Se indlæg
 Udskriv debat
Bedste sted i slut august-start sept. i forhold til regntid
k7
Hey...

Vi har sen sommerferie, og er "så" tæt på at booke et par billetter "hjem" til Thailand, men vi har aldrig været afsted i den danske sommer, vi plejer at holde sommerferie i Thailand i januar/februar.'

Jeg fornemmer at området koh samui/phangan/tao nok er det der er bedst at satse på på det tidspunkt, nogle der vil verificere denne teori ?
Jeg oplever at 1 juli-slut august ofte står som high season.

Andre bud på lokationer hvor vejret vil være med os ?

Plan B, hvis det står ned i stænger, jeg har læst en del om Malaysia, som ikke skulle være så ramt af regntid på dette tidspunkt, nogle erfaringer her ? (tager chancen, trods dette specifikke Thaiforum, og tager balladen, in case ;o)...)

Kigger på billetter med SAS, 2 stk for under 10k, dammit, det klør i kortet for at bestille, som kom lige og overbevis mig om jeg ikke skal være "så" bekymret for vejret.

Håber på hjælp Wink

Mvh

Kim

huratho
Hej
Det bedste sted du/i kan finde i regntiden er Nordthailand ( Chiang Mai ), her regner det ikke saa meget som i det sydlige og temp. er perfekt.
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

k7
'hej, der manglede måske lige i min historie, at vi leder efter et sted med strand.

Men måske skulle vi kigge forbi i Nord, nogle anbefalinger på hvad man bør opleve, hvis ikke man er den store trekker ?

Mvh

Kim

huratho
Hej
Her i det nordlige er der mange ting at se og , efter min mening ogsaa mere end i syd Vi kan sagtens lave et program til dig/jer. Detsvaerre har vi ingen strand, men vi har ( som Bamse synger, saa meget andet ), saa bare sig til hvis vi skal vaere behjaelpelige med at lave et program.

k7
Hmm, at lave et program lyder meget fornemt, men også lidt overkill Smile , et par tips vil være fint til at starte med

Mvh

Kim

Kalasi
I Chiang Rai finder i Chiang Rai Beach ved Kok-floden. Kaldes også "Pattaya Noi" - Et hyggeligt sted uden "Bar Beer"
Der er masser at se på i provinsen.

Kalasi

Jesper_Hein
Jeg er i Phuket i august hvert år, og jeg synes ikke, at der har været noget specielt meget regnvejr, der kan godt komme en kraftig skylle i ny og næ, men synes det er været mest om eftermiddag/aften, så strandbesøg skulle være muligt Smile

Men der er jo klimaændringer verden over, så man ved aldrig... Smile
คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก

filihankat
huratho skrev:
Hej
Her i det nordlige er der mange ting at se og , efter min mening ogsaa mere end i syd Vi kan sagtens lave et program til dig/jer. Detsvaerre har vi ingen strand, men vi har ( som Bamse synger, saa meget andet ), saa bare sig til hvis vi skal vaere behjaelpelige med at lave et program.

Jeg er lige med på en "lytter" i denne tråd. Skal selv til Chiang Mai i september og tager med kyshånd imod gode forslag Grin Kan man fx. komme til Den Gyldne Trekant i regntiden eller er veje osv. oversvømmede?

mvh. filihankat

huratho
Hej
Ja, man kan sagtens besoege Den Gyldne Trekant i regntiden, ingen problem.
Hvis du er interesseret kan du/i kontakte os paa .
Hugo

Spring til debat: