Se indlæg
 Udskriv debat
Falsk eller ??
Suk Rak Ning
Go'dag

Nu har vi alle vaeret vidne til mange histoerie om hvad der kan ske naar en farang bliver forelsket i en Thai-pige....

Hvad er det lige der sker, hvem er raaden er det Thai'en eller er det farang'en..........ja jeg ved det ikke.

Hvis man kommer paa ferie et stykke tid og spiller pisse smart er der vel ikke noget at sige til at Thai'en tager roeven pa en, hun kan jo lugte penge..............Jeg tror derimod at hvis man er aerlig fra starten og forklare hende hvordan landet ligge saa finder man hurtigt ud af om kemien passer.

En vigtig ting er vel ogsaa at farang kan tale Thai eller Thai'en kan tale Engelsk , og hvis ikke vil der selvfoelgelig opstaa en masse misforstaelser.

Hvad mener i ?

Med venlig hilsen Suk......Cool

Bor selv i TH paa 3 aar med min elskede Ning, hun taler Eng. og er veluddannet, saa .................................?
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Top High Class Fashion
Hej Suk

Du har helt ret hvor mange ser du ikke der bor her ude og ikke kan en lyd Thai

Leo
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
Suk Rak Ning
Jeg kan ikke flydende Thai, men laere vel lidt hver dag. Det grundlaeggende laerte Clyde mig

Jeg tror at farang skal huske en ting, nemlig at Thailand er ikke et ta' selv-bord......

Suk...............Cool
Redigeret af Suk Rak Ning d. 28/04-2007 08:04
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

tuktuk
Hej Suk

Du er inde på noget af det rigtige !! men der er også de Thaipiger der kunne få en Oscar med lukkede øjne, hvor fælden først klapper når det er for sent eller de melder rigtig kulør når skaden er sket, men mange af de "sager" man hører om vil jeg betegne som selvforskyldte, eftersom man måske allerede den første aften man sidder på et værtshus i Thailand møder en eller anden Thai, som tager med hjem, og to dage senere snakker om at giftes, så burde der være nogle alarmkokker der ringede, men de mænd falder i med begge ben, og tror de "reder" pigen, hvilket de jo også gør et eller andet sted, men hun har bare andre intentioner end manden har, finder man sin pige i et værthusmiljø i Thailand er det lidt ligesom at spille lotto, man kan vinde, men der er mange nitter i mellem....

Mange har som du skriver meget travlt og sætter ikke nogle rammer fra starten af, det som regel disse der brænder fingrene, pigerne prøver stille og roligt deres grænser, og kræver mere og mere, og så længe der er grønt lys, bliver prisen højere og højere, indtil bæret er fyldt, når dette sker så kommer alle historierne med syge køer og bedstemødre der døde og alle de andre historier...

Men slår man lidt koldt vand i blodet og tager den med ro, kunne man spare sig selv for mange kedelige oplevelser.....

www.tuktours.dk
Saendaeng
De historier er der desværre mange af og det stopper aldrig. Jeg taler selv thai og har set i mange forhold ,at hvis de kunne tale ordentlig sammen feks. thai ville de sparer mange problemer..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Novicen
Hej Suk og I andre - Indtil nu!

Hvor har I dog ret! -Helt ærligt!Smile

Venlig hilsen
Novicen
Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

Hep
Et godt råd til alle der starter et forhold Thai/falang er at læse bogen Thailand Fever.

Den indeholder forklaringer/udredninger på mange dagligdags problemer på både Thai og Engelsk sprog. Bogen er en smule farvet mod Amerikanske tilstande og kultur, men kan sagtens bruges alligevel.

Dan1969
Vi (min kæreste og jeg) læste bogen, forstod den, og er enige om alt der står i den.

Vi har kendt hinanden i 14 måneder nu, hun er stadig i Thailand (indtil i nat hvor hun rejser til Danmark for første gang), og jeg lagde stramt ud fra starten at det ikke var pengene der talte, men kærligheden. Hun har holdt ved, og jeg håber det er kærligheden der gør det.

Jeg har besøgt hende 3 gange, og der har virkelig ikke været tegn til at hun ville have mine penge. Muligvis fordi jeg ikke har mere end en normal lønmodtager Smile

Derfor er jeg nu fast besluttet for at ville gøre alt for den tøs. Du ved... mænd Wink
Gift med jordens dejligste pige (synes jeg Smile )

-------------------------------------------------------
Thai Woman Dating [url]www.thailoveagency.com[/url]

www.thailoveagency.com
Davser
Ja der nok en grund til at skilsmisse %
er så høj blandt thai/danskere 65 %
Det er utroligt højt.
Men som Dan1969 siger, de har brugt tid på at snakke sammen,
og lært hinanden at kende.
Jeg tror at de vil give en bedre grobund.
Især hvis man også gør det helt klart,
om man har lyst/råd til at sende penge ud til deres familier.
bamsen

Dan1969
Det har i hvert fald givet os en helt anden grobund, end mange thai/danske ægteskaber jeg hører om.

Danskere skulle virkelig læse den bog, for den er meget fornuftig. De vil lære meget mere end normalt, da den er skrevet af en thai og en farang sammen. (Thailand Fever ISBN 1-887521-48-8)
[url]www.thailandfever.com[/url]

Og ja, selvom du savner hende derude i det mystiske dejlige land..... giv det tid, snak med hende tit, læg fremtidsplaner, prøv at have uoverensstemmelser (små skænderier) og se hvordan i kommer over det. Virker alt ok, og stadig efter et stykke tid, så er det nok et af de ægteskaber der vil holde, og så kan du invitere hende.

Hej Dan
Jeg lavede lige din henvisning om til et aktivt link
bamsen
Redigeret af d. 01/06-2007 13:44
Gift med jordens dejligste pige (synes jeg Smile )

-------------------------------------------------------
Thai Woman Dating [url]www.thailoveagency.com[/url]

www.thailoveagency.com
Berg
Hep skrev:
Et godt råd til alle der starter et forhold Thai/falang er at læse bogen Thailand Fever.

Den indeholder forklaringer/udredninger på mange dagligdags problemer på både Thai og Engelsk sprog. Bogen er en smule farvet mod Amerikanske tilstande og kultur, men kan sagtens bruges alligevel.

Et virkelig godt råd der fra Hep - Min nuværende kæreste anbefalede faktisk den bog til mig selv, og har hjulpet mig meget til at forstå hvorfor hun gør som hun gør i mange situationer

Selv om jeg har en onkel som har boet i thailand i over 8 år og været gift med thai også, samt jeg selv kommet i thailand første gang i ´96 er der mange ting som jeg stadig ikke forstår.

Suk:

Du har så evigt ret, er dog så heldig at min kæreste underviser i engelsk så har ikke været de store kommunikations problemer - samtidig spørger hun aldrig om penge så har ikke rigtig været brug for at sætte grænser derom (til gængæld sender jeg nogen helt af mig selv fordi jeg kan og vil Pfft)

Ja - Thailand er ikke et Ta' Selv Bord (selvom det da ville være lækkert med alle de søde tøser Grin)

Ja det vil sikkert være godt at læse den bog.
Men jeg er nu bange for, at den bog ikke er på dansk
Det vil sige at mange ikke kan læse den.
Findes den på dansk ??
måske nogen ved noget om det
bamsen

solmand
tænk at der findes en håndbog om hvad kærlighed er hmmm
solmandShockShockShock
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

Hep
bamsen skrev:
Ja det vil sikkert være godt at læse den bog.
Men jeg er nu bange for, at den bog ikke er på dansk
Det vil sige at mange ikke kan læse den.
Findes den på dansk ??
måske nogen ved noget om det
bamsen

Jeg tror desværre ikke at den findes på dansk. Bogen er på engelsk og thai.

solmand skrev:
tænk at der findes en håndbog om hvad kærlighed er hmmm
solmandShockShockShock

Hehe solmand - det er nu ikke en håndbog i hvad kærlighed er, men derimod en "håndbog" i kulturforskelle. Den kan ikke lære nogen hvad kærlighed er men den kan lære en farang hvorfor en Thai kvinde gør forskellige ting, som vi nok umiddelbart finder underlige. Ligeledes kan den lære en Thai kvinde hvorfor faranger gør nogle ting som i deres øjne er underlige.

kylling
HEP jeg giver dig helt ret(med fare for at blive en rygklapper men jeg vover pelsen)
Kulturforskelle JA men som du skriver må kone og familie også forstå vores værdier.
Kort efter min kone(som hun er nu) var i DK og vi rejste sammen tilbage til TH købte jeg en motobike til hende,jeg ved godt at familien deles om alting det er kun OK for mig,sidst da vi kom tilbage nogle har væltet på den, kan ske ikke noget problem,men den kunne ikke starte fordi der var ikke strøm på batteriet ok kickstart måtte jeg så prøve,men den var trådt i stykker sikkert efter mange forgæves forsøg.
OK så må den laves det blev den så til dagen efter(70 km hver vej = 280 km som blev i lejet bil) alt er iorden nu meeeen.
Vi boede ikke hos familien men i en lille bungalow som vi lejet det gør vi hver gang vi er i landsbyen,fordi jeg vil godt have lidt privatliv,så vi kørte på motobike ned til familien,da jeg ville hjem var den væk,det viste sig af en af familien var kørt på den(det er også ok men man kunne lige stikke hovedet ind i stuen sige jeg låner den) De forstår sikkert ikke at jeg bliver sur,men jeg er max. 7 dage i landsbyen hvert år, så når vi er der skal den være der 100%.

Godt jeg ikke har købt en bil,så ville jeg være meget ked af det,det andet er til at bære,Så hvor mange motobike skal jeg købe før jeg har en selv?
Som en klog dansker(ja de findes) sagde til mig alt hvad der ikke kan ædes skal ødelægges,hvis du bor i TH bo mindst 200 km. fra familien, jo længere væk jo bedre.
Noree forældre er skilt jeg kan høre forskel på om hun har talt mor eel. far (ikke høre men mærke forskel) når hun taler med sin far virker hun ikke stresset.

Kylling

Det jeg skriver nu er ret personligt,men jeg er jo nok den enesteder føler sådan?

John
Thailand Fever findes ikke på dansk, har undersøgt det!!

Ha ha kylling, kan nikke genkendende til en del af det, så du er ikke den eneste der har det sådan, det står forøvrigt også i bogenGrin

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Davser Kylling
Ja jeg tror at vi er flere som kender sådanne tilfælde Grin
bamsen

Chatten
Jeg har også købt en motorbike til min kone. men hver gang jeg kommer derned står den nypoleret og tanket op til mig. de ved jeg elsker den og at det er MIN når jeg er der. så kan de gøre hvad de vil med den når jeg er i danmark

Hep
kylling skrev:
HEP jeg giver dig helt ret(med fare for at blive en rygklapper men jeg vover pelsen)
Kulturforskelle JA men som du skriver må kone og familie også forstå vores værdier.
Kort efter min kone(som hun er nu) var i DK og vi rejste sammen tilbage til TH købte jeg en motobike til hende,jeg ved godt at familien deles om alting det er kun OK for mig,sidst da vi kom tilbage nogle har væltet på den, kan ske ikke noget problem,men den kunne ikke starte fordi der var ikke strøm på batteriet ok kickstart måtte jeg så prøve,men den var trådt i stykker sikkert efter mange forgæves forsøg.
OK så må den laves det blev den så til dagen efter(70 km hver vej = 280 km som blev i lejet bil) alt er iorden nu meeeen.
Vi boede ikke hos familien men i en lille bungalow som vi lejet det gør vi hver gang vi er i landsbyen,fordi jeg vil godt have lidt privatliv,så vi kørte på motobike ned til familien,da jeg ville hjem var den væk,det viste sig af en af familien var kørt på den(det er også ok men man kunne lige stikke hovedet ind i stuen sige jeg låner den) De forstår sikkert ikke at jeg bliver sur,men jeg er max. 7 dage i landsbyen hvert år, så når vi er der skal den være der 100%.

Godt jeg ikke har købt en bil,så ville jeg være meget ked af det,det andet er til at bære,Så hvor mange motobike skal jeg købe før jeg har en selv?
Som en klog dansker(ja de findes) sagde til mig alt hvad der ikke kan ædes skal ødelægges,hvis du bor i TH bo mindst 200 km. fra familien, jo længere væk jo bedre.
Noree forældre er skilt jeg kan høre forskel på om hun har talt mor eel. far (ikke høre men mærke forskel) når hun taler med sin far virker hun ikke stresset.

Kylling

Det jeg skriver nu er ret personligt,men jeg er jo nok den enesteder føler sådan?

haha godt indlæg Kylling.. Jeg har ikke lige været ud for noget i samme stil, men jeg husker en gang hvor jeg var ved familien. Jeg havde købt noget cola og chips i 7-11 og da jeg vågnede efter min lille lur i hængekøjen gik jeg ind for at hente det.. Alt var væk - pist væk så jeg gik udenfor igen og så de 2 drenge rende rundt og sprøjte cola efter hinanden med sugerør og høns der rendte rundt og åd chipsene der var spredt ud over hele gårdspladsen..

Der måtte jeg godt nok også lige tælle til 10.

Min kone har læst bogen, men det har hendes familie ikke - det kunne være jeg skulle kopiere den i 7 eksemplarer til jeg skal derned her i juli Pfft

kenneth
Hej...
Nån som har läst Privat Dancer av Stephen Leather Grin

Kenneth

Spring til debat: