Se indlæg
 Udskriv debat
Vejret i Pkuket :-(
Mettemus
Hej alle,

Min kæreste og jeg skal til Thailand for første gang. Vi flyver til Bangkok den 14. august og derfra videre til Phuket.

Jeg er selvfølgelig klar over, at det er regntid og alt det pjat - MEN efter at ha' studeret vejrudsigten de sidste mdr., er jeg alligevel lidt deprimeret - på trods af viden om regntid etc.

Er der ikke en eller anden person, der kan fortælle mig, at vejret selvfølgelig bliver meget bedre til den tid? Jeg trænger vitterligt til lidt sol efter denne kedelige danske sommer? :-)

Rolig Mettemus du behøver ikke være nervøs, de gange jeg har været i phuket har også været i august på nær en gang det var i januar. Men de gange jeg har været der i august har det ikke regnet ret meget, aller højest i kort tid. Og jeg kan også forsikre dig om nogle gange ville du ønske dig det regnede lidt, bare for at blive kølet lidt af.

Ellers må du ha en rigtig god tur, til thailands mallorca, er der nogle der siger det er blevet til.CoolCoolCool

du skal nok få al den varme du har brug for, det regner jo ikke heletidenGrin

Gurk90
I 2002 var jeg på Penang. Penang er en ø i Malaysia lidt syd for Phuket. Op til min ferie fulgte jeg vejrudsigten på DMI, for Penang. Og hver dag var markeret med regnvejrssymboler, men ingen solsymboler.
Under min ferie regnede det lidt af tiden, i kraftige byger, men der var også masser af sol. Jeg fulgte stadig vejudsigten på DMI mens jeg var der, men der var stadig ingen solsymboler, kun regnsymboler.

Mettemus
Tak for jeres svar.

Det var lige dét, jeg håbede at høre. Er gevaldigt træt af DMI. :-) Har bare hørt rundt omkring at vejret i Thailand i år skulle være slemt (I forhold til normalt)

Overvejer at droppe Phuket og blive i Bangkok og måske flyve til Cambodia og dermed lave ferien om til "Seigtseeing" i stedet for badeferie. Badeferie med konstant regn stinker lidt. Mallorca, Phuket, hvor end det måtte være. :-) - Men stoler på jeres udsagn, så måske skulle vi give det en chance.

Er det korrekt opfattet, at man ikke skal forvente at snorkle?

jesperfrb
Hvis vejret bliver for træls, så tag til Koh Samuie, lige nu er det den vestligemonsun der giver regn, dvs at Phuket bliver ramt før fastlandet, og højlandet gør at regn falder mest på den vestlige side af Thailand, så Samuie ligger derfor i læ, det ændre sig så i september, hvor det er den østlige monsun der giver vandet, og så ligget Phuket i læ af fastlandetWinkWinkWink

Men da blæsten kommer fra vest er sigtbarheden ret dårlig i det Andamanske hav lige nu, så er den Bengalske bugt bedre, men det ændre sig igen til septemberWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Mettemus
Tak Jesper.

Se andet indlæg "Transfer fra Phuket til Koh Toa". Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så skulle Koh Tao være det mest ideelle sted for badeferie, snorkling etc. i perioden.

jesperfrb
Ja, hvis vejret husker at opfører sig som det skal på denne årstid, men vejret gør jo som vinden blæserCoolCoolCool

Men man kan som regel regne med at den ene ø har lidt bedre vejr i forhold til den andenWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

bollefinn
Jeg håber da heller ikke at det regner så meget som DMI "påstår", da jeg også skal en tur til Phuket her om 2 uger.. ellers må det kun blive til Pattaya og Khon Kaen :-)

Jesper_Hein
hej bollefinn, de sidste to år i august har vejret været fint i phuket (i hver fald, når jeg har været der hehe) - men det er ikke helt til at forudsige. DMI har bare opgivet og sat Phuket til konstant regn hehe
คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก

huratho
Jeg kan ikke svare for Puket, men her i Chiang Mai er det saadan at det stjyrtregner en timestid. Derefter er det koldt, ca. 1 time. Det sker sjaelent at vi har dagregn. Temp. kan svinge fra 25 - 35 gr.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Spring til debat: