Se indlæg|
4 guider anholdt
|
|
|
Lagt på d. 24/07-2007 19:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Jeg så lige på tv2, at der var 4 guider i thailand, som var anholdt Deres papirer var ikke iorden. De arbejder for jydsk rejsebureau, Som i mindst 15 år har haft guider som arbejder ulovligt Som deres direktør siger, vi har lavet en fejl ![]() bamsen Redigeret af d. 24/07-2007 19:12 |
|
|
|
| WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 25/07-2007 02:09
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 55 |
Det kan man vist roligt kalde en fejl ![]() |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 25/07-2007 03:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hehe Det er almindeligt kendt at alle rejseselskaber har guider og rejseledere som ikke har tilladelserne i orden, fopr sådan en kan man ikke få med mindre man er thai, så alle guider og rejseledere bryder loven, men der er en uskrevet regel om hvad man gør og ikke gør, og det er nok den de 4 har brudt en gang for meget..... ![]() Jeg kender mange rejseledere og guider der er udsendt fra Danmark og ikke en har en gyldig arbejdstilladelse til det de laver, og der findes ikke nogen (om der gør så MEGET få) da det kræver en TAT guide license og den får man kun efter uddanelse og godkendelse, og hvis man er thai.... Så som turist kan man risiskere at strande ude på lars tyndskids marker uden guide kun thai lokalguide hvis man er rigtigt "Heldig"... Så det kan ikke komme som noget chok for direktøren af jysk rejsebureau eller de andre for den sags skyld... |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 25/07-2007 09:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Det er ikke godt at komme til at stå langt ude på lars tyndskids marker og ikke kan finde hjem.![]() Jeg kan da så bare ikke forstå der ikke er nogle som har opdaget det for længe siden, nu ved jeg ikke så meget om det men hvis det er det lokale politi der skal holde øje med det så kan jeg godt forstå hvorfor der ikke er gjordt noget før. Jeg syntes den er god de kalder det en Fejl. En FEJL der har kørt i over 15 år ok. Jeg troede jeg var dum nogle gange at lave en fejl, engang imellem men en fejl der vare i 15år må så være dummere ind mig ![]()
Ubon.
![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/07-2007 10:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Guide/rejseleder står udtrykkelig på lister over "erhverv hvorfra udlændinge er udelukket" og de er jo ligesom temmelige tydelige i gadebilledet. Jeg tror at de slipper afsted med det ved altid i have en thailænder med i kølvandet, der blot er chauffør, men hvis de bliver adspurgt af myndighederne er han pludselig ophøjet til guide og den danske guide til "sproglig konsulent" ![]() Jeg synes det er fint nok at de håndhæver reglerne overfor denne branche, da jeg hellere så den indtægt der herved genereres komme lokale thailændere til gode. Der vel også er de nærmeste til at fremvise deres eget land og har et helt andet indblik i lokal kultur, religion, sprog og historie end en udefrakommende udlænding. mvh rinpoche |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 25/07-2007 10:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
rinpoche skrev: Jeg synes det er fint nok at de håndhæver reglerne overfor denne branche, da jeg hellere så den indtægt der herved genereres komme lokale thailændere til gode. Indtaegten for de lokale thaier vil vaere mindre hvis en thai er ansat som guide til forskel fra en udlaending med langt hoejere loen. Udlaendingen bruger hele sin loen, der velsagtens er 5 gange hoejerer end thaiens loen. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 25/07-2007 14:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
I må da ikke tro at myndighederne ikke ved at det foregår, men uden en dansktalende guide, ingen turister ingen turister ingen penge, men somsagt er der uskrevne regler, har selv været under dem i 5 år inden jeg åbnede mit eget og ikke guider mere.... Det hedder Tourcoordinator, så må man følge med og oversætte i begrænset omfang men aldrig udenfor bussen og ikke nærheden af Politiet.... ![]() somsagt ingen udenladske guider du møder i Thailand, må lave det de gør, men det accepteres hvis man overholder visse uskrevne regler... T.I.T. Redigeret af tuktuk d. 25/07-2007 14:44 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.