Se indlæg|
Khon Kaen
|
|
| commandertorp |
Lagt på d. 23/12-2004 21:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
Hejsa ![]() Jeg overvejer kraftigt at slå mig ned i Khon Kaen og ville høre om der er nogen der er nogen der kender området ? - og evt. steder man bør se/besøge ? Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang ![]() |
|
|
|
| chang |
Lagt på d. 24/12-2004 01:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
hej commandertorp kender og kender det ved jeg ikke rigtig det er ikke lige så meget at se der....... min kone kommer der fra så vi er der om sommen men det er ude i universits området vi bor..... men selve byen er der ikke så meget at skrive hjem om, man skulle ikke tro der bor 1,7 mill n´menesker der |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 24/12-2004 11:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Det tal du henviser til er befolkningen i hele provinsen og ikke i selve byen. Jeg kan kun tilslutte mig din opfattelse af, at der ikke er så meget at se i KK. Der er et museum, der er værd at besøge husker jeg. Og en pænt anlagt park, hvor man bliver "angrebet" af studerende der er ivrige efter at lufte deres engelskkundskaber ![]() Men udenfor KK mod Loei, ligger 3 national parker der er meget spændende. Enhver thailænder kender Phu Kradung, hvor den koldeste temp. i thailand er optaget. Og mange tager turen herop for at nyde det kølige friske vejr på på det nåletræsbevoksede plateau. Opstigningen tager 4-5 timer inden man er oppe i de ca. 1.400 meters højde, og der er rigtigt koldt om natten, hvis man overnatter i telt. Jeg "sov" i shorts med et tæppe over mig og udenfor var det 3 grader Hvor dum har man lov til at være ?Hvis man hyrer en park ranger kan man komme ud at se de vilde elefanter på plateauet, hvor der også er en række mindre vandfald. Der er et udbredt stisystem på toppen som man kan udforske, og det er usandsyndligt at rende på nogle andre, da thailændere øjensynligvis foretrække at spille guitar, synge skønsang, lytte til ghetto blaster og tylle Mekhong whiskey fremfor noget andet når de er i National park. Phu Ruea (Båd Bjerget) National Parken ligger heller ikke så langt herfra og modtager langt færre besøgende. Og Phu Luang (Det store bjerg) og den tilhørende national park er det højeste i Issan med 1.600 m og skulle være hjemsted for en lang række vilde dyr. De 2 sidste har jeg dog ikke besøgt personligt - endnu ![]() Mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| commandertorp |
Lagt på d. 24/12-2004 12:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
se det er jo netop det der tiltrækker mig ikke for mange turister.- dem har jeg set nok af i Danmark alligevel. - og dog stadig et område der er til at komme til og fra. )Desuden er bolig-priser i dette område ganske tålelige efter hvad jeg har hørt. - men ejg har jo ikke været der endnu, og har derfor kun jer herinde at støtte/lytte til. Men endnu engang tak for oplysningerne. Dette web-site har vist sig at være en ren guldgrube i forhold til alt andet jeg har fundet. Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 24/12-2004 17:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Bør ses![]() Glem ikke at Khon Khan er berømt for deres 'Khon Kaen King Cobra Village' Her har næsten alle familier en King Cobra som husdyr.
Redigeret af MisterM d. 24/12-2004 17:03 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hvor dum har man lov til at være ?