Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorfor bor I i Thailand
huratho
Jeg laver denne link for at hoere hvorfor at dansker opholder sig i Thailand. Jeg skrev til EB efter den artikkel som blev bragt i EB af Signe Daugbjerg.
Jeg har modtaget en mail fra hende og jeg skriver her som hun skriver til mig.
" Du skriver at det er loegn, det jeg skriver, men ikke, hvad du mener, der skulle vaere loegn? Jeg kom til Phuket med aaben pande og den vinkel jeg beskriver, er den jeg fik praesenteret af de dansker, der boede i Patong. Det var utrolig svaert at faa folk i tale - netop fordi, de allesammen havde noget i klemme her i Danmark - om det saa var skattemyndighederne, politi, sundhedssystemet, boern etc. Og det synes jeg var interessant."
Jeg spoerger, hvor mange af Jer er enige i det hun skriver. Fortael hvorfor I er i Thailand.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Jamen sikke dog noget
Er i allesammen der bor i thailand i klemme
I er måske kriminelle allesammen Grin
sikke nogle mennesker som bor i thailand
bamsen

jesperfrb
Ja puha...

Tænk engang, her gik jeg med drømme om at flytte derud, også viser det sig at jeg skal være småkrimminel eller have noget i klemme i Dk...
Må vist heller finde et andet sted at flytte henWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ubon lynge
gud ved om jeg kan flytte der ned, jeg har godt nok kun et par fart bøder det er måske ikke nok til jeg er krimminel nok til at flytte til Thailand, Jeg har da aldrig hørt noget så galt.
Ja Jesper vi skal hvis finde et andet sted og slå os nedWink
Ubon.

Pibe

oleskyum
Ja jeg lever lige nu i Thailand fordi Danmark har en klemme på mig ved navn udlændingeloven.

Og jeg lever her fordi jeg overholdt loven, og forblev Dansk og ikke lod konen forsvinde ud af mit liv som Danmark ønskede.

Men ærgrer mig over ikke at være blevet kriminel for det lader til de har det fedt og godt i Thailand.

jpo
nu kan jeg kun svare for mig selv,har hele livet prøvet at holde min sti ren,hvis man kan sige det på den måde, og den dag vi flytter til thailand, er den stadigvæk ren.
men jeg er måske en af de få.
mvh jpo

http://www.nonsunghomestay.webs.com
helosan
Utrolig interessant læsning Huratho. Dette beviser jo med al tydelighed at kællingen er fuld af løgn. Ikke alene jeg, men flere andre i dette fora inviterede hende jo netop til at optage kontakt med andre end de "kriminelle". Og hvad gjorde hun? Opsøgte de KRIMINELLE.
Hvad er det dog for en gang p.. at føre frem. Hun har sammen med sin chefredaktør modtaget et åbent brev fra mig, som ingen af dem tør besvare. De har åbentbart erkendt at de virkelig har jokket godt og grundigt i spinatbedet. Men der er helt sikkert nogle af hendes drukvenner fra Phuket der er lykkelige for at se deres udgydelser på tryk.
Endnu engang stop dog med at købe den avis, den er ikke engang god nok til at pakke affald ind i, det ville være synd for skraldet at skulle ende sine dage pakket ind i L...
Selv om det lyder fristende at blive kriminel så foretrækker jeg dog at fortsætte med at leve et redeligt liv hvor jeg i hvert fald ikke prøver at udnytte og snyde mine medmennesker/medborgere. Tænk at leve sine dage med at skulle kigge sig over skulderen hver gang man går ud af sin dør!!!! Hvor tomt!!!!

oleskyum
Ja er der nogen der mangler noget kriminelt arbejde udført så er jeg da efterhånden villig til at udføre næsten alt bare det giver penge.

For prøv i at leve her i Thailand uden indtægt, så forsvinder selv den bedstes moral.

Jeg har endnu aldrig rørt noget der ligner nakotika, har endog aldrig smagt canabis, men i dag var jeg villig til at tage chansen med alt bare for pengenes skyld.

Sådan får man det når man ikke ved hvornår næste måltid er i hus, og så hjælper det gode klima i Thailand nul og en fis.

Men sådan er det når næsten alle 179 fjolser i folketinget sidder og gnider sig i hænderne over at have en af verdens mest urimlige udlændingelove.

Så skråt op med alt vores moral og gode intentioner som regering og DF har påført os.

Jeg er nu igang med 3die år på at finde nogen der kunne råde og vejlede om min/vores kamp for at blive sammen, men i det officelle Danmark findes der ikke nogen efter hvad jeg kan se.

Men jeg ser lidt lys forude for nogen kan måske hjælpe mig til en tålelig tilværelse. ( i vil senere høre hvad det er og om det lykkes )

Men f.eks. min kamp var ikke særlig attraktiv for Ekstrabladet da det jo kun handler om urimligheden i regeringens og DFs udlændingelov, så var det sjovere at skrive om livet på barerne end om kampen for at overleve i Thailand.

Men jeg har jo kun mig selv at takke for det, jeg kunne jo bare være blevet Svensker så var landet Danmark jo åbent, så ikke underligt at DF snakker om at lukke grænserne, så kan de Danskere der lever i sydsverige på grund af udlændingeloven, måske tvinges til at blive udenfor Danmark med deres ikke Danske ægtefæller, det er jo nok intentionen med forslaget, at slippe for de forfærdelige udlændinge.

Så mere magt til DF så Danmark kan blive racerent så hurtigt som muligt. ( ironi kan være brugt her )

Conrad
Hej,

Jeg har boet mange år på Grønland og kulden har sat sig i knoglerne, så det altid gjorde ondt.
På ferier i Thailand og andre varme lande opdagede jeg at i varmen blev jeg smertefri uden medikamenter, så jeg besluttede at opholde mig mest muligt i varmen når jeg blev pensionist.
At jeg så i mellemtiden mødte en dejlig pige her i Thailand, gør jo kun opholdet endnu bedre. Wink
Nu er jeg (selv-)pensionist og opholder mig på Phuket -Surin Beach og har et dejligt stille og fredeligt liv og nyder det meget. Cool
I starten var vi jævnligt en tur i Patong, men nu er det sjældent vi kommer der, mest hvis der kommer besøg fra DK og gæsterne skal se lidt af nattelivet. Shock
Jeg har, mig bekendt, intet udestående med nogen myndigheder, hverken i DK eller i Thailand. Smile
Venlig hilsen
Conrad

stoney
Det er en interesant debat i dette forum,men jeg tror da at der også er ÆRLIGE folk der flytter til Thailand,men der er sgu også mange tvivlsomme sådan er det alle populære steder,hvordan var Costa del sol ikke i 70 erne da mange Danskere flyttede derned.Mange råbte og skreg også dengang at det var noget vrøvl,men det var jo sandt,men os der har god samvittighed kan sgu da være ligeglad folks ævl og kævl,ignorer den slags tåber. PS. det er ikke min mening at træde nogen over tæerne.WinkWink
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!

Saendaeng
Jeg startede med at jeg fik et arbejde igennem et dansk firma herude. Mødte min kone og fik et barn med hende. i dag er der 3 børn og jeg arbejder over hele verden. Føler dermed at min kone vil have det bedre ved at værer i Thailand med børnene når jeg nu er ude at arbejde. Og jeg elsker at komme hjem til Thailand når jeg kan holde fri til det.Wink
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Spring til debat: