Se indlæg
 Udskriv debat
Thailand holder parlamentsvalg den 25. november
juni 2007 kl. 10:27

Thailand holder parlamentsvalg den 25. november

De thailandske kupmagere udskriver parlamentsvalg, der kommer godt et år efter militærkuppet.

Thailænderne skal til valg den 25. november.

Det meddelte formanden for landets valgkommission onsdag.
Dermed får vælgerne chancen for atter at sætte det thailandske demokrati på skinner, efter at militæret i september sidste år tog magten og styrtede den demokratisk valgte regering under ledelsen af Thaksin Shinawatra.

/ritzau/

Øv hvorfor lige der så er alt jo lukket ikke engang en stille øl kan man få. GrinGrin

Davser JSH
ja så må du jo huske at gå i 7_11 og købe ind til den dag
bamsen

de har sgu ingen 7 eleven der hvor jeg er kun en lille biks, ok tager jeg til byen er der 2 men der er over 50 km til.

Cxxxxsxxr
Jeg tror ikke man helt skal opgive håbet om bajere den 25. november - endnu da. Ritzau har det med yderst kortfattede udmeldinger uden plads til nuancer. Alle lidt mere uddybende referater, jeg har set set rundt omkring, indeholder en masse med hvis, hvis og hvis nu den ting, den ting og den ting forløber som vi helst vil - så kunne den 25. november muligvis være en valgdato.

prasat
hvad for et rod er det man har ryttet op i? jeg ser man har tvangsopløst et parti som har været thailands største siden det blev stiftet. for valgsvindel. hmmmm valgsvindel er vist meget normalt på disse bredegrader og så burde man jo også tvangsopløse de andre partier, for hvis man giver 200-500 bath for en stemme er det i mine øjne også valgsvindel. og nu lægger man op til forsoning med taksin hmmmm, burde man ikke istedet lægge sag an mod ham nu når han jo er så korrupt. gud ved hvad den egentlige grund var til at man lavede dette kup,
jeg troede man skulle have en ny grundlov vedtaget før man ville udskrive nyvalg.
hvad siger de i nyhederne ithailand om valget?? min viv har intet hørt om det endnu.

prasat

Cxxxxsxxr
Netop det med grundlovs vedtagelsen (berammet til 19. august) er et af hvis'erne. En af grundene til at din kone ikke har hørt nyheder om valg, er at der reelt ikke er nogen - blot endnu en luftig udmelding uden reelt indhold.

Her er den officielle udgave af den udtalelse ritzau bygger sin påstand på - man kan ikke have læst ret mange af ordene, hvis man får det til at der ER udskrevet valg.

CITAT
The Election Commission (EC) Chairman, Mr. Apichart Sukhagganond, expects that the general election date could be shifted closer to November 25th this year if the constitutional referendum can be held within August 19th.

Mr. Apichart says if the constitutional draft is finalized soon enough that the constitutional referendum can be organized before August 19th, the general election date could be held a month earlier than anticipated. Presently, the general election date is scheduled on December 25th, 2007.

Source: Thai National News Bureau Public Relations Department - 20 June 2007

huratho
Hej jsh71
Koeb alligevel nogle oel, til koeleskabet, i tilfaelde af!!!!!!
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Spring til debat: