Se indlæg|
Pas på chilisovsen
|
|
| andersfoto |
Lagt på d. 03/10-2007 21:11
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 83 |
Det kan gå galt når man laver chilisovs Stærk chilisovs udløste terroralarm 03. okt. 2007 20.27 Udland Opdat.: 03. okt. 2007 20.34 Tilberedning af en stærk thailandsk chilipasta på en restaurant i London udløste mandag biologisk terroralarm. Myndighederne modtog flere opringninger fra omkringboende, da restauranten satte en gryde over med fire et halvt kilo chilier, som skulle ristes og smeltes i olie til Nam Prik Pao. Gryden afgav så frastødende en stank, at folk mente, der måtte være tale om et biologisk eller et kemisk angreb. Brandvæsenet rykkede ud i beskyttelsesdragter og slog døren ind til restaurationen. Samtidig blev tre gader i det indre London spærret af og flere bygninger evakueret. Hele aktionen tog tre timer. Restaurationens bestyrer blev selv bedt om at forlade området, fordi der kunne være tale om et biologsk eller kemisk angreb. Hendes eneste kommentar: - Fordi vi er thailændere har vi vænnet os til lugten Kilde Dr.dk http://www.dr.dk/...tm?nyheder Nam Prik Pao laves ved at hvidløg, skalotteløg og chilier ristes og brændes af i olie i en gryde. Derefter knuses massen sammen med rejepasta i en morter og til sidst sauteres den til en mørk pasta. Redigeret af andersfoto d. 03/10-2007 21:32 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 03/10-2007 21:55
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
![]() ![]()
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 03/10-2007 21:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
måske de skulle lave en mindre portion næste gang ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 03/10-2007 22:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg kender fint lugten hjemmefra, den kan få mig til at nyse ilængere tid Selv gennem lukkede døre ![]() ![]() Men syntes nu ikke at det lugter som et terrovåben ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 03/10-2007 22:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
jesperfrb skrev: Jeg kender fint lugten hjemmefra, den kan få mig til at nyse ilængere tid Selv gennem lukkede døre ![]() ![]() Men syntes nu ikke at det lugter som et terrovåben ![]() ![]() Jeg er lidt uenig - det der rejepasta kan snildt bruges som terrorvåben ![]() Der bliver også tit lavet Nam Prik herhjemme og jeg holder mig væk fra køkkenent hvis ikke jeg skal have et nyseanfald. Redigeret af Hep d. 03/10-2007 22:36 |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 03/10-2007 22:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
håber ikke kæresten vil lave det når hun kommer til Danmark ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/10-2007 07:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ja det er kradse sager, husker foerste gang min X i DK skulle lave det, jeg sad inde i stuen og pludselig havde jeg nyseandfald, prikker for oejnene, samt susen for oerene, jeg for ud i koekkenet og spurgte " Hva' fanden sker der " jeg laver da bare nam prik, min X havde selvfoelgelig ikke aabnet koekkenvinduet foerst.. Selvom vinduer og doere her i TH altid staar aaben nyser jeg stadig naar Ning laver nam prik.............. ![]() Til Bimmelim kan jeg sige, at jeg er naesten 100 procent sikker paa, at din tur ogsaa kommer..........VAER BEREDT... Redigeret af Suk Rak Ning d. 04/10-2007 07:55 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 04/10-2007 18:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
ja selv om der er både et køkken vindue at åbne samt en emhætte at tænde så ´´glemmer noi det hver gang´´ når hun laver det, men ellers så smager det godt i moderat styrke....
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 05/10-2007 00:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja buha, nå men herhjemme fanger konen selv rejerne, og så bliver der lavet pasta, så der ikke er et øje tørt, at det så har kostet 100 kr i benzin er en anden sag, men konen er glad. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 06/10-2007 19:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Den med rejerne kender jeg udmærket. Før hen kunne konen få mig til at køre langt for at fange de skide rejer. For så at lave koge /stege eller hvad de nu gør ved dem – men hvad de så end gør så stinker det i hele huset. I begyndelsen lavede jeg stor ballade over stanken – men i dag gider jeg ikke at lave vrøvl. Jeg går bare udenfor og ryger en smøg. Men der er en ting som jeg aldrig kommer til at vende mig til – det er Balar. Så konen bruger kun Balar når jeg ikke er hjemme, hun er godt klar over at jeg bliver total vanvittig. ![]() ![]() ![]() Hilsen Rasmus |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.