjem-kommune som ville skide dig et stykke. Der skal ikke være tvivl om at jeg mener det er helt i orden du får førtidspension hvis du er berettet på samme vilkår som alle andre. Der uenigheden er er på spørgsmålet om hvem der burde afholde udgifterne og hvem der er berettet til kritik og ej. Kritikken af Danmark fordi du ikke bliver behandlet som Dronning af Saba er forkert af dig. Bare min mening. oleskyum skrev: Gud ved hvor meget forbryder der så er i at flytte til Thailand med pensionen ? Forstår ikke helt hvor du vil hen med spørgsmålet. Men i følge lovgivningen er der intet forkert i det, så forstår ikke helt hvorfor du prøver at påtage dig en offerrolle for det. oleskyum skrev: Jeg kunne da godt tænke mig, at vide hvor mange der vil afskrive alle deres rettigheder i det land de har boet og arbejdet i næsten hele livet. ? Tager man skridtet og fraflytter Danmark så har det naturligvis nogle konsekvenser. Men det hele er jo ikke kun konsekvenser, der åbner sig også en hel ny verden af muligheder. oleskyum skrev: Gud ved hvor ondt i røven man har over pensionistens bil i Thailand ? Hvilken bil snakker vi om og hvem er pensionisten ? oleskyum skrev: Jeg forstår det ganske enkelt ikke mere, men det skyldes nok min hjerneblødning. Nok bedre jeg ikke kommentere det. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| manden |
Lagt på d. 06/11-2007 01:58
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
Kære Ole Jeg mener at mange her på siden har bevist at vi støtter dig, ellers havde vi nok ikke givet dig vores surt tjente skillinger. Der blev indsamlet over 10000 kr. på rekord tid. Livet har været hårdt ved dig, men er tiden ikke kommet hvor du skal tørre øjnene og komme videre med din sag, istedet for at køre i samme spor hele tiden. Er efterhånden godt træt af at høre dig hakke på alt og alle, incl. os der har satset på dig, du skriver andet sted at du ingen steder havde at sove, gå lidt tilbage og læs indlæggene igen der var faktisk en hel del der tilbød dig ophold i deres hjem Fortæl istedet lidt om hvordan det går med din sag. |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 06/11-2007 02:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
ok sa korer vi igen ole har ejen grund i thailand ole har ejen hus i thailand ole har ejen mortor cykel i thailand ole har ejen bil i thailand vi hjelp ole med et ok lille belob det er nok sidste gang vi hjelper en dansker i nod |
|
|
|
| Khun Tee |
Lagt på d. 06/11-2007 03:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 110 |
Ja forhaabentlig er det kun de faereste der er saa naiv at betale til den slags mennesker, gjorde det ikke selv af samme grund som Yindee skriver. Danskere er sku for nemme at narre af med deres penge, det er sku for galt at stortude over pension og ingen penge naar man har alt i Thailand. Hvis personen fortryder sit valg er det sku da bare aergeligt for ham, saa maa han jo vaelge om igen hvis ellers han gider arbejde.
John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 06/11-2007 09:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
yindee skrev: ok sa korer vi igen ole har ejen grund i thailand ole har ejen hus i thailand ole har ejen mortor cykel i thailand ole har ejen bil i thailand vi hjelp ole med et ok lille belob det er nok sidste gang vi hjelper en dansker i nod JA man kunne jo godt frygte at der en anden gang ikke ville være nogen der gad samle ind... :-( Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 06/11-2007 09:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
har ikke søttet ham ( sorry for det men kunne ikke tag nogen penge ud af min regnskab i den tid ) Men hvis han har alle de ting kunne han ikke sælge nogen af tingen så han kunne rejse hjem og hvis han har de ting håber jeg ikke for ole at det har ødelagt det for andre hvis nogen skulle bruge hjælp ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/11-2007 10:28
|
|
Earthrush skrev: har ikke søttet ham ( sorry for det men kunne ikke tag nogen penge ud af min regnskab i den tid ) Men hvis han har alle de ting kunne han ikke sælge nogen af tingen så han kunne rejse hjem og hvis han har de ting håber jeg ikke for ole at det har ødelagt det for andre hvis nogen skulle bruge hjælp Et rigtigt godt spørgsmål, som Ole sikkert vil svare på. dsd |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 06/11-2007 10:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Skam dig Ole Skyum - skam dig over din negativitet overfor Danmark. Jeg har flere gange læst dine tårefremkaldende beretninger - men, Ole Skyum - svin ikke Danmark og dens social- og velfærdspolitik til! - Her er skylden absolut din egen..! At du bliver syg er naturligvis sørgeligt, men i tusindevis af danskere rammes hvert år af det du kalder "hjerneblødning", i dit tilfælde med en særdeles heldig udgang - du kan kommunikere såvel mundtligt som på nettet, du kan køre bil og motorcykel, du kan hjælpe din kone med madlavning til salg på markedet og du kan tage ud på fototure med dit dyre kamera. Du bor i eget hus og mangler kun kontanter da sygedagpengene naturligvis, efter en årrække ophører! Hvad har du selv gjort inden? - Vrælet som en gammel kælling! Tag dig sammen mand - jeg tvivler på du får førtidspension - og får du det, så husk at efter gældende regler, så ophører den når du fylder 65 - altså kun en stakket frist..! I et andet indlæg taler du om at låne (tigger) , 100000 dkr. som du vil afdrage når du bliver folkepensionist! !!!! Er du klar over hvor meget en folkepensionist, bosiddende i Thailand modtager? - beløbet er ikke meget større (når den danske skat er trukket) end det Danmark gav (forærede) dig ved din ankomst til Danmark! Vi der klarer os med dette - og vi er flere fastboende pensionister - er lykkelige for den danske støtte, og foran min bolig vajer Dannebrog sammen med Thaiflaget... |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/11-2007 11:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Syntes at der er ved at gaa lidt personlighedsforfoelgelse i den... Selvfoelgelig er det Ole's egen skyld at han staar i denne situation i dag......... Hvad Ole har af bil, mc, kamera, grund, hus osv. os. er jeg saadan set ligeglad med, os der har stoettet Ole, har jo gjort det frivilligt... Ja Ole har det med at svine DK til, men derfor behoever vi jo ikke at vaere saa negative overfor Ole, vi kan jo bare taenke vores....ikke ??? Man ligger som regel som man har redt, og jeg er sikker paa at Ole har det meget skidt nu.....men men..... Jeg har selv vaeret ude med riven overfor DK, men er dog kommet frem til efter ca. 3 aar her i TH, at DK er sq et de bedste lande.... Med venlig hilsen Suk......... Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/11-2007 11:18 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 06/11-2007 11:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Kære SUK - jeg er absolut ikke negativ overfor ole, men jeg ønsker blot at manden tager sig sammen. Jeg ved det kan være svært efter flere års daseri, men Ole har chancen nu - Danmark mangler masser af arbejdere og jeg tror absolut ikke, at Ole er så syg, at han ikke kan finde et sted og tjene gode penge, så Lek kan vende tilbage til Danmark... Hvordan gik det med dit huskiggeri i Bangkok..? Hilsen Thaijorn - nu Bangkoknielsen |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 06/11-2007 15:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
dette ? er nok dumt , Men er det så dyrt at bo i thailand . når man er på pension . jeg er selv på pension og spare 1000 kr op vær månede bruger 500 kr i ugen på noget slanke pulver fra motion centers betaler ca. 700 i månede for at træne og har stadig penge i overskud hele tiden
ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 06/11-2007 19:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
hvordan skulle ole kunne få lek til danmark?? i har da vist ikke forstået hele humlen i ole's historie. da ole boede i sverige og blev syg modtog han offentlig hjælp, ganske normalt når man bliver syg. konen kunne sagtens arbejde i danmark, men som vores regler er kan hun ikke komme ind når ole har modtaget offentlig hjælp. men bangkoknielsen du må vide noget om et hul i lovgivningen som vi andre ikke kender til. prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/11-2007 23:12
|
|
Prasat. Når den offentlige hjælp er betalt tilbage til staten, er dette ikke længere et problem, der er hullet. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/11-2007 03:49
|
|
ABEKATTEN skrev: Prasat. Når den offentlige hjælp er betalt tilbage til staten, er dette ikke længere et problem, der er hullet. ![]() Hr. advokat, Ved du noget, som andre ikke ved ? På diverse sider om familiesammenføring kan man ellers læse følgende: "må som udgangspunkt ikke have fået offentlig hjælp efter integrationsloven eller lov om aktiv socialpolitik i 1 år, inden tidspunktet for indgivelsen af ansøgningen om opholdstilladelse til den udenlandske ægtefælle og frem til meddelelse af opholdstilladelsen." hn Redigeret af d. 07/11-2007 03:50 |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 07/11-2007 05:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
allerede nu har ole fået 4000 kr. hvordan skal han kunne betale dem tilbage? med de 4000 han for næste måned? prasat |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 07/11-2007 07:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
ole kunne jo f.eks akseptere et flex-job istedet for at forvente andre skal betale for ferie/liv i Thailand. |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/11-2007 07:49
|
|
h skrev: ole kunne jo f.eks akseptere et flex-job istedet for at forvente andre skal betale for ferie/liv i Thailand. At få et flexjob, er jo ikke noget, man selv bestemmer, det er vel kommunen, der træffer afgørelse om den slags. Der er nogle her, der tilsyneladende synes, at det er vældig fint at få hele 4.000 kr. hver måned til at leve for. Jeg gad nok se dem, der kan leve en bare nogenlunde rimelig tilværelse for de penge. Ole skrev, at huslejen er 2.050 kr, så der er altså hele 1.950 kr. hver måned til at solde for ! Og det er til mad, tøj, transport, personlige fornødenheder. Og nu i Oles tilfælde kunne det f.eks. tænkes, at han ikke har noget vintertøj, der passer til det danske klima. Ja, enhver der køber ind i Danmark ved jo, at alting koster. Det bliver kaldt starthjælp, det lyder jo positivt, men reelt når man ikke ret langt for det beløb, man kan vel lige overleve, men heller ikke mere. hn |
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 23/11-2007 18:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 189 |
oleskyum skrev: De bad mig blive svensker! Så kogte det altså for mig! Efter 60 år som dansker! Ole Skyum Sonnuwat er vred. Han har arbejdet hele sit liv på lager, betalt sin skat og fundet en kone i Thailand, der taler dansk og arbejdede som rengøringsassistent hos ISS. Nu er de tvunget til Thailand. Han kunne have fået lov til at bo i Danmark. Men så skulle han blive svensker. Der gik grænsen. Ole Skyum Sonnuwat er 59 år. Han er født i Sønderjylland, gik ud af syvende klasse og har arbejdet som lagerarbejder det meste af sit liv. Han har været gift med en dansk kvinde, og de har tre børn, men siden blev han skilt. I halvfemserne var han på ferie i Thailand, hvor han Wandee, som i dag er 40 år gammel. De blev glade for hinanden og giftede sig, og derfor hedder han i dag Sonnuwat. I år 2000 flyttede hun til Danmark. De boede nede på Lolland og kørte til København hver dag, men valgte så at flytte til Sverige. »For det første var det billigere at bo, men der var også kortere til arbejde, og så kunne vi få en bedre bil at køre i, hvis vi boede i Sverige. Jeg var på et lager nede i Borup og min kone gjorde rent inde på Postterminalen for ISS. Vi havde faktisk en fin løn. Jeg tjente 24.000 og hun tjente 20.000 kroner om måneden. Det var sgu helt fint«, siger Ole Sonnuwatt i telefonen fra Thailand, for det er der, han er flyttet ned. Han mener ikke selv, han havde noget andet valg. Efter 59 år i Danmark måtte han vælge mellem sin kone og sit land. Han valgte sin kone. ![]() ![]() Som jeg læser det er det ikke særlig pænt, at komme til Danmark, hver dag for, at arbejde og betale sin skat, efter webmasters mening. Gud ved hvor meget forbryder der så er i at flytte til Thailand med pensionen ? Jeg kunne da godt tænke mig, at vide hvor mange der vil afskrive alle deres rettigheder i det land de har boet og arbejdet i næsten hele livet. ? Gud ved hvor ondt i røven man har over pensionistens bil i Thailand ? Jeg forstår det ganske enkelt ikke mere, men det skyldes nok min hjerneblødning. Men jeg håber trods alt ikke nogen andre kommer i klemme i systemet, men det lader til mange gerne ser endnu flere ulykker rasle ned over et mit hoved, men jeg har da tag over hovedet her og nu, men kun på grund af den advokat jeg havde fået, ellers skulle jeg have sovet på gaden, og som Mugge skrev det er nok fortjent efter et 45 årigt langt arbejdsliv i Danmark. Hvorfor vil du have behandlet din sag i Danmark? Var det tilbud Sverige kom med hvor du max skulle arbejde 2 timer om dagen ikke godt nok? mente de i Sverige at jeg kunne lave lettere arbejde i max 2 timer om dagen Vel også derfor du farer sådan i hovedet på Skaanebo når han fortæller dig at du faktisk har mulighed for at bo i Sverige sammen med din kone. Skaanebo tilbød endda at hjælpe dig med en advokat der er inde i reglerne. http://www.sundde...a09&t=9742 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.