Se indlæg|
Thai-Dansk ordbog
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 26/01-2005 14:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Er der nogen der kan anbefale en god Dansk-Thai/Thai-Dansk ordbog? Der er vel flere på markedet. Gerne navn på forlaget da jeg skal have nogen venner til at tage den med ned til mig. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 26/01-2005 15:23
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hejsa Denne er god Dansk- Thai: Special-pædagogisk forlag ISBN nr.: 87 7399 473 1 Denne er efter min kones udsagn ikke så god Thai- Dansk: Udgivet af Viggo Brun (forfatteren) ISBN nr.: 87 984722 0 0 Såvidt jeg husker er prisen omkring 400 kr. pr. stk. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 27/01-2005 07:13
|
|
Hej John Tak skal du ha Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 28/01-2005 20:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Hej Dkjohnt, Som John siger så er udgaven fra det specialpædagogiske fordel særdeles god. God i en grad at man slet ikke forstår at et sådant omfattende værk er blevet udgivet indenfor rammen af en så snæver sproggruppe som dansk/thai. Aldeles forbløffende! Bogen er udelukkende ment som et opslagsværk for en dansktalende og så står såvel oversættelsen som forklarende noter på thai. Der optræder altså ingen transliterationer i bogen, hvilket kræver at enten er brugeren rutineret i at læse såvel dansk som thai skrift, eller også har vedkommende bruger mulighed for at trække på een der har mulighed for at supplere på det sprog som han/hun ikke selv behersker. Jeg er helt enig med john i at Viggo Bruns udgave .... well, ikke er pengene værd, det vil du også selv være i stand til at konstatere hvis du får et eksemplar i hånden. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 29/01-2005 04:55
|
|
Bogen skal være til min pige. Hun kan snakke en del Dansk men ved sommetider ikke hvad nogle ord betyder. Jeg selv taler Thai så jeg behøver den ikke, men er det stadig en ok bog, når det nu er til min pige??? Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 29/01-2005 08:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
http://home2.inet...wordbg.htm Her kan du se bogen og lidt uddrag af den, håber det hjælper. Min kone har meget glæde af den. |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 29/01-2005 11:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
dkjohnt skrev: Bogen skal være til min pige. Hun kan snakke en del Dansk men ved sommetider ikke hvad nogle ord betyder. Jeg selv taler Thai så jeg behøver den ikke, men er det stadig en ok bog, når det nu er til min pige??? Hej dkjohnt, Absolut. Det var også derfor vi købte den, da min kone skulle i gang med at lære dansk. Den har dog den hage, at den ikke er dansk-thai og thai-dansk, (kun dansk-thai) så hvis din pige skal slå et thailandsk ord op og få oversættelsen på dansk, så bliver i nødt til at supplere med en anden, der dækker dette. Ved ikke lige hvad denne skulle være, da der ikke er mange heraf på dansk. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 13/02-2005 10:25
|
|
Her er en Thai-dansk ordbog ISBN 87-984722-0-0 Vi har købt den ved boghandleren i Amagercentret. ca 300 Kr. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 13/02-2005 10:31
|
|
oleskyum skrev: Her er en Thai-dansk ordbog ISBN 87-984722-0-0 Vi har købt den ved boghandleren i Amagercentret. ca 300 Kr. Sover du!! Det er den samme jeg skriver om i mit indlæg til dkjohnt højere oppe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Min kone havde begge bøgerne lige fra start, men den thai-danske syntes hun ikke er god, og hun har kun slået op i den ganske få gange. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 13/02-2005 11:12
|
|
Hej John Det var nu mere fordi der er 10 tal i et ISBN nr. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 13/02-2005 11:28
|
|
oleskyum skrev: Hej John Det var nu mere fordi der er 10 tal i et ISBN nr. Og hvor mange tal var det lige jeg skrev, 10 John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 04/03-2005 00:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
dkjohnt skrev: Er der nogen der kan anbefale en god Dansk-Thai/Thai-Dansk ordbog? Der er vel flere på markedet. Gerne navn på forlaget da jeg skal have nogen venner til at tage den med ned til mig. Hej John, Se lige under diverse andet/markedsplads : http://www.dansk-...d=545#6252 Om den skulle være godt eller ej, kan jeg p.t. ikke udtale mig om, skal lige købe det først. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| mcpdk |
Lagt på d. 02/11-2008 12:21
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Hejsa Har læst lidt rundt i de forskellige tråde, og læser at denne ordbog er der flere der ikke er tilfreds med..? Thsi - Dansk ordbog, af Viggo Brun ISBN 87-984722-0-0..... Er der andre der har en anden holdning til dette..? Eller er der nogen der har kendskab til en anden ordbog..? Jeg skal bruge den til min kæreste der går på Dansk-thai integrations skole i Bangkok, Hun vil meget gerne lære det danske sprog hurtigt, og da skolen ikke har nogen bøger må vi selv improvisere lidt. Er der forøvrigt andre som kender til skolen..? ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 02/11-2008 12:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hun kan evt. lytte til cd'er, hvor sætninger på både dansk og thai er indtalt. På den måde kan hun lytte, når og hvor som helst, og hurtigere få sproget til at sidde fast. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.