Se indlæg
 Udskriv debat
Vores datter vil giftes i Thailand
jesperfrb
Vores datter er løbet hjemmefra, og hun er kun 15 år! Og vil giftes med en ung mand fra hendes skole, de er stukket af sammen og holdt op i skolenSadSad

Formelt skal hun giftes ved kongebrev, ligesom i DK, når hun er under 18 år, men hvis de nøjes med den buddistiske cermoni, altså undlader at gå på "amphur" som mange Thaier ikke gider alligevel, så kan vi ikke gøre så meget, tilgengæld er de ikke lovformligt gift.
Men i Thaiers øjne vil de være gift.

Moderen til den unge mand vil meget gerne have børnebørn snart, så hun er opsat på at det skal være nu og her, og tilbudt 200.000 bath i "sin sot"ShockShock

Hvilket vi selvfølig har sagt nej tak til, og forklaret at hvis de gifter sig uden vores sammetykke, kan hun give pengene til vores datter, og så må de klare sig for demSad I den retning er min kone meget hård og kontant.Shock
Redigeret af jesperfrb d. 07/10-2007 16:59
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Suk Rak Ning
Fint med en ny traad.....

Det lyder lidt meget soergeligt, hvis de gifter sig og faar boern i saa tidlig en alder........ja hvordan ser jeres datters fremtid saa ud, der bliver jo ikke plads til uddanelse eller ligende, haaber at jeres datter kommer paa andre tanker ( krydser fingre for, at det er en doegnflue ) saa hun kan fortsaette i sin skole og derefter videruddanne sig, men det er jo ikke altid let med teenagere..Frown

Held og lykke her fra.....................
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

skytte
Hej Jesper er du ikke kommet forkert med dit indlæg,skulle det ikke ligge i "NY Lukket Brugergruppe" ?
Henrik

jesperfrb
Nej, den er skrevet det rigtige sted, kunne være der var nogen der kunne bruge denne ulykke til noget, om ikke andet så give deres moralske støtte til os!

Det var egentlig et svar i en anden tråd, men så syntes jeg at tråden kørte lidt af sporet med mit indlæg! Og oprettede en ny tråd, hvor det så kan ses fra den modtagne part af "sin sot" og at det er noget der er til diskussion!
Redigeret af jesperfrb d. 08/10-2007 00:41

xxxx
Hvis skolen holder sig til == det normale == så er de nu smidt ud og kommer ikke ind igen....
Det er en af bagsiderne ved thailand, men hun er desværre langt fra den eneste.
At drengens mor har tilbudt en stor Sinsot, ja for hendes søn har jo kvajet sig og de forsøger så at pynte situationen lidt, med det eneste middel de kender.... penge ....
jesper at give en 15 årig pige 200.000 at råde over, det er ikke seriøst hvis du spørger mig.
Der må i efter min bedste overbevisning bide i det sure æble og hjælpe hende med at administrere de penge.....
Et hun er stukket af, vel fordi hun føler sig svigtet, vil i så give hende endnu et hug ved at afskrive hende helt pga af hun har fundet en som kan give hende noget af det hun sikkert savner..... For det er jo det din kone ligger i det svar. De gør mange andre end hun, men du har også lidt at skulle have sagt, selvom du måske kommer til at se på et surt hovede nogle dage.

le-si

mussehund
Kære Jesper

Det var dog en forfærdelig historie du her kommer med. Jeg føler med dig, men håber samtidig med at du finder ud af årsagen til dette så pludselig opståen behov for bryllup. Har du talt med lærerne på skolen, for de kan jo let finde ud af, hvor de er forsvundet hen. Hvis moderen har tilbudt Sin Sut ja så ved hun jo også sikkert hvor de er nå nok om hvisssssss. Hvis jeg kom i den situation med min datter, ja så vil jeg nok prøve de førnævnte og når jeg så fandt dem, ville jeg tage en snak med dem om, hvad de egentlig har gang i, og hvad de egentlig har tænkt sig med fremtiden. Ja jeg føler sgu så meget med dig, at en lille tåre fremkommer ved skrivning af dette. Jeg er klar over det er meget svært for jer og jeg er også klar over at det jeg her gør kan opfattes som bedrevidende, men sådan er det ikke ment. Jeg prøver virkelig at sætte mig ind i din ulykkelige situation og kan kun fremkomme med hvad jeg ville gøre:

1. Tage en snak med skolen
2. Tage en snak med svigerfamilien.
3. Tage en snak med hendes private venner.
4. Tage en snak med hans private venner.
5. Undgå at blive gal og bedrevidende om livet, for det kan du være overbevist om de er i øjeblikket, hvor vi i vores alder bare er uforstående over for kærlighed.
6. Trøste din kone så godt du kan, for det har hun sikkert brug for.

Undskyld min indblanding, håber det hele ender positivt

paulsenp
Hej Jesper,

Jeg er meget enig i de to indlæg fra le-si og mussehund, og håber du kan få noget godt ud af deres overvejelser og råd.

Held og lykke.
Peter

quickmouse
hej jesper.

det er noget af en opgave du står overfor, teenage børn er svære at tackle de tænker som regel ikke frem i tiden,

de råd som mussehund giver syntes jeg er rigtig gode.
( jeg kunne ikke skrive det bedre selv )

jeg er overbevist om at du nok skal løse opgaven sammen med din kone & den øvrige famillie.

jeg ønsker jer alt lykke til på jeres rejse til thailand, og ber en stille bøn (budah) for at det vil lykkes for jer.

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

rinpoche
Ja, det gør jo ikke situationen nemmere at tackle, når forældrene befinder sig på den modsatte side af jordkloden og ikke er tilstede når man som teenager har brug for at trække på forældrene i forb. med overgangen fra barn til voksen.
Man kan tilmed spørge sig selv, om det er denne omstændighed der har affødt situationen.

Desværre en altfor velkendt situation i Thailand.

jesperfrb
Takker for alle jeres velmenende råd! og de kan helt klart bruges til noget.

Kan så tilføje lidt til historien!
Vi har meldt hende ud af skolen, efter samtale, gennem onkelen, så hun kan begynde igen, og det kan han også. Skolen støtter op om at de skal tilbage!

Vi har sagt vi gerne hjælper dem, hvis de vil prøve at bo sammen, dog vil vi have de forsætter i skolen!

Vi er imod de gifter sig, men selvfølige slår vi ikke hånden af hende, men hun har samtidigt fået at vide at det skuffe os meget.

Resten syntes jeg er for personligt, men I skal få en update hvis situationene ændre sig!

Og Rin, ja måske fordi vi bor i DK, men hun er blevet tilbudt 3 gange at flytte hertil og sagt nej. Så jeg ser det ikke som min skyld eller morens!

ubon lynge
Jeg syntes det er godt i er kommet frem til denne løsning, og de kan blive ved at gå i skolen.
I ønskes alt held og lykke her fra Jesper. Wink
Ubon.

Pibe

jesperfrb
Nej desværre kan de ikke forsætte nu, men de kan komme tilbage hvis de flytter hjem, skolen acceptere ikke at de bor sammen og går på samme skole!
Så vil de være et dårligt eksempel for de andre elever!

xxxx
Ja moral er godt, dobbelt moral åbenbart dobbelt så godt..

Som jeg skrev tidligere er de smidt ud af skolen, men der er så åbenbart firet lidt, så en af dem trods alt kan komme tilbage til den samme skole.

Når man så tænker på, at på skolen jeg hjalp vidste alle at flere af pigerne, legede prostituerede efter skoletid, ja endog nogen gange blev de sgu hentet i skole tiden..
Men ingen bekymrede sig om det......
Det er alm at mange piger på universiteterne arbejder som prostituerede ( call girls )

Ja de har kvajet sig og det er så det, livet går videre og selvom de ikke kan bo sammen tror jeg såmænd nok de skal finde ud af at ses, hvis det er det de vil..... Bare så nogen vil tage skyklapperne af og tale med dem om prævention, så de ikke pludselig står som 2 børn med et barn...

le-si

finn-lis
Hej. hvorfor skal vi i hvert af dine indlæg, og der er mange, læse den der: Jeg er ikke farang. Vi kan den udenad nu.
Hilsen finn.

finn-lis skrev:
Hej. hvorfor skal vi i hvert af dine indlæg, og der er mange, læse den der: Jeg er ikke farang. Vi kan den udenad nu.
Hilsen finn.

Hvem fanden har pisset på din sukkermad?
Redigeret af d. 10/10-2007 20:59

Earthrush
finn-lis skrev:
Hilsen finn.

Dude det er en quete ikke andet , det er ikke noget han skriver vær gang

og jesper jeg håber i får orden i det hele med jeres datter
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

jesperfrb
Undskylder meget til "finn-lis" at jeg har et citat i bunden af mine indlæg, MAYBE NOT!

Takker for den moralske opbakning jeg har modtaget her på DTW, samt alle de gode råd der er kommet!
Rejser derud om en uge, og hun kommer og besøger os på et neutralt sted!
Jeg skal nok komme tilbage med hvad der sker, men igen tak for den opbakning jeg har fået, og til jer der syntes jeg har handlet forkert: Jeg har gjort hvad jeg fandt rigtigt, og som med alle andre ting her i livet kunne jeg måske har gjort mere!SadSad

Spring til debat: