Se indlæg|
Leje, Andel eller Ejer...?
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 04/06-2007 13:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Hej allesammen. Jeg står og skal finde en bolig til mig og kæresten... senere når vi søger om FS så kommer hendes datter også til DK. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal leje, købe en adel eller en ejer. Hvad er bedst hvis man ikke har den store økonomi? hvis man tænker på længere sigt... 5 år, min. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/06-2007 14:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Ja så ville jeg nok leje en lejlighed Det er vist billigst,og der er prisen incl varme Ja her en 3 V til 3720 kr . om måneden, så vi kommer aldrig til at eje og ja så er der altid en gårdmand man kan henvende sig til hvis der er et problem,hvis man ejer skal man selv til lommerne bamsen |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 04/06-2007 15:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
hej bamse, er det i korn... næstved? |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/06-2007 15:58
|
|
Davser Ja her i næstved er det sgu stadig billigt at få lejligheder bamsen |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 04/06-2007 22:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Hej phitsanulok. Hvis i ikke har den store økonomi kan i slet købe noget på sjælland måske lolland el. falster. Men det kan ikke svares kort mange ting spiller ind f.eks hvor arbejder i, hvis familie hvor bor den,har et netværk og hvor? O.S.V Idag findes mange forskellige lånemuligheder,ethvert forhold kan ødelægges når kryppen er tom så sæt jer ikke for stramt. Hvis i lejer har i ingen penge iklemme men kun udgifter på jeres bolig nu,i er mere mobile da i jo på 3 md. bare opsige jeres lejlighed,modsat fra lejligheden får i kun en flytteregning,fra ejerboligen en E.V.T. gevinst. Men det kræver(hvis du køber at du har nogle penge med hjem) at sørger for at en god luft i jeres økonomi ellers bilver hverdagen hurtigt surt. Jeg vil lige jeg kom hjem fra Venezuela for ca. 11 år siden, var nød til at købe en lille lejlighed, boligprisene gik den rigtige vej så jeg var heldig,idag bor jeg for brutto 6000 kr pr. md. 20 km. fra Rådhuspladsen ,i et hus på 168 M. Men jeg er tilbøjelig til at give BAMSEN ret. Ejerboligmarked er lidt usikkert iøjeblikket, de vil nok ikke falde særligt men, i bedste fald stige lidt, men ikke som du har de seneste 4 år. Jeg er ikke spåmand,men kun min tro på fremtiden. Du er velkommen til at spørge i en P.B. hvis du mener jeg kan hjælpe med nogle spørgsmål. MVH Kylling |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 06/06-2007 00:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Som situationen er idag, er du bedst stillet med at leje. Det giver mere frihed, mindre bekymringer og flere penge i lommen. Du skal ikke tænke på brutto/netto udgifter de næste 30 år. Sørg for at i kan klare jer med een løn. Fremtiden er alt for usikker. Der snakkes allerede om at lavtliggende grunde - samt huse nær havet vil falde i værdi de næste 10 år. p.gr.a klimaændringer, langsomt stigende vandstand osv. Ha - sikke en cirkus det bliver. Men vi kan jo ikke alle sammen bo på himmelbjerget... Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 06/06-2007 01:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hvis du kan finde en andel på vesterbro eller østerbro, til en rimelig pris, under 600000 dkr, så er du ikke helt tabt, men boligafgiften skal ligge under 7000 dkr, ellers er andelsforeningen for ny, og der sidder en bygherre der skal tjene på´det![]() Det er bare min ydmyge erfaring ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/06-2007 09:52
|
|
man bliver jo helt svimmel af de priser, du nævner jesper 600000 i andel, og husleje op i nærheden af 7000 .uha I mine ører lyder det som om folk er godt dumme, hvis de finder på at købe sådan noget. Her fik jeg en leje lejlighed uden problemer, til 3720 incl varme indskud 2 måneders husleje 1 måneds indskud den ene måned husleje var for den første måned Så det er da noget sjovere, at man ikke skal betale de latterlige summer Ok det er ikke i kbh,men kbh er jo ikke det vigtigste i livet, har jeg fundet ud af bamsen bamsen |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 07/06-2007 12:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
jeg vil nok finde den billige leje lejlighed og så købe en lille hus i Thailand istedet ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/06-2007 13:03
|
|
Davser Ja her nede er her et hus med 2 lejligheder til salg for ca 2.100.000 Så kunne man selv bruge den ene,og så leje den anden ud bamsen |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.