Se indlæg
 Udskriv debat
Flere pensionister til udlandet
Flere pensionister til udlandet

15-07-07: 08:53 | af: olst

Der er en eksplosiv stigning i antallet af danskere, der får udbetalt førtids- og folkepension i udlandet, skriver Ekstra Bladet.

Siden 2001 er antallet af pensionister i udlandet, der får udbetalt social pension fra Danmark steget med 53,6 procent, og der er intet, der tyder på, at udviklingen vil vende.

Flere og flere kommer i den pensionsdygtige alder. Og der bliver flere og flere udlandsdanskere. Det anslås, at der er omkring 200.000 danskere i udlandet.

Den sociale Sikringsstyrelse udbetalte sidste år 1,3 mia. kr. i dansk folke- og førtidspension til i alt 32.511 pensionister med bopæl i udlandet.

Tallet forventes at stige til knap 1,4 mia. kr. i 2007. I 2001 fik kun 21.169 personer sendt deres pension til udlandet.

Også omkring 400 danske efterlønnere er rejst ud og får hver måned efterlønnen sendt ud under fremmede himmelstrøg.

Ekstra Bladet har besøgt danskere i Frankrig, Spanien, Thailand og England. Tendensen er klar.

Der er stort set lige mange mænd og kvinder, der emigrerer til Frankrig, Spanien og Storbritannien, mens det er de danske mænd, der slår sig ned i Thailand. Sidste år udvandrede 195 mænd til Thailand, mens kun 69 kvinder rejste samme vej.

fundet på tv2 news

bamsen

Cxxxxsxxr
bamsen skrev:
Sidste år udvandrede 195 mænd til Thailand, mens kun 69 kvinder rejste samme vej.

Hermed et klart bevis på at det ikke kun er sexhungrende, enlige mænd der finder vej herned.

Steen

jesperfrb
Læs EB idag og vi kan alle brække os kollektivtSadSadSad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

jesperfrb
Undskyld, der er ikke noget at galt i at flytte til thailand, men det er EB måde at fremstille det på jeg syntes vi kan brække os over!!!WinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ebeth
-Jeg sad møjsommeligt og kopierede url'er... for at læse ekstrablad for en gangs skyld, her har vi jo kun LF folketidende...så jeg kunne deltage i den kollektive brækfornemmelse. Desværre manglede nogle af historierne! Æv,. Hvad er det med folk... skal de have deres "fem minutters berømmelse"? Hvorfor taler de med journalisterne? Det er da ikke en dyt interessant at komme i den formiddagsting.
Steen Cyberstar! Det kunne jo også være sexhungrende enlige kvinder der flyttede derud Grin...de der 69 stk.der er tale om...
Ikke at jeg taler af erfaring, har altid selv taget 'mad' med hjemmefra Grin og har iøvrigt aldrig været på den ø.

Spring til debat: