Se indlæg
 Udskriv debat
Købes: Dansk - Thai ordbog af Viggo Brun
goohok
Send email med info om stand og pris.
Mvh. BB
e-mail:

fjern XXYY.

sudsakhon
Du kan koebe den paa Koebenhavns universitet, humaniora bogladen.
Vi brugte den i undervisningen da jeg tog thai paa KU.
Jeg mener stadig den indgaar sammen med Mary Haas' som ordbog.
Jeg bruger i al fald stadig min ofte naar jeg oversaetter, selvom den er paa grundlaeggende niveau .

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Vagn B
Koster 285 DKK i Humaniora Bogladen. De har den sæsvanligvis på lager. God chance for studenterrabat på 10%, så den kan komme ned på 256,50 DKK.

Ole Mosgaard
Der findes sikkert mange andre ordbøger. Vi er end med dansk - thailandsk ordbog, fra special-pædagogisk forlag. Den ikke bare oversætter til Thai, men forklarer også ordet. Den er god at ha når man skal forklare at man er "Edderspændt" Bogen er ikke billig ca. 440 kr.
Ole Mosgaard

swaddii
hej ole!
vi har også de bøger du nævner men jeg og konen ka ikke bruge den anden bog fra pædagogisk forlag(thai-dansk),men den anden er god nok,brugt dem siden 1999.
mvh falang og siroratWink
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Suk Rak Ning
Maaske lidt udenfor emne, men alligevel.

Er der nogen der kan forklare mig, naar en Thai starter paa sprogskole i DK, saa faar de en ordbog der hedder DK/TH og ikke en der hedder TH/DK.............Undskyld, men jeg kan ikke se logikken...kan i ?
Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/07-2007 10:59
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

MortenDue
Alt det man støder på af sprog i sprogskolen er dansk - og for at kunne forstå disse ord man støder på er der en dansk til "indsæt sprog"-ordbog til eleverne.
Chance favours the prepared mind

www.mjdue.dk
Suk Rak Ning
Jeg kan foelge dig, men syntes at det er under alt kritik, at der ikke ogsaa bliver udleveret en TH/DK.....Da en del af de Thai'er der kommer til DK ikke kan et pluk Dansk og for den sags skyld heller ikke ret mange glosser paa Engelsk....Og laereren kan som regel ikke et pluk TH, der er jo so regel flere nationaliteter i samme klasse....Om det har aendret sig ved jeg ikke, men paa sprogskolen Vestrebro Torv i Aarhus var det saadan for ca. 3 aar siden...........

Begge ordboeger kan bestilles i naesten enhver boghandel

Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/07-2007 13:16
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Hep
Mig bekendt bliver der slet ikke givet ordbøger af nogen art på skolen.

På Tårnby/Ishøj sprogskole skal eleverne i hvert fald selv købe ordbøger.

swaddii
du har ret ordbøger skal man selv købeWink
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Spring til debat: