Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
søster på besøg
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 23/07-2007 15:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
hej alle sammen min kone kunne godt tænke sig at få sin søster på besøg evt. så hun kunne hjælpe os lidt med familieforetagendet, og så var det jeg tænkte kan det overhovedet lade sig gøre ? hvordan er det lige reglerne er for den slags, jeg har prøvet at kigge lidt på udlændinge"service"s hjemmeside men jeg synes ikke lige jeg er blevet meget klogere af det, det skulle bare være maksimalt 3 måneder så hvis der er nogen der har styr på reglerne eller har et godt link og vil dele det med mig ville jeg være en glad dreng...... hilsen ole |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 23/07-2007 15:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Ole Hun kan komme på turist visum, efter helt normale regler, dvs invitation, og garantistilling. Eller hun kan søge selv, uden invitaion, men så skal hun have penge i banken, fast atbejde etc...... Vi har en datter på 15år i Thailand, og det er helt normale regler,hvis hun skal på ferie her i DK. Held og lykke IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 24/07-2007 03:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Det er nemt. Det foerste du skal er at sende en invitation, derefter skal hun gaa til den danske amb. i Bangkok. Her faar hun nogle papirer som hun skal udfylde ( saavidt jeg husker staa det paa baade dansk og engelsk ). Herefter vil du saa modtage et brev US om garantien og naar den saa er iorden, ja saa skal hun engang til til Bangkok for at faa visa. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 24/07-2007 14:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
jeg mener ikke man skal stille bang garanti for nær beslægtede familie, min søn der er thai havde hans halv søster oppe i danmark, først på året,og han havde ikke stillet bank garanti, det skal lige siges at søsteren havde arbejde i thailand og er gift, og har et barn, så er det noget nemmerer. |
|
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 24/07-2007 15:00
|
|
tak for svarene hvis det er alm. turistvisum regler der gælder er det så også afgørende hvor mange kvm2 min lejlighed er der er jo krav om hvor mange kvm2 der skal være til mig og min kone og hvis søsteren skal have tilsvarende areal at boltre sig på kan det måske kommme til at knibe lidt da min lejlighed ikke er den største ole |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 24/07-2007 16:25
|
|
Nej, der ingen krav om pladsforhold/m2 når det bare er på turist visum. Og "JPO" det har nok noget at gøre med at hun som du selv skriver har familie og fast arbejde.. ![]() For vi skal stille garanti for datteren.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 24/07-2007 22:38
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 55 |
Hej Ole, Som jesperfrb allerede har været inde på, så kan din kones søster komme til Danmark på et turistvisum (max 90 dages varighed). Enten på baggrund af en invitation fra dig og din kone eller ved selv, at søge et uopfordret. Det sidste er dog ikke særligt normalt, da det er de færreste thailændere der har råd til, at opfylde alle betingelserne. Betingelserne er følgende: Kostpenge ca. 356 DKK pr. dag (90 dage * 356 DKK pr. dag = 32.000 DKK = 192.000 TH ![]() Rejseforsikring der gælder i Danmark med en dækningssum på min. 30.000 EUR (prisen afhænger af forsikringsselskabet) Flybillet fra Thailand til Danmark tur-retur (typisk 6.000 – 8.000 DKK afhængig af flyselskab og tidspunkt) Dokumentation for hvor i Danmark hun skal bo (hotel eller jeres adresse) De sædvanlige papirer (et nationalitetspas der skal være gyldigt i tre måneder ud over visummets udløbsdato, 2 * pasfoto på 35 mm x 45 mm, lønsedler/ansættelseskontrakt og andre relevante bilag) Betingelserne er de samme, uanset om hun selv søger uopfordret eller om du og din kone invitere hende. Der vil dog være forskel på hvordan papirerne udfyldes og hvordan ansøgningen bliver vurderet af myndighederne. Jeg ved desværre ikke hvordan praksis er, for at opnå et turistvisum uden en invitation og hvordan kravene vurderes opfyldt. Til gengæld vil jeg gerne prøve, at komme lidt nærmere ind på hvordan proceduren er, for at inviterer hende til Danmark. Du og din kone, skal starte med at ringe til den danske ambassade i Bangkok. Her skal I bestille tid, for at få lov til at indlevere en visumansøgning. Man kan altså ikke bare troppe op, på ambassaden med sin ansøgning. Lige nu er ventetiden ca. 1 måned. I kan ringe til den danske ambassades officielle tlf.nr.: +66 23 43 11 00 og blive stillet om til Lisbeth Berming eller Savija Pannark, som vil reserverer en tid for jer (Link til ambassaden: http://www.ambban...u/Kontakt/ ). I forbindelse hermed, skal I opgive søsterens officielle navn og fødselsdato. Når din kones søster har fået en tid hos ambassaden, hvor hun skal møde op med alle papirerne, skal I sende en invitation til hende. Jeg ved, man kan få en invitationsblanket på den danske ambassade og det er muligt, den også findes på nettet. Hvis ikke, kan I prøve at spørge ambassaden om, de vil e-maile den til jer og ellers kan I lave jeres egen. Af invitationen skal det fremgå, at I afholder alle udgifter til forplejning (kostpenge) og rejseudgifter. Normalt skal din kones søster selv udfylde to ansøgningsskemaer: Application for Schengen Visa Application for Schengen Visa Supplementary Information Jeg vil dog råde dig og din kone til, at udfylde dem for hende. I kan downloade ansøgningsskemaerne her: http://www.nyidan...Type=forms Når I udfylder ansøgningspapirerne, skal I være opmærksom på, at I ikke afgiver kompromitterende oplysninger, der vil kunne medføre et afslag. Det kunne være oplysninger der peger i retning af, at hun vil tage varigt ophold i Danmark eller at hun kunne finde på, at arbejde i prostitutionsmiljø (pas på med at skrive, at hun arbejder med massage, barmiljø eller er arbejdsløs). Efter at have udfyldt invitationsblanketten og ansøgningsskemaer, så sender I dem sammen med relevante bilag til din kones søster. Der kan godt gå 5 – 10 dage før posten når frem, så send i god tid inden aftalen med ambassaden. I mellemtiden skal din kones søster sørge for at skaffe en rejseforsikring, 2 * pasfoto på 35 mm x 45 mm og et gyldigt pas (gyldigt i tre måneder ud over visummets udløbsdato). I skal sørge for, at din kones søster kender til alle oplysninger i ansøgningspapirerne. På ambassaden kan hun nemlig risikere, at blive udspurgt. Hun må på ingen måde give indtryk af, at hun kunne finde på, at tage varigt ophold i Danmark. Da det er første gang din kones søster bliver inviteret til Danmark, vil ambassaden formentlig automatisk sende papirerne videre til udlændingestyrelsen, i Danmark, som herefter overtager den videre sagsbehandling. Udlændingestyrelsen vil herefter sende nogle spørgeskemaer til dig og din kone, som I skal udfylde. De vil formentlig også bede jer stille en bankgaranti på 53.268 kr. (2007-niveau). Det sidste, er noget I skal ordne med jeres bank. Når det er overstået sender I alle skemaer og bilag tilbage til udlændingestyrelsen, som så sender deres afgørelse tilbage til ambassaden. Slutteligt skal din kones søster aftale en ny tid med ambassaden, hvor hun forhåbentligt får udstedt et turistvisum. Held og lykke med det! ![]() MVH WisawagonFaiFaa |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 25/07-2007 01:31
|
|
Uha, ja, det er rigtig dejligt nemt at få besøg af sin familie fra Thailand. Men der er vist ikke så meget vi kian gøre ved det, så længe DK er så indvandre fjensk![]() ![]() Hørt lige i TV idag at FN udnævner DK til det anden sværeste land at opnå asyl i, samt opholdstilladelse ![]() Det med asyl er måske godt nok. ![]() Men opholdtilladelse
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 25/07-2007 08:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Invitationsbrevet kan downloades fra ambassaden i Thailand: http://www.ambban...ttoFamily/ Peter
|
|
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 25/07-2007 15:46
|
|
tak skal i have for alle de gode svar det ser ud til at det slet ikke er så svært som jeg først regnede med det sværeste bliver vist at bo sammen med 2 thaipiger |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 25/07-2007 16:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
risbaronen skrev: tak skal i have for alle de gode svar det ser ud til at det slet ikke er så svært som jeg først regnede med det sværeste bliver vist at bo sammen med 2 thaipiger Det gør jeg i øjeblikket--kommer hjem fra arbejde så er der kaffe klar opvasken er taget ,tøj vasket , aftenmad lavet , det værste er lørdag formiddag så skal man igennem alle tøjforretninger ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/07-2007 16:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Roald Du behøver vel ikke gå med i de butikker ![]() bamsen |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 25/07-2007 18:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
bamsen skrev: Roald Du behøver vel ikke gå med i de butikker ![]() bamsen Nød til at holde øje med at de ikke bruger alle penge ![]() |
|
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 26/07-2007 00:37
|
|
hvis bare hun ikke har for meget tørret blæksprutte med som der skal ristes så går det nok .... for det er virkelig slemt
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 26/07-2007 00:39
|
|
Lyder meget fornuftigt, men tror du selv at du bestemmer det???![]() ![]() Men ellers lyder det som om at du har det godt, og bliver godt behandlet, jeg bor også sammen med to thaipiger, mor og datter,som har skoleferie nu, og det er der bare mere vasketøj til mig af, samt opvask ![]() ![]() ![]() Der bliver squtte lavet noget fra datterens side
|
|
|
| MortenDue |
Lagt på d. 26/07-2007 08:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 194 |
Regelrytteren Morten vil gerne gøre opmærksom på følgende: Det er IKKE tilladt at arbejde, på nogen måde, under et besøgsvisum-ophold i Danmark!!!!! I kunne komme forfærdeligt i fedtefadet hvis søster hjælper risbaronen skrev: hjælper os lidt med familieforetagendet, og så var det jeg tænkte kan det overhovedet lade sig gøre ? hilsen ole Så som du skriver - så nej - det kan det ikke. Så skal det være et forretningsvisum - og der er det straks lidt mere kompliceret. Så glem alt om arbejde til søster - det er et familie/kultur besøg. Held og lykke. Morten Chance favours the prepared mind
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 26/07-2007 12:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Tak skal du ellers have. Det lyder godt nok kompliceret. Min kone vil have både søster og kusine herop et par uger på besøg. Tak til Wisawagonfaifa for den udførlige redegørelse. Et eller andet sted kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvad de er bedst tjent med? Et par ugers besøg i Danmark eller et par 100.000 baht. Det er jo nok hvad det kommer til at koste. mvh rinpoche |
|
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 26/07-2007 13:47
|
|
MortenDue skrev: Regelrytteren Morten vil gerne gøre opmærksom på følgende: Det er IKKE tilladt at arbejde, på nogen måde, under et besøgsvisum-ophold i Danmark!!!!! I kunne komme forfærdeligt i fedtefadet hvis søster hjælper risbaronen skrev: hjælper os lidt med familieforetagendet, og så var det jeg tænkte kan det overhovedet lade sig gøre ? hilsen ole Så som du skriver - så nej - det kan det ikke. Så skal det være et forretningsvisum - og der er det straks lidt mere kompliceret. regelrytteren kan slappe helt af hun ville kun få lov at arbejde hvis hun rent faktisk havde lov til det ... det ville ikke være det værd at risikere noget |
|
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 26/07-2007 13:49
|
|
[b] Et eller andet sted kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvad de er bedst tjent med? Et par ugers besøg i Danmark eller et par 100.000 baht. Det er jo nok hvad det kommer til at koste. mvh rinpoche hmmm god pointe som nok ikke skal fremlægges for søsteren i thailand for så ser man hende nok ikke særlig tit |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/07-2007 14:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Risbaron, Morten due har helt ret, hvis I t.eks har en thairestaurant, og søsteren bærer bare een tallerken ud fra et bord, og der sidder en gut fra told og skat, er det hjem lige med det samme. pas på, told og skat kender alle historierne. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.